Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är han hemkommen, vårt lilla spöke!
Pratglad, cool kille som anpassat sig bra - ligger för tillfället i köksfönstret och spanar på björktrastar :)

Knas02_zps3e618b81.jpg

fin01_by_lovlus-d82rymn.jpg
 
@Asko : Du har en brusighet. Den kommer du tyvärr inte undan bara genom att skaffa mer megapixlar. Det handlar om ljuskänslighet och yada yada. Mobiler har ju generellt dåligt ljusinsläpp på sina kameror. Därför får man inte speciellt bra bilder med en mobil (förutom möjligen i vääääldigt bra ljus),
 
MIn älskade kattpojke med brutet ben, stort läskigt bandage och hemsk tratt. han verkar känna sig friskare av att ligga i gästsängen med sin bästa vän Dagmar - så då får ävl jag inrätta min arbetsplats där (katten får absolut inte hoppa upp eller ner, så jag lyfter honom)

10724732_643134589141186_1646145054_n.jpg


En bild på sjukrummet

10724816_583950475044856_1374351115_n.jpg
 
Men lilla hjärtat! Vad har hänt?

Han har varit i närkontakt med en bil. Lårbenet brutet på två ställen. 2 operationer...världens dyraste katt

Det står om mer eller mindre alla detaljer och turer i Skorpsmulans "hjälp mig tänka" tråd (jag har typ trådnappat den nu när hennes kisse är friskförklarad)
 
@Asko : Du har en brusighet. Den kommer du tyvärr inte undan bara genom att skaffa mer megapixlar. Det handlar om ljuskänslighet och yada yada. Mobiler har ju generellt dåligt ljusinsläpp på sina kameror. Därför får man inte speciellt bra bilder med en mobil (förutom möjligen i vääääldigt bra ljus),
Aha, hm, men Galaxy K Zoom då? Den är ju en hybrid mellan en kamera och mobil, skulle den kunna göra bilderna bättre?
 
@Asko : Svårt att säga, men ja. Min hypotes är att bilderna blir bättre. Troligen inte lika bra som en riktig kamera, men du börjar säkert närma dig lite äldre digitalkameror skulle jag tro :).
 
Aha, hm, men Galaxy K Zoom då? Den är ju en hybrid mellan en kamera och mobil, skulle den kunna göra bilderna bättre?

Kan tipsa om en app som heter Camera +. Den tycker jag gör enormt mkt för bildernas kvalité, letade efter en bra app till min iphone och denna var varmt rekommenderad av såväl amatörer som proffs fotografer :)

För att inte vara helt OT så kommer det några bilder på mina små när de var ute häromdagen! Upptäckte dock efter jag tagit bilderna att linsen på kameran vad skitig så blev ingen vidare skärpa.

10723982_326757374175581_719361381_n.jpg


10724930_677139089060205_1693533894_n.jpg
 
Kan tipsa om en app som heter Camera +. Den tycker jag gör enormt mkt för bildernas kvalité, letade efter en bra app till min iphone och denna var varmt rekommenderad av såväl amatörer som proffs fotografer :)

För att inte vara helt OT så kommer det några bilder på mina små när de var ute häromdagen! Upptäckte dock efter jag tagit bilderna att linsen på kameran vad skitig så blev ingen vidare skärpa.

10723982_326757374175581_719361381_n.jpg


10724930_677139089060205_1693533894_n.jpg
Kollade efter den men dock så verkar den inte finnas i Android :( men det fanns massor av olika appar som sa att de skulle vara bra, får nog prova dem någon gång :p

Söta katter förresten :love:
 
@Asko : Svårt att säga, men ja. Min hypotes är att bilderna blir bättre. Troligen inte lika bra som en riktig kamera, men du börjar säkert närma dig lite äldre digitalkameror skulle jag tro :).
Hm, eller så får jag låta bli mörker när jag fotar :p Ska nog smyga in i en mobil butik och prova kameran lite först. Den är ju dyr tyvärr :crazy: så vette sjutton om jag ens har råd med den.
 
Hm, eller så får jag låta bli mörker när jag fotar :p Ska nog smyga in i en mobil butik och prova kameran lite först. Den är ju dyr tyvärr :crazy: så vette sjutton om jag ens har råd med den.
Åk till en mobilbutik du och kika på den :). Den kanske är värd sitt pris, vem vet ;)
 
Jag har aldrig haft tratt på mina hankatter när de kastrerats... Fick han ett större ingrepp?
Ja han var krypto, de fick ta ena kulan ur ljumsken. Fick med tratt hem ifall att han skulle vara på såret - och det var förstås det första han var när vi kom hem... Bara att slakta en sele och dra på tratten :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
965
Senast: skiesabove
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
61 62 63
Svar
1 256
· Visningar
47 514
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3
Svar
58
· Visningar
3 056
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp