Beteendeförändring

L

lindact

Min 17åriga shettisvalack har de fyra senaste månaderna förändrats. Det började med kolikliknande symtom, trötthet och kiss"problem". Veterinär tillkallades, men hittade inte någon förklaring till "koliken". Han gick igenom alla tänkbara undersökningar på klinik, men allt såg normalt ut förutom hans beteende. Nu visar han inte längre de tydligaste koliksymtomen och han har blivit piggare, men då och då lämnar han hö, vilket aldrig har hänt förut, och han kissar ibland flera gånger på kort tid. Han är extremt tjurig mot alla andra hästar i stallet, men go och glad mot mig. Vad tror du om det här? Har någon hört talas om något liknande förut?
 
Om han har problem med kisseriet så skulle jag ta å kolla hanns urin,njurar å så påverkar ju...

hoppas d löser sig!

mvh anna
 
Hagen han går i (med tre andra hästar) är just nu bara lerig och tråkig. Vi har varken träd eller buskar i hagen så inga ekollon vad jag vet om. Och hela kisseriapparaten är undersökt, med urinprov, blodprov, njurvärden, bakterieodling m.m. Jag har gått över från hösilage till hö och halm.... :confused:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag skulle behöva bolla lite. Det är så här att jag har en 15 årig halvblodskorsning som för flera år sen drabbades av fång. Vi...
Svar
19
· Visningar
3 582
Senast: Efwa
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 345
Senast: Nominous
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 445
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 966
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

  • Hijabis i stallet!
  • Pivo
  • Nybörjarponny!

Omröstningar

Tillbaka
Upp