Bikini i retrostil

Är just bikini ett hårt krav eller kan du tänka dig något åt badklänning- eller tankinihållet? Jag gillar att känna mig lite mer klädd nuförtiden, så jag satsar på såna. Har också köpt lite längre nederdelar, tänk cykelbyxestuk. Senast shoppade jag sånt från Bonprix.

Mja, de är väl mest det att en bikinitopp kan användas till mkt. Tex sitta utanför husvagn och samtidigt få sol. Opraktiskt att göra det i klänning. Solar ofta på andra ställen än stranden och vill gärna få sol på mig, annars kan man väl ha vanligt linne eller solklänning? Men visst, det låter ändå som ett alternativ om jag nu måste åka till nån hemsk strand med syrrans barn eller nåt :o
Har du tips på vart jag kan hitta?
 
Inser att inför sommaren behöver jag köpa en ny bikini. Min är gammal som gatan. Jag verkligen avskyr strandliv och att gå i bikini öht, och utvecklingen med allt mindre tyg på modellerna som är moderna och finns i butikerna på stan ju mindre sugen är jag. Jag är liksom snart 40 år, inte 14, så jag passar inte i en bikini som visar 2/3 av skinkan...

Jag tänker då på modeller jag sett med mer retrostuk, lite högre midjor och mera tyg i trosdelen. Men de som finns i nischade butiker brukar ju vara rätt så dyra, med tanke på att jag använder bikini så sällan jag måste, så vill jag inte lägga mkt pengar.
Jag trivs i halterneck men kan tänka mig annat med, men inte de vedervärdiga trekantsmodellerna. Tidigare har jag haft en liten badkjol över trosdelen, men det är väl inte så modernt längre misstänker jag. Boxertrosa har ju en tendens att göra baken ännu bredare, därav min fundering om hög midja skulle kunna vara nåt som är mer smickrande för figuren..?

Tips från bukeoraklet till en kräsen badkruka? :angel:
Fanns bra tips i en tidigare tråd också. Jag har den här: Inlägg i tråd 'Bikini...' https://www.bukefalos.se/threads/bikini.1500222/post-19572941

Mkt bra kvalitet.
 
Nu vet jag inte vad du menar med retro, men exempelvis Emp har bikinis i 50-talsmodell som har högre midja. Tror dessutom du kan köpa både hela bikinin eller bara trosorna om du vill.

Riktigt snygga :)

Tom baddräkterna/-klänningarna var i min stil. Blir dock svårt med storlek, jag är S upptill och M nertill så är nog bäst att köpa en separat rosa och överdel. Tror dessutom att volangkjolen på de korta baddräktsklänningarna gör baken onödigt bred...
 
Köper från Monki och förra året även på Lindex och & other stories. Höga bikinitrosor och snygga överdelar till, vägrar små trekantstrosor eller string. Så här till exempel, finns flera olika mönster samt olika modeller på överdelar:
Visa bifogad fil 90099
OT men vad glad jag blev av att kolla bikinis på monkis hemsida! Helt vanliga tjejer med olika kroppsformer som står i naturliga positioner :)
 
Mja, de är väl mest det att en bikinitopp kan användas till mkt. Tex sitta utanför husvagn och samtidigt få sol. Opraktiskt att göra det i klänning. Solar ofta på andra ställen än stranden och vill gärna få sol på mig, annars kan man väl ha vanligt linne eller solklänning? Men visst, det låter ändå som ett alternativ om jag nu måste åka till nån hemsk strand med syrrans barn eller nåt :o
Har du tips på vart jag kan hitta?
Cellbes och Ellos har, t ex en sån här https://www.cellbes.se/dam/badklade...Pq5PXp1DFrG9XiPxK26N1DWH7FzAAY00aArjrEALw_wcB
 
Tack för denna tråd! Klickat hem två överdelar sen blir det nån typ av shorts men de vill jag kunna prova 🙂

Ja jag tänker att man måste ju kunna prova? Hur ska man annars veta om de passar? Jag utgick från att de är på nåt vis plomberade med provbara när jag beställde... :o
 
Ja jag tänker att man måste ju kunna prova? Hur ska man annars veta om de passar? Jag utgick från att de är på nåt vis plomberade med provbara när jag beställde... :o

Jo men jag är så lat o orkar inte skicka tillbaka 😅 jag har sån konstig form nertill så då tar jag det i butik
 
Jo men jag är så lat o orkar inte skicka tillbaka 😅 jag har sån konstig form nertill så då tar jag det i butik

Jag är likadan, så jag hoppas det passar :angel::p Har tydligen också konstig form nedtill. Har aldrig hittat en bikini som passat om jag inte kan köpa separata delar. Vågade inte chansa å baddräkt.
Jag har aldrig sett dylika på butiker annat än online så jag hoppas verkligen de passar, eller att jag orkar returnera. Vem vet, nån gång ska väl bli den första.
 
Jag är likadan, så jag hoppas det passar :angel::p Har tydligen också konstig form nedtill. Har aldrig hittat en bikini som passat om jag inte kan köpa separata delar. Vågade inte chansa å baddräkt.
Jag har aldrig sett dylika på butiker annat än online så jag hoppas verkligen de passar, eller att jag orkar returnera. Vem vet, nån gång ska väl bli den första.

Ja är det inte så dyrt kanske man kan ge till nån vän eller så om det inte passar 🙈
Vad har du klickat hem? Om du vill dela
 
Ja är det inte så dyrt kanske man kan ge till nån vän eller så om det inte passar 🙈
Vad har du klickat hem? Om du vill dela

Köpte dessa tre:

https://www.emp-shop.se/p/minimal-dots-girl-boardshorts/453711.html

https://www.emp-shop.se/p/mix-and-match/451437.html

https://www.emp-shop.se/p/svart-bikiniunderdel-med-rockabilly-tryck-och-knappar/468733.html

Tyckte även om denna baddräkt med lös kjol ifall jag vill ha en klänning och inte primärt för att sola, men finns inte en chans att jag kan ha S nedtill, eller M upptill heller för den delen:

https://www.emp-shop.se/p/mimmi-pigg/479502.html
 
Senast ändrad:
Jaha nu har paketet kommit och innehållet provats....

Bikinitrosorna: Snygg modell, rätt stl men en förhatlig vass kant upptill. Ska starkt överväga om de är bättre eller sämre än de gamla jag redan har. Är de lika illa åker de tillbaka.

Badshortsen: För stora, ser ut som en ballong. Funderar på om jag ska ta stl mindre, med risken att resåren är tajtare... resåren på dessa var perfekt,men själva byxan alldeles för fladdrig och det sr ut som jag har en ballong på mig...

BH: snygg, bra stl, men felsydd. Draperigen är missat att sys fast i kanten så istället för rynkeffekten hänger det bara en tygpåse där... suck.
 
Jaha nu har paketet kommit och innehållet provats....

Bikinitrosorna: Snygg modell, rätt stl men en förhatlig vass kant upptill. Ska starkt överväga om de är bättre eller sämre än de gamla jag redan har. Är de lika illa åker de tillbaka.

Badshortsen: För stora, ser ut som en ballong. Funderar på om jag ska ta stl mindre, med risken att resåren är tajtare... resåren på dessa var perfekt,men själva byxan alldeles för fladdrig och det sr ut som jag har en ballong på mig...

BH: snygg, bra stl, men felsydd. Draperigen är missat att sys fast i kanten så istället för rynkeffekten hänger det bara en tygpåse där... suck.

Min BH var också felsydd med draperingen 🫤 från Ell*s
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp