Bifoga PDF-filer i Word

the_connemara

Trådstartare
Har lite PDF-dokument jag vill lägga som bilaga i mitt arbete, kopierar jag in dem så kommer första sidan med men inte andra (2-sidiga dokument). What to do? Jag vill ha hela layouten och inte bara texten. Använder Word 2003 och vill inte ha dem som någon sorts länk.

Sv: Bifoga PDF-filer i Word

I de allra flesta fall räcker det med att öppna pdfen, välj spara som microsoft word (.doc) format, sedan öppna och kopiera&klistra in.

Däremot, att tänka på är att, om det är en offentlig handling (ex skolarbete) kan du på rak arm bli underkänd om du inte har skaparens tillstånd till att sno det. Det har hänt flera gånger.

Ett alternativ är att du, om det nu är en bilaga eller dyl, att du skriver ditt arbete i word, printar ut som pdf och sedan slår ihop pdferna.

Tack för svar :)

Man jag lyckas inte :p Jag kan välja under "File" "Save a copy", vilket jag gör när jag sparar ner de från mail/Internet, eller så kan jag välja "Save as text" men inte som något worddokument?

Rapporten kommer vara tillgänglig elektroniskt och i två versioner, en konfidentiell och en offentlig. Dessa dokument ska ligga som bilaga. Tack för notisen!

Ska det vara möjligt för läsarna att också redigera dokumentet? Om det inte ska det så rekommenderar jag att du gör om din wordfil till pdf och sammanfogar med bilagan. Så gör man vanligtvis när man sprider ett dokument till folk som bara ska läsa det. T.ex. när man publicerar sitt exjobb.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
1 236
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 446
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Just nu kan du se gamla trådar och diskussioner från 1998, jag tycker det är lite intressant att se tillbaka på vad som är lika och vad...
Svar
4
· Visningar
1 498
Tjatter Goda roller: Bagaren - När hen blir uppäten så orkar inte ulvarna äta nästa natt, det vill säga ingen dör. Byfånen - Som byns fåne har... 41 42 43
Svar
853
· Visningar
27 256
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka