Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svårt att veta vilken storlek och modell man ska haSkriv betongrör i sökmotorns sökfält så kommer det upp ett antal leverantörer.
Jag promenerar en del på en skogsbilväg som nyligen rustats. Alla rör under vägen är plast. Och då är det dimensionerat för timmerbilar.Vi ska göra en övergång över ett dike för att bygga ut hästhagen. Antar att man behöver någon form av betongrör? Var hittar man såna? Hur gör man smidigast och billigast en övergång?
Och det håller alltså? Vad är det ovanpå?Jag promenerar en del på en skogsbilväg som nyligen rustats. Alla rör under vägen är plast. Och då är det dimensionerat för timmerbilar.
Plaströr kan man kapa enkelt. Det är svårare med betong.
De jag menar är typ sådana här
Visa bifogad fil 190451
Och det håller alltså? Vad är det ovanpå?
De ska tåla massor av last om det är de som är gjorda för att lägga under vägar man köper.Och det håller alltså? Vad är det ovanpå?
De är tillverkade för ändamålet. Varför skulle de inte hålla för ändamålet de tillverkats för?Och det håller alltså? Vad är det ovanpå?
Jo, men de ser så sköra utDe är tillverkade för ändamålet. Varför skulle de inte hålla för ändamålet de tillverkats för?
Beläggningen är makadam och grus.
Tror få entreprenörer vill jobba med tung betong.
Dunkar du till ett betongarbetare med en slägga kan de bli sprickorJo, men de ser så sköra ut![]()
Stackars betongarbetare...Dunkar du till ett betongarbetare med en slägga kan de bli sprickor
Plasten fjädrar lite.
Hanterar du ett plaströr så diverse att de i te är sköra.
Tidigare varianter i slät tegelfärgad plast sprack lättare.
Autokorrekt. Suck. BetongRÖRStackars betongarbetare...![]()
![]()
Det är väl synd om betongarbetaren om du dunkar till vederbörande med en slägga?? Det blir nog mer än lite sprickor i betongarbetaren...De har maskiner
Tänker om det funkar på E4:an borde de väl klara av någon häst ocksåJo, men de ser så sköra ut![]()
Betongrör, sk lantbruksrör, hade jag valt, håller bättre och ser betydligt trevligare ut också, säljs på många platser i landet.Vi ska göra en övergång över ett dike för att bygga ut hästhagen. Antar att man behöver någon form av betongrör? Var hittar man såna? Hur gör man smidigast och billigast en övergång?
Även om ett mindre rör som 20 cm invändigt tar mycket vatten om det är rent men större är mycket lättare att rensa och blir inte stopp lika lätt och är det ett dike med större mängd vatten och flöde under vår och snösmältning behövs betydligt större diameter. Finns det inte andra trummor längs diket du kan kolla dim på?Svårt att veta vilken storlek och modell man ska ha![]()