Bukefalos 28 år!

Bil märke/modell?

abc

Trådstartare
Vad finns det för bilar som man sitter lite högre i?
Ej jeep eller suv.
Utan helst någon mindre bilmodell.
Skall vara enkel att stiga i och ur och ej kännas som man sitter nere på marken.
 
Sv: Bil märke/modell?

Jag som tycker om att sitta i en Land Rover tycker faktiskt man sitter rätt bra i Yaris. Lite samma grej fast mkt mkt mindre ;)
Man sitter högt, fastman egentligensitter väldigt låga.
 
Sv: Bil märke/modell?

Jag har en subaru outback , den har lite högre markfrigång än en vanlig Sedan
 
Sv: Bil märke/modell?

Hyundai Matrix är hög och känns stor, fastän att den egentligen är rätt liten och smidig. :)
 
Sv: Bil märke/modell?

vi har en Renault kangoo (skåpvarianten) och i den sitter man högt, mer som på en stol än i en låg fåtölj. De finns även med säten i stället för skåp.
 
Sv: Bil märke/modell?

Toyota Prius och Auris är båda bäldigt bekväma att stiga i och ur, ganska höga säten och man sitter mer som i en stol än halvliggandes som i de flesta bilar. Båda är dessutom ganska små bilar, halvkombi.
Mina föräldrar köpte en Auris för snart ett år sedan just av den anledningen att de börjar bli äldre och vill inte behöva krypa i och ur bilen länge ;) Enligt mig är den även liten och smidig (men med ganska stort lastutrymme om man fäller baksätena) och trevlig att köra =)
 
Sv: Bil märke/modell?

Opel Meriva. Ganska liten, men ändå helt ok med utrymme och lätt att kliva i/ur. Mina föräldrar har en sådan i Spanien och pappa brukar säga att "Här kliver man ju in i bilen! Inte kryper ner i den..."
Hemma i Sverige på somrarna har de en Audi A6 och han börjar tycka att han sitter nere på marken i den.
 
Sv: Bil märke/modell?

*kl*

Toyota Yaris är liten men man sitter högt i den, har dock bara provat den nyaste modellen och modellen innan, inte de allra äldsta.
 
Sv: Bil märke/modell?

Jag körde Renault Twingo i jobbet innan. Det var ju inte som en jeep-modell där man bara sticker ut fötterna så står man men den var lätt att kliva i och ur i jämförelse med många andra bilar och då klev vi i och ur bilen ganska många gånger på ett arbetspass.
 
Sv: Bil märke/modell?

Jag hade en Hundai Athos förut. Det sitter man riktigt högt i (så bilen kändes inte alls liten att åka i.)
 

Liknande trådar

Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: Bonita4
·
Fordon Vilka bilar, förutom riktiga SUVar, har högre insteg - alltså så man inte sätter dig  ner i bilen?
2 3
Svar
48
· Visningar
4 783
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
453
Senast: KesoNeso
·
Fordon Sonen funderar på att lappa ihop vår XC70, som är avställd, trasig och lika gärna kan köras till skroten pga behov av dyra reparationer...
Svar
4
· Visningar
758
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp