Bil med högre insteg

tott

Trådstartare
Vilka bilar, förutom riktiga SUVar, har högre insteg - alltså så man inte sätter dig  ner i bilen?
 
Vilka bilar, förutom riktiga SUVar, har högre insteg - alltså så man inte sätter dig  ner i bilen?
Typ minibuss. Min Caravelle klättrade man in i tills man var på plats. Gillar också att inte behöva ramla ned på vägbanan igen bara för att man ska sätta sig på förarplatsen.

Yaris Verso är en mindre bil som brukar nämnas i sammanhanget.
 
Jag har en Ford Courier. I den sitter man högre samtidigt som det är en rätt liten bil. Vet att både VW och Opel har liknande bilar men vet tyvärr inte vad modellen heter på dom.
 
Typ minibuss. Min Caravelle klättrade man in i tills man var på plats. Gillar också att inte behöva ramla ned på vägbanan igen bara för att man ska sätta sig på förarplatsen.

Yaris Verso är en mindre bil som brukar nämnas i sammanhanget.
Personbil menade jag 🤭
Tack för tipset/tipsen
 
Jag har en Aygo X, kliver bara rakt in, precis som i min gamla Honda suv.
Älskar min bil! En liten bil som är väldigt rymlig!
 
Vilka bilar, förutom riktiga SUVar, har högre insteg - alltså så man inte sätter dig  ner i bilen?
Det finns vanliga bilar med lite högre markfrigång. Jag har en Skoda Octavia Scout där markfrigången är runt 135 mm och man sitter alltså högre upp. Jag tycker att det känns stor skillnad jämfört med en vanlig bil. (Även om det inte var syftet med inköpet så är det så bekvämt!)
 
Vilka bilar, förutom riktiga SUVar, har högre insteg - alltså så man inte sätter dig  ner i bilen?
Jag har en Renault Captur.
För mig känns det jättekonstigt när jag ska sätta mig i många andra bilar då dom brukar kännas så låga, då jag vant mig att sitta högre.

Förvisso brukar Renault brukar kalla den för en mini-SUV. 😅
 
Morsan har en gammal Opel agila. Man sitter bra , billig och drar lite bensin. Fungerar faktiskt riktigt bra.
 
Vilka bilar, förutom riktiga SUVar, har högre insteg - alltså så man inte sätter dig  ner i bilen?
Vi har en äldre Renault Kangoo som man sätter sig "upp" i. Vår är förvisso en skåpbil men de finns som personbil också. (grannen har en sån)
 
Nissan Juke är rätt hög. En äldre som gick med rullator påpekade att hon tyckte om att den är så hög. Annars en rätt liten bil. En miniSUV. Lillebror till Nissan Qashqai. Juke har en markfrigång på 17 cm.
 
Hur pass ny bil letar du?
Jag har en Volvo XC70 som är högre än en vanlig personbil, mycket högre än mammas V70.
Men tyvärr så var sista årsmodellen 2016, sen slutade dom med den.
Har nog inte råd med någon ny och dyr. Tänker mig nåt i 150 000 kr klassen och då blir det nog en bil med några år på nacken.
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
771
Senast: Fetaost
·
Fordon Har någon prövat att köpa bil genom Carla? Om jag förstår det hela rätt är det som att köpa bil på postorder? Man har inte möjlighet att...
Svar
9
· Visningar
523
Senast: Sassy
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 098
Senast: Smurfoff
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 058
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp