Status
Stängd för vidare inlägg.
Så fort den finns en tom låda i huset måste herrn se till att den håller måttet!

image_zps65e39f5b.jpg


image_zps8809fd52.jpg
 
Socker i mys-mode. Det är mycket lockande att klappa den silkeslena magen om det inte var för att man visste vad som skulle hända med händerna då.:angel:
PA090002.jpg


PA090005.jpg


Sorry för de som vanligt dåliga bilderna. Innan systemkameran hinner fram är tyvärr ögonblicket man vill fotografera borta. :(

Du menar att du blir ofrivillig bloddonator om du kliar honom? :angel: Min delvis oriental är likadan, ligger hon på rygg får hon nöja sig med att få huvudet kliat :D
 
Inte ens min monsterkatt är dum när man kliar magen. Hon fläker gärna upp sig, och så länge man klappar på rätt sätt går det fint :D
Men jösses vad vi tränat för att komma dit! Det eviga tragglandet har dock gett resultat, senast idag kunde jag borra in näsan i magen på henne när hon låg på rygg, utan att få någon spark för hon har kommit på att det blir en trevlig mysstund om man vilar klorna :love:
 
@Pazuzu : det ständiga problemet när det gäller djurfotografering :). Man kanske ska börja ha på sig systemkameran konstant så man inte missar några fototillfällen?
Jag funderar faktiskt på att köpa den där samsungmobilen som är som en korsning mellan en kamera och mobil bara för det :angel: Den ser ju bara för läcker ut :d
Och blir grymt besviken när jag tittar på andra nya mobiler, de flesta skulle bli ett nedbyte eller ha lika mycket i megabites(eller hur det nu stavas?) från min nuvarande som har 8 :mad:

Edit: Apropå mobiler alltså :o jag grubblar en hel del på detta just nu som ni märker.
 
Senast ändrad:
Du menar att du blir ofrivillig bloddonator om du kliar honom? :angel: Min delvis oriental är likadan, ligger hon på rygg får hon nöja sig med att få huvudet kliat :D

Helt rätt! Jag ycker det är väldigt oförskämt att locka och bjuda in till magklappning när de egentligen har helt andra avsikter med det. :meh:

Inte ens min monsterkatt är dum när man kliar magen. Hon fläker gärna upp sig, och så länge man klappar på rätt sätt går det fint :D
Men jösses vad vi tränat för att komma dit! Det eviga tragglandet har dock gett resultat, senast idag kunde jag borra in näsan i magen på henne när hon låg på rygg, utan att få någon spark för hon har kommit på att det blir en trevlig mysstund om man vilar klorna :love:
(Varning för lite skryt :angel:)
Och jag har lyckats få min Alice att vänja sig att jag klappar henne med foten ibland, nu även på magen. Väldigt bekvämt när man ser en uppfläkt katt med gullig uppsyn men orkar typ inte böja sig ned eller har händerna fulla :D
Men å andra sidan så är hon ju en lite korkad ragdoll, och alla vet ju att de saknar en viss mekanism i hjärnan :cautious::love:
 
Jag funderar faktiskt på att köpa den där samsungmobilen som är som en korsning mellan en kamera och mobil bara för det :angel: Den ser ju bara för läcker ut :d
Och blir grymt besviken när jag tittar på andra nya mobiler, de flesta skulle bli ett nedbyte eller ha lika mycket i megabites(eller hur det nu stavas?) från min nuvarande som har 8 :mad:

Edit: Apropå mobiler alltså :o jag grubblar en hel del på detta just nu som ni märker.
För mig som är kameranörd så kan jag säga att de inte spelar någon direkt roll när man kommit över typ 5-6 megapixel, om du inte hade tänkt göra en fotovägg av dina mobilbilder... Men det brukar man ju inte göra. Megapixeln är avgörande i förstoring av bilder, men annars är det andra saker som spelar in. Så stirra dig inte blind på Megapixeln :)
 
@FrauleinLeo
Aha, gissade nästan att det var något åt siameshållet. Min är också en bastard, men tyvärr har jag ingen aning vad det är för korsning eftersom han hittades ensam i ett dike när han var liten. :(
 
Jag skiljer mig lite från mängden då, med en britt som ÄLSKAR att bli gosad på magen :D Det har alla våra katter gjort :)

Boll hör också till den skaran :D
Monsterkatten tar också egna initiativ och tycker om det, t.ex. är inte dagen komplett förrän hon lagt sigintill mig i sängen för maggos, men man får hålla lite koll ;)

Isola älskar också när man håller på med hennes mage, spelar ingen roll om man klappar, stryker eller knådar - allt är toppen! :D Hon blir i och för sig lycklig var man än klappar, stryker eller knådar, hon är inte så knusslig. :p
 
Man blir ju lite trött när matte har pysslat ihop en ny leksak ... en stund iallafall.
10724644_700441716719212_1578464643_n.jpg

Sssch, jag har nu beställt en dabird refiller (en äkta den här gången) - men hon får nöja sig med den här tills dess :D

Min lilla älskling :love:
10499269_344388549071681_1110008417_n.jpg


@Marty Det är pga just dessa bilder som jag känner att jag vill ha bättre megapixel, för nog blir de snyggare i datorn då? ... Fast de här kom från instagram, kanske blir sämre där med appen ändå :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
965
Senast: skiesabove
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
61 62 63
Svar
1 256
· Visningar
47 530
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3
Svar
58
· Visningar
3 056
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp