Betäckning 2026

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare leahmc
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 329
  • Visningar Visningar 15 786

Bukefalos 30 år!

Jag vet inte om han har varit i avel över huvud taget?
Någon som har koll?

Jag hade valet att använda honom förra året, sen vet jag inte om han varit i avel tidigare år? Men isf så har ju inte några avkommor fötts än kanske om han bara var i avel förra året 🤗

Åh så spännande med alla planer! Jag kommer hänga med er och ta del av alla tankar, lyckligt nöjd över att jag inte själv skall betäcka.

Det får bli i framtiden, har jag tänkt. Jag har just nu fullt upp med egenuppfödda tvååringen.

Jag kan inte se att jag behöver en häst till. Men så roligt att andra satsar!

Jag träffade den här snyggingen och blev enormt sugen på att betäcka någon av de tre nordsvenska ston jag har.
20260125_134207.webp

Men jag ska verkligen försöka låta bli... Dels ekonomin och dels orken.

Inte bestämt ännu, sitter och skrollar och funderar fortfarande. Funderar också mycket på om det är så klokt att betäcka just nu, det allmänna världsläget osv.
Troligen betäcker jag mitt sto som är min ridhäst, det var planerat till iår sedan långt tillbaka.
I alla fall kommer priset att påverka rätt mycket vilken hingst jag väljer iår. Känns som om jag har en dyr ras, Islandshäst, och prissättningen är helt upp till hingstägaren, så det kan skilja mycket mellan rätt likvärdiga hingstar.
Prisex, här ligger de flesta skulle jag säga, med moms.
Bokning 2000
Språng 5000
30 dygnsavgift 8000-15000.

Ligger andra raser så högt?
Jag har också islandshäst. Vårt sto väntar föl i år (med Stáli från Skáneyland), beräknad till 1 juni, och kommer eventuellt att betäckas om - alternativt väntar vi ett år med nästa föl beroende på ekonomin, det är ju som sagt rätt dyrt att betäcka.

Vilka hingstar väljer du mellan?

Liknande trådar

• Smart lösning vid naturlig betäckning
  • Det bästa med sommaren 2026
  • Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027
  • Låna avelssto

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?