Sv: Bf + 17

Hehe nutella nää det har jag inte provat. Men jag har ätit massa ballerinakakor :D
 
Sv: Bf + 17

Jag tror inte det berodde på att hon gick över tiden som barnet var stort, det är oftast genetiskt. Dessutom är det ju huvudstorleken som gör det svårt att föda fram, inte kroppens storlek.

Många barn krypmer om de ligger mycket över tiden, näringen minskar iom att moderkakan bara har viss levnadstid.

Så fick iallafall jag lära mig när jag gick över. Gick 12 dagar över (här sätts man igång efter 14) och han var ganska liten till växen. Min svägerska gick 3 veckor och deras tjej visade tecken på att ha behövt komma ut tidigare. Hade jättesmala armar och ben och skrynklig länge efter förlossningen.
 
Sv: Bf + 17

Syftade iofs inte på överburenheten, mera på att viktuppskattningen var så åt skogen fel. Annars håller jag med om att det säkerligen är ärftligt. Kompisen fick akutsnittas efter 34 timmars värkarbete, eftersom hon var helt slutkörd.
 
Sv: Bf + 17

OK! Vet hon att snittet berodde på barnets storlek? Nu är ju 5,7 kg EXTREMT stort, kan inte vara många som är så stora.

En bekant till mig, deras första vägde över 5 kg och det blev problem vid förlossningen. Den andra blev det därför planerat snitt på och 2 veckor före bf vägde även han över 5 kg!!!!
 
Sv: Bf + 17

Japp, hon snittades pga dålig kombination: stort barn och trångt bäcken (det var ffa därför de gjorde viktuppskattning, för att försäkra sig om att barnet inte skulle vara för stort. Olyckligt att uppskattningen blev fel med 1,9-2kg:smirk:)
 
Sv: Bf + 17

Haha jo om jag ändå skulle orka ägna mej åt sånna aktiviteter nu.
Nu är det iaf bara två dagar kvar tills den är tvungen att komma ut.
 
Sv: Bf + 17

Min morbror vägde 6 kg och var 60 cm lång när han föddes. Stackars min mormor. hehe. Men alla hennes andra barn har varit normalstora. Vet inte varför han blev så stor.
 
Sv: Bf + 17

Annars brukar det ju påstås att en trevlig aktivitet som slutar på ***lla ska ha avsedd effekt. :angel: Lite samma som om barnmorskan pillar på livmodertappen. :D

Funkar inte :mad:
Försökte locka ut bäbis med den aktiviteten så ofta jag fick men inte hände det ngt.
 
Sv: Bf + 17

Nää inget händer av det!!!! :mad:

Fast hawaii pizza ( både köpt och hemmagjord ) och Nutella har inte gett någe resultat här heller.... :confused:

Dagens steg blir att släpa äppelgrenar till majbrasan.... :angel:
 
Sv: Bf + 17

Ja. det vill vi ju veta nu ju.
Uppdatering.. någon?
Har Phoebe fått liten bebis än?
 
Sv: Bf + 17

Ja nu är bebisen ute. Det blev en liten Adam :love:
Blev igångsatt på bf + 20 men han kom inte förren på bf+21.
han vägde 3630g, så det var ju ungefär som läkaren trodde. Det blev en lång och tung förlossning för både bebis och mej. Men allt slutade bra iaf.
Jag får återkomma mej mer detaljer senare. har inte tid att skriva så mycket nu.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 392
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 837
Senast: gulakatten
·
Relationer Bonusdottern fyller 17 snart, vi kommer antagligen inte hinna träffa henne den dagen eftersom hon bor i en annan stad och har mycket med...
Svar
5
· Visningar
624
Senast: Halcyon
·
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 490
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp