Betäckningar 2018

Vi har tre dräktiga av fyra än så länge :laugh:
Otradnoe - Sj's Caviar beräknad till 20/4 2019
Emiloma S - I´m Special de Muze beräknad till den 15/4 2019
Prizma - Diamant de Semilly beräknad till den 16/4 2019
Tomte Sol är omseminerad med Tekno Odin och ska kollas på tisdag tror jag så hoppas :bow:
 
Kimbi tillbaka på seminstationen idag för 40-dagarskoll och hon var fortfarande dräktig. Vi tyckte att fölet såg ut som en liten kanin, så vi får se om jag får ett föl eller en kanin där framåt våren ;). Nu har den lille en försäkring också så äntligen kan jag andas lite lugnare ett tag. Nu ska jag efter helgen sätta igång Kimbi igen efter några veckor vila :)
 
Hojja, all denna nervositet och det är så långt kvar fram till fölning. Stoet är superbrunstig... Håller tummar och tår att det fortfarande finns något där inne till 90-dygns kollen.
 
Hojja, all denna nervositet och det är så långt kvar fram till fölning. Stoet är superbrunstig... Håller tummar och tår att det fortfarande finns något där inne till 90-dygns kollen.
Du ska inte kolla henne igen tidigare då? Än finns det ju tid att börja om ifall hon resorberat. Jag hade nog inte klarat av att vänta :). Men din tjej var tråkig att åka med va?
 
Du ska inte kolla henne igen tidigare då? Än finns det ju tid att börja om ifall hon resorberat. Jag hade nog inte klarat av att vänta :). Men din tjej var tråkig att åka med va?

Grejen är att vi åker till falsterbo på fredag och blir borta 2-3 veckor. Känns tight om tid när vi väl är hemma igen. Dessutom inge kul att transportera även om det gick jättebra både fram och tillbaka denna gång. Har släppt ihop mina två hästar tillsammans med två nya hästar på bete så håller tummarna att det är nyhetens behag som satt igång lite brunst och ingenting annat :crazy:. Är hon inte dräktig på 90 dygn så fortsätter jag med inridningen istället och förmodligen säljer sen.
 
Kollar ni alla på dygn 40 nästa gång? Min vet. rekommenderade att kolla på dygn 30 ifall stoet resorberar och man behöver betäcka om.
 
Vi åker på måndag för koll, dygn 40 är dock på lördag. Håller tummarna!!

Har ännu inte bestämt fb, har ju tittat lite vad det övergår till efter fosterförsäkringen,
(tror att det är vettigt att fortsätta i samma sen(?) )
men i stora drag känns agria snäppet vassare men är dyrare och med högre självrisk än Folksam. Som jag är nöjd med och har resten av hästarna i.
Ghaa!
 
Kollar ni alla på dygn 40 nästa gång? Min vet. rekommenderade att kolla på dygn 30 ifall stoet resorberar och man behöver betäcka om.
Jag har kollat på dygn 18, 31 och 40 än så länge. Kollen vid 30 är ju mest för att se om man ska börja om från början. Än så länge finns det ju tid för det så då kan det ju vara smart att göra den kollen. :)
 
Kollar ni alla på dygn 40 nästa gång? Min vet. rekommenderade att kolla på dygn 30 ifall stoet resorberar och man behöver betäcka om.

Gör som @cirkus för det mesta. Är vi riktigt tidiga med dräktigheten som i år t.ex. skippar vi 30 dygn och kör direkt på 40-45. Skall kolla på 90 då hingsten betalas på 90 dygn. Åker gärna så lite som möjligt... :angel:

Grattis till dräktigheten!
 
En fråga till er avelskunniga. Jag har nu två dräktiga ponnyston ca dygn 50 så här långt. Jag har fått förfrågan om jag kan ta emot två beteshästar nu pga torkan ( jag har mer gräs än mina kan äta och de flesta här har inget gräs)
Tidigare sa jag nej på grund av att jag inte ville att stona skulle stressa upp sig och kanske resorbera.

Men det känns egoistiskt att säga nej i dagens läge. Är det någon risk att mina ston resorberar på grund av ny häst i hage? De kommer inte gå i samma hage, men troligen kommer de gå bredvid och kan se varandra så det blir ju alltid en viss stress för dem. Vad säger ni ?
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
2 963
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 450
Senast: orkide
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp