Görel
Moderator
Jag vet inte om han har varit i avel över huvud taget?Kommer Severruci vara i avel i år? Han finns inte med på Lövstas lista iaf.
Lite ? på fertiliteten också, ingen registrerad avkomma på blup ännu
Någon som har koll?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte om han har varit i avel över huvud taget?Kommer Severruci vara i avel i år? Han finns inte med på Lövstas lista iaf.
Min är stickelhårig i sommarpälsen, det har hon fått från Ceylon.
Avkomman hade en så fin teckning
Visa bifogad fil 182706
Jag vet inte om han har varit i avel över huvud taget?
Någon som har koll?
Gillar Severucci men dräktigheten var inte jättehög förra året.Kommer Severruci vara i avel i år? Han finns inte med på Lövstas lista iaf.
Betäckte 15stJag vet inte om han har varit i avel över huvud taget?
Någon som har koll?
Oj!Betäckte 15st
2 dräktiga.
Jag hade också varit intresserad av Sibelius om han är i avel. Och om jag ska betäcka.... Väntar på årets föl först
Ja, min ska ju också ha sent så känns extra långt i årDet är en lååååång väntan![]()
Ja, min ska ju också ha sent så känns extra långt i år
27 juni, känns som en evighet!
Jag har också islandshäst. Vårt sto väntar föl i år (med Stáli från Skáneyland), beräknad till 1 juni, och kommer eventuellt att betäckas om - alternativt väntar vi ett år med nästa föl beroende på ekonomin, det är ju som sagt rätt dyrt att betäcka.Inte bestämt ännu, sitter och skrollar och funderar fortfarande. Funderar också mycket på om det är så klokt att betäcka just nu, det allmänna världsläget osv.
Troligen betäcker jag mitt sto som är min ridhäst, det var planerat till iår sedan långt tillbaka.
I alla fall kommer priset att påverka rätt mycket vilken hingst jag väljer iår. Känns som om jag har en dyr ras, Islandshäst, och prissättningen är helt upp till hingstägaren, så det kan skilja mycket mellan rätt likvärdiga hingstar.
Prisex, här ligger de flesta skulle jag säga, med moms.
Bokning 2000
Språng 5000
30 dygnsavgift 8000-15000.
Ligger andra raser så högt?
Jag träffade den här snyggingen och blev enormt sugen på att betäcka någon av de tre nordsvenska ston jag har.
Visa bifogad fil 182747
Men jag ska verkligen försöka låta bli... Dels ekonomin och dels orken.
Han heter Marco/Marko, mer vet jag inte.Är han norsk eller är det den svenska som gick igenom i fjol? Jag är väldigt svag för skimlar…
Han heter Marco/Marko, mer vet jag inte.![]()
Han ska visas om i år, han är ju 4 år i år.Då är det han som gick igenom i fjol.![]()