Betäckningar 2012

Sv: Betäckningar 2012

Jag har ett sto efter Cardento f. 99 som jag betäckte i Maj månad 4/4 för att vara exakt kl. 16.00 var hon klar. Jag inseminerade henne med Fighting Alpha och hoppas på att det dimper ner ett litet sött föl helst ett sto som kan börja bygga vidare på mammas fina karriär, som slutade med en skada på hasen som gör henne oridbar vilket är riktigt tråkigt då hon tävlade 1.30 med min äldsta dotter och skulle bli läromästare åt den näst yngsta. Men nu har jag istället henne som mitt lilla avelssto då hon hoppade super och är en riktigt bra mamma, haft 1 föl tidigare.

Så nu undrar jag litet hur är Fighting Alpha's avkommor? Någon som har en sådan? Stoet i sig är väldigt het i temperamentet och är gärna mycket i luften och hoppas avkomman inte blir lika het eller i luften lika mycket.
 
Sv: Betäckningar 2012

KL

Det finns ju sidor där man kan se hur fostret ser ut(storlek), någon som vet vart man hittar det?
Samt har jag för mig att det skall finnas någon bild där man ser vart fostret ligger i magen?
 
Sv: Betäckningar 2012

KL

Poison: Då kan vi nog förvänta oss en varsin hingst ;) Har du räknat ut beräknat fölningsdatum?
Ärligt tror jag inte ett smack på det där med fullmåne osv.. Men kul att spekulera är det ju :)
 
Sv: Betäckningar 2012

KL

Poison: Då kan vi nog förvänta oss en varsin hingst ;) Har du räknat ut beräknat fölningsdatum?
Ärligt tror jag inte ett smack på det där med fullmåne osv.. Men kul att spekulera är det ju :)

Eller hur ;) Vi ville ju ha ston båda två, så nu ska det minsann bli det också :D

Jag räknade på det i somras, men kommer inte ihåg vad jag kom fram till :angel: Men borde det inte bli 18 april?
 
Sv: Betäckningar 2012

Tålamod! Tro mig, du vill inte att den ska titta ut innan det är dags. Jag fick ju se "min" 2 månader för tidigt och det var inget roligt :(.

Ne usch, det förstår jag... Jag vill inte att den ska komma ut för tidigt, bara att tiden ska gå väldigt fort! :)

Men var det i år? I sånna fall har jag missat det..
 
Sv: Betäckningar 2012

Habina tack!

Verlin tack till dig med!

Skall kolla direkt jag får tid, sitter på jobbet nu :)
 
Sv: Betäckningar 2012

Ja det var ju lite kul!! Vad har du för sto? Dräktig med?

Holsteiner sto e. Atlet Z - Lord, dräktig med Balougraph. :bump:
Fast ärligt talat ångrade jag hingstvalet lite efter 3-årstesten, den enda jag såg live var jag verkligen inte impad av, och i ren allmänhet har han ju inte haft så överdrivet jättefina 3-åringar (Med ett par undantag, som jag istället älskar). Men valde honom mycket pga temperamentet samt levande-föl-avgift. ;)
Hoppas på att det blir en av de finare efter honom. ^^

Vem är din dräktig med?
 
Sv: Betäckningar 2012

Ditt är ju före fullmåne o bör bli ett sto då!:D och MaRomers blir ju helt klart en HEN! :rofl::rofl:
 
Sv: Betäckningar 2012

Moderatorn påminner om att en sån länk bryter mot reglerna då man inte får länka till andra forum.
 
Sv: Betäckningar 2012

Men ooops?:o Jag visste inte att det var ett forum utan letar bara efter en länk till sidan där man kan beräkna fölning....:)

Men när du nu ändå är här...:angel: Ang nappning och foalcheck, är det nåt som "alla" gör nuförtiden??
 
Sv: Betäckningar 2012

Det är ju bara att räkna 330 dygn efter sista betäckningsdatum. Sån enkel matematik klarar väl alla av?
 
Sv: Betäckningar 2012

Tålamod! Tro mig, du vill inte att den ska titta ut innan det är dags. Jag fick ju se "min" 2 månader för tidigt och det var inget roligt :(.

Beklagar :(
Självklart vill jag inte att den ska ut innan den är klar, men jag är så himla nyfiken på vem som bor där inne :) Första fölet för mig, så det är skräckblandad förtjusning. Vill mest att det ska vara över så jag slipper gå och oroa mig ;)
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 115
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 456
Senast: Hedinn
·
Avel Har ju ingen häst men iom mitt tidigare avelsintresse fick jag frågan om vem jag skulle använda på ett sto. Till saken hör att stoet...
Svar
5
· Visningar
1 141
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp