Bilbur till Ford

Nu spammar jag min egen tråd här..
Men ni som har Artfex, har ni den här säkerhetsselen till? Buren är alltså inte krocksäker om man inte har selen till?

I min förra bil hade jag spänt fast bilen med spännband istället för att köpa den svindyra säkerhetsselen. Köpte helt vanligt på Jula för typ 20 kr och buren satt verkligen fast. Spännband är ju till för att surra fast last och finns i olika styrkor beroende på hur tung lasten är :)

I min nya bil (som är mindre) saknas det tyvärr lastöglor där fram i bagageutrymmet (finns endast två stycken där bak precis vid lucköppningen, så jag har ännu inte riktigt löst hur jag ska få fast buren säkert. Ingen aning om det går att sätta in 2 extra lastningsöglor...
 
Alltså jag fattar inte vart jag har sett det någonstans.. att det går upp på sidan mot "bilväggen". Nu hittar jag inga sånna bilder, har jag drömt det?!

@apocalypsen Går det att sätta hänglås på Robust-burarna? Hittar ingen info på hemsidan och svårt att se på bilderna.
Går utmärkt att sätta hänglås. Vi har ett på varje burdörr.
 

Liknande trådar

Övr. Hund När ni mäter en hundbur, hur mäter ni då? Jag letar nu en begagnad bur till sambons labbe men det är inte så "bara" som jag först...
Svar
6
· Visningar
654
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 328
Senast: ako
·
Övr. Hund Jag har nyligen påbörjat jakten på en ny bilbur, eftersom den vi har nu är för stor (!) och det känns svårt att motivera att ha den kvar...
2
Svar
36
· Visningar
3 980
Senast: Blueberry
·
Övr. Hund Vi har en volvo v70 och en cockerspaniel. På marknaden finns u hur mycket som helst vad det gäller halvburar, och på beg marknaden oxå...
Svar
3
· Visningar
1 132
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp