Betäckningar 2021

För fem dagar sedan inseminerades mitt sto Vicky (Quite easy-freimoore) med Magic Park :love:
Jag blev kär i hingsten på en hingstvisning för flera år sedan med Royne i sadeln men eftersom han stått på fryst har det inte blivit av förrän nu. Tyvärr verkar han ju jättepopulär och billig vilket känns lite tråkigt men jag måste prova efter alla dessa år. Jag håller alla tummar och tår!

Jag tycker mitt sto har fått ett förändrat uttryck i ögonen de senaste dagarna så magkänslan säger att det gick. Men det kan lika gärna vara värmen och min egna fantasi :angel: väntan är ju oändligt lång!!

Sen fick jag se min backup Baloé på falsterbotävlingarna 😍 förhoppningsvis blir det en Baloé bäbis här ett kommande år!
Det är bara i Sverige han anses billig 😉 Han är en kanonfin hingst med mycket intressanta blodslinjer 😀
 
@sandav är nog ett bra val med Magic park. På min station säger de att han har väldigt bra dräktighet. Räcker att "skaka seminen bredvid stoet så tar det sig"!😁😉
De har fått alla de som är seminerade och kollade dräktiga med honom.😃
Kanske är ett bra val om inte min tar sig o veterinären rekommenderar byte. Hade tänkt Click and Cash då, men kanske Magic Park kan sättas på den listan också.
 
@Hippocampus tanken har slagit mig också att ta Magic Park om min är tom i morgon.
Men tyvärr har jag ju valt PRE, matchar kanske inte med honom då.😁😉
Eller så blir det jättebra!🤔
 
Kanske är ett bra val om inte min tar sig o veterinären rekommenderar byte. Hade tänkt Click and Cash då, men kanske Magic Park kan sättas på den listan också.

Click and Cash och Magic Park är ju rätt olika typer av hingstar men båda har haft bra simmare vad jag vet. Hade personligen valt Clicken pga jag gillar honom och hans avkommor bättre. Dom föds med självförtroende som heter duga :D
 
Click and Cash och Magic Park är ju rätt olika typer av hingstar men båda har haft bra simmare vad jag vet. Hade personligen valt Clicken pga jag gillar honom och hans avkommor bättre. Dom föds med självförtroende som heter duga :D
Jag gillar inte Clicken så mycket men hans avkommor blir ju väldigt trevliga! Ägaren bor ju några km från mig och Clicken står ju i samma stall som den jag använder mig av så jag tänkte man kunde få nån bra deal isåfall. Hade ju varit intressant att få ett föl med mitt heta känsliga fullblod som mamma och då Clicken som pappa, kommer det ut en het fölunge med pannben som betong? :laugh:
 
Jag gillar inte Clicken så mycket men hans avkommor blir ju väldigt trevliga! Ägaren bor ju några km från mig och Clicken står ju i samma stall som den jag använder mig av så jag tänkte man kunde få nån bra deal isåfall. Hade ju varit intressant att få ett föl med mitt heta känsliga fullblod som mamma och då Clicken som pappa, kommer det ut en het fölunge med pannben som betong? :laugh:
Clicken själv kan ju vara lite busig men ska vara väldigt snäll att rida. Hans avkommor tycker jag blir coola med stort självförtroende och mod men absolut inte på något negativt sätt utan mer typ att dom känner sig som små världsstjärnor :p
Har träffat säkert 20 avkommor och har 2 själv varav en i ridbar ålder. Ingen har varit "dum" eller haft svårt för att lära sig något. Tror det hade blivit en bra kombo med fullblod och Clicken. :)
 
Clicken själv kan ju vara lite busig men ska vara väldigt snäll att rida. Hans avkommor tycker jag blir coola med stort självförtroende och mod men absolut inte på något negativt sätt utan mer typ att dom känner sig som små världsstjärnor :p
Har träffat säkert 20 avkommor och har 2 själv varav en i ridbar ålder. Ingen har varit "dum" eller haft svårt för att lära sig något. Tror det hade blivit en bra kombo med fullblod och Clicken. :)
låter ju jättebra! Då ska jag byta till honom om jag ska byta.
 

Bifogade filer

  • 0354B836-D7A6-408A-8284-E0104E219333.jpeg
    0354B836-D7A6-408A-8284-E0104E219333.jpeg
    95,8 KB · Visningar: 60
@Elendil det är honom jag använder. Inne på tredje semineringen. Ska kolla i morgon om det tagit sig.
De som inte blir dräktiga syns ju inte, eftersom de inte läggs ut!😉
Började kolla stoet i början av maj, kom inte i brunst först.
Stoet är kollat, inga bakterier allt ser bra ut, men sperman har varit lite ojämn. Allt mellan 50-70%. Kan ju bli så med nya hingstar.😉
Kan bara hoppas på positiv koll i morgon!✊
 
@Elendil det är honom jag använder. Inne på tredje semineringen. Ska kolla i morgon om det tagit sig.
De som inte blir dräktiga syns ju inte, eftersom de inte läggs ut!😉
Började kolla stoet i början av maj, kom inte i brunst först.
Stoet är kollat, inga bakterier allt ser bra ut, men sperman har varit lite ojämn. Allt mellan 50-70%. Kan ju bli så med nya hingstar.😉
Kan bara hoppas på positiv koll i morgon!✊

Håller tummarna! ✊ Nespresso har jag inte sett live, har bara sett Hugo när jag var nere och köpte mitt PRE sto.
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
395
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
615
Senast: Ketrawzc
·
Svar
102
· Visningar
7 104
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 976
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp