Bil med högre insteg

Kia Stonic.
Inte jättehög men stor skillnad mot andra där det liksom känns som man sätter sig på golvet O_o
 
Mormor hade en Smart fortwo (2004 års modell har jag för mig så de är kanske lägre nu) och den var tillräckligt hög för att hon skulle ta sig in och ut utan problem trots sin reumatism. Det är ju dock en väldigt liten bil 😅 men överraskande stor och rymlig att sitta i
 
Jag gillar inte bilar en får klättra upp i; sänker alltid sätet så långt det går i alla bilar jag kör. Känns som att köra buss annars. :p
 
Jag gillar inte bilar en får klättra upp i; sänker alltid sätet så långt det går i alla bilar jag kör. Känns som att köra buss annars. :p

Är man kort som jag är det väldigt praktiskt med litw högre bilar, annars ser jag knappt något 😆
I sambons golf får jag pumpa upp sätet till max för att öht se över ratten, känns som jag sitter i en gocart och då är den inte sänkt.
 
Är man kort som jag är det väldigt praktiskt med litw högre bilar, annars ser jag knappt något 😆
I sambons golf får jag pumpa upp sätet till max för att öht se över ratten, känns som jag sitter i en gocart och då är den inte sänkt.
Förstår det. Jag sänker sätet och ratten och fäller sätet bakåt. Har fått frågan om jag "ligger ner och kör". :rofl:
 
Förstår det. Jag sänker sätet och ratten och fäller sätet bakåt. Har fått frågan om jag "ligger ner och kör". :rofl:

Precis tvärtom mot min procedur. Försöker få upp sätet så högt det går, men det brukar begränsas av att huvudet hamnar i taket - sedan räta upp sätet till nästan 80 grader så man kan sitta upprätt och ratten upp så man har full kontroll (alltså i min värld är det full kontroll att köra i den positionen).

Du kanske skulle prova liggcykel istället ? ;)
1684425754651.jpeg
 
Jag gillar inte bilar en får klättra upp i; sänker alltid sätet så långt det går i alla bilar jag kör. Känns som att köra buss annars. :p
Jag gillar bäst att köra min Volvo S40 där man sitter med rumpan i gatan och ligger ner och kör.
Men det gör min dotter också så jag åker Audi Quattro.
Audin är också rätt hög att kliva ur det är en A6.
 
Utanpå ja.
Men man sitter högt och kliver ner ur bilen.
Jag har visserligen en 307 SW men de är bara olika i bak.

När åkte du Peugeot 307 senast?

De är ju typ 100 år så det var ett tag sen men en kompis hade en och jag har haft en 308.
Helt vanliga bilar, iaf halvkombin.
 
Jag har haft en 307 SW, och jag klev då inte ner när jag klev ur den, kändes som vilken vanlig bil som helst. Nu har jag en Fiat 500, där sitter man rätt lågt😁
 
Jag gillar bäst att köra min Volvo S40 där man sitter med rumpan i gatan och ligger ner och kör.
Men det gör min dotter också så jag åker Audi Quattro.
Audin är också rätt hög att kliva ur det är en A6.
Har haft en Audi A6 quattro och satt lågt i den. Den var verkligen motsatsen till hög.
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
771
Senast: Fetaost
·
Fordon Har någon prövat att köpa bil genom Carla? Om jag förstår det hela rätt är det som att köpa bil på postorder? Man har inte möjlighet att...
Svar
9
· Visningar
523
Senast: Sassy
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 098
Senast: Smurfoff
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 059
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp