Betäckningar 2018

Mitt sto ska kollas på fredag på 91 dygn, hon uppför sig som att hon är dräktig så jag hoppast att allt fortfarande är ok. :)

Vilka andra har kommit så långt som till 70/90-dygns koll nu?
 
Mitt sto ska kollas på fredag på 91 dygn, hon uppför sig som att hon är dräktig så jag hoppast att allt fortfarande är ok. :)

Vilka andra har kommit så långt som till 70/90-dygns koll nu?

Vi har råkat missa 90-dygnskollen :rofl: Och hingstägarna har inte skickat några räkningar heller. Men fostret är försäkrat så vi gör en rektal palpering när vet kommer för att chippa fölen nu i Augusti
 
Mitt sto ska kollas på fredag på 91 dygn, hon uppför sig som att hon är dräktig så jag hoppast att allt fortfarande är ok. :)

Vilka andra har kommit så långt som till 70/90-dygns koll nu?
Min är på dygn 75 nu, och jag planerar att kolla henne under nästa vecka :). Jag har fortfarande semester då så det kan vara skönt att för en gångs skull slippa ta ledigt (tycker säkert även min chef :angel:).
 
Säsongen lider mot sitt slut. Tråden börjar kännas ganska tyst. Har ni fått era ston dräktiga? Är det någon som fortfarande håller på och försöker?

Förra året tog jag hem mitt sto, icke dräktigt, precis kring dessa dagar efter en lång säsong. Det känns skönt att i år stå och invänta 90-dygnskollen vid samma period :).
 
Min var tom på första försöket med Kannan. Ett försök till gjorts - kollar nästa onsdag om hon är dräktig.
 
Koll nästa måndag av min. Baktprov negativt och livmodern såg bra ut så vet inte vad som gick snett första gången . Ingen aning om hur sperman såg ut sist för en kund hade visst pajat mikroskopet... :meh:
 
Snart dags för en dräktighetstråd 2018/2019 kanske. Känns jättekonstigt att bara ha ett sto dräktigt, även om resultatet känns väldigt spännande. Fortfarande ej kollat stoet, men jag kan inte tänka mig att hon tappat det efter kollen på 45 dygn.
Det börjar bli dags :)
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 106
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Ketrawzc
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 642
Senast: Gunnar
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp