Bett likt Kimblewick?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 183
E

eiwo

Finns det något bett som är likt ett kimblewick i 'mundelen' men som inte har hävstångseffekt? Rider just nu på ett sådant och hästen trivs prima med det, men jag känner att jag skulle vilja ha ett 'vanligt' bett, alltså utan någon som helst hävstång, gärna med fasta ringar men inget måste... Rider just nu med tyglarna i stora ringen och inte i de små hålen som finns i bettringen, men det blir ju ändå lite hävstångseffekt på det tycker jag. Har just nu ett sånt här bett från Hööks, strl 12,5. Vore väldigt tacksam för svar om någon vet om det finns :bow:

Sv: Bett likt Kimblewick?

kanske Myler Bits har nog vad du söker, kanske inte världens billigaste, annars har ju Hööks ett nytt tredelat bett med upphöjning på den mittesta :idea: heter Horsepower tredelat bett

Senast ändrad:

Tack för tipset, det ska jag kolla upp! :bow: Tyvärr trivs han inte alls bra med två- eller tredelade bett, så det från Hööks är nog inget alternativ... Men tack ändå!

Tack, precis ett sånt som jag tänkte på :bow:

Liknande trådar

Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 356
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har ju en annan tråd där jag bett om tips på bett att prova, och i samband med det har jag såklart tillbringat mycket tid på att...
Svar
1
· Visningar
1 074
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag letar efter bett till min häst, som jag haft svårt att över huvud taget hitta något han trivs med. Jag har just nu ett 10 mm tjockt...
Svar
15
· Visningar
1 220
Senast: caballus
·
Utrustning Jag behöver bettförslag till ena ponnyn. Jag rider oftast på hackamore, ibland babypelham, rakt i gummi. Hon är åt det heta hållet och...
Svar
1
· Visningar
1 120
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10