Bilder från en tävling.

Red_Chili

Trådstartare
Så har jag varit iväg på en lure coursing-tävling igen, för att se fina vinthundar jaga, för att träffa vänner och få pussa på några älskade fyrbeningar. Det gick inte lika bra för min unga dåre den här gången som förra, även om hon sprang sitt livs bästa lopp i första omgången. (andra gången fick hon springa mot sin syster och busade istället för att jaga...)

Fick i alla fall en hel del bilder och tänkte att det kanske är något ni vill se, eftersom det ändå verkar finnas en del här på buke som gillar att titta på vinthundarna.

Afghan:
247060_178650812191137_115731138483105_483878_6037423_n.jpg


Saluki och "luren" som de jagar:
255730_178650835524468_115731138483105_483879_5648508_n.jpg


En av mina älsklingar, Pegasus heter han:
248990_178650905524461_115731138483105_483882_3341776_n.jpg


Min unga dåre och en väns hund:
249710_178650965524455_115731138483105_483885_4616600_n.jpg


Min unga dåre ville sedan inte släppa trasan utan låg på den tills någon lyfte bort henne:
253455_178651035524448_115731138483105_483888_6687258_n.jpg


En skotsk hjorthund med en blick jag blev kär i:
246750_178651172191101_115731138483105_483895_5625232_n.jpg


Några kanske känner igen henne, den här tiken hade jag iaf hemma under några månader för några år sedan. Igår blev hon bästa saluki!
Fein_blev_basta_saluki.jpg
 
Sv: Bilder från en tävling.

Och så passade jag på att ta några porträtt på mina favorit-fyrbeningar :D (Jag älskar att fota porträtt)

Pegasus, som förövrigt är nästan helbror med min Wahidah.
Alskade_Pegasus.jpg


Förra lånehunden, Fein:
68806_1307383456.jpg


Wahidah syster, Wesper:
38489_1307383458.jpg


Och systrarna W!
Min Wahidah till vänster, Wesper till höger:
Systrarna_W.jpg



Dessutom råkade jag kära ner mig i en borzoi:
Skitsot_borzoi_vid_namn_Jecca.jpg


Och så blev jag förtjust i ännu en hjorthund:
En_underbar_hjorthund.jpg
 
Sv: Bilder från en tävling.

Nu är ju inte vinthundarna min typ av hund på något sätt, men jag ÄLSKAR ändå att kolla på dina bilder! :love:

Tack för att du delar med dig :bow:
 
Sv: Bilder från en tävling.

Underbara bilder!:love:

Skulle sååå gärna ha en saluki eller borzoi men vet inte om jag skulle kunna ge den tillräckligt med motion. Sedan vill jag gärna kunna ha hunden lös också ibland. Det räcker inte att man är ute och springer med dem va?
 
Sv: Bilder från en tävling.

Underbara bilder!:love:

Skulle sååå gärna ha en saluki eller borzoi men vet inte om jag skulle kunna ge den tillräckligt med motion. Sedan vill jag gärna kunna ha hunden lös också ibland. Det räcker inte att man är ute och springer med dem va?

Tack :D

Nja, alltså, en vuxen hund kan säkert nöja sig med att man är ute och springer med dem, men man får inte en riktigt glad, lycklig vinthund om den inte får springa lös. Och att ha dem lösa kräver mycket inkallningsträning osv för att få det att fungera, med tanke på att de är självständiga och oftast med en enorm jaktlust.

Däremot, har man bara tillgång till en tom fårhage, hundrastgård, ridhus eller liknande och kan tänka sig att gå några km långa koppelpromenader med hundarna på dagarna så har hundarna det nog jäkligt bra ;) De kräver inte så mycket motion faktiskt, om de får springa, men klart de blir gladare ju mer de får hålla igång. :)
 
Sv: Bilder från en tävling.

Jag ar inte heller en vinthund person egentligen, men alskar dina bilder och ju mer jag ser, och hor dig beratta, desto battre tycker jag om vinthundar.:p
 
Sv: Bilder från en tävling.

Jag hatar dina bilder (:p) för jag blir såååååå kär i alla vackra vinthundar när jag ser dem... och måste intala mig själv att det faktiskt inte alls är en hundtyp som skulle passa mig. De är helt ljuvliga att titta på, dock, och du porträtterar dem underbart. Saluki är lugnt en av mina topp fem vackraste hundraser.

Pegasus var för övrigt ett oerhört vackert namn, I like!
 
Sv: Bilder från en tävling.

Hjortarna och zoien är bara helt ljuvliga. Helt förståeligt att du blev kär :love: Heltigenom underbara bilder!
 
Sv: Bilder från en tävling.

Jag tycker bara att det är så himla roligt att få se bilder där hundar får göra det de är ämnade att göra. Tack för att du delar med dig!
 
Sv: Bilder från en tävling.

Åh, Afghanen!!! Har iprincip bara sett dem i vänstervarv och det är inte ens hälften så kraftfullt som den här bilden. Och afghaner i ringen får mig att dra efter andan:love:.

Jag blir så glad av att se dina bilder!
 
Sv: Bilder från en tävling.

*kl*

Jag håller med övriga i tråden, jag måste också påminna mig om att jag verkligen inte är vinthundstypen när jag tittat på dina bilder. (Eller är jag kanske det ändå, lite grann iaf, fast nä det tror jag inte...osv). :D Dessutom råkar det förstås vara afghaner jag fastnar mest för, och den typen av pälsvård är definitivt INTE min grej... :o

Fortsätt fota! :bow:
 
Sv: Bilder från en tävling.

*Till alla*

Tack för allt fint ni skriver :love:
Och vinthundar passar alla ;) De tar ju inte så mycket plats så man kan lätt ha dem även om man vill ha annan hund också, de är friska, glada, pigga och anpassningsbara. Seså, mer vinthundar åt folket :p

Och Skogstrollet, du får se till att träffa mina damer någon gång så kan du gå över till att gilla saluki mer än afghan så slipper du pälsvården ;)

Praefatio och Mortenee, visst är Pegasus fantastiskt fin :love:
 
Sv: Bilder från en tävling.

Wow vilka hundar :) Vinthundar är normalt inte en hund jag dras till på något sätt. Men dina bilder fick mig att sitta och le för mig själv, så vackra! Ser samtidigt så himla busiga och gosiga ut :love: :D
 
Sv: Bilder från en tävling.

Tack! :D Hundarna ÄR busiga, gosiga och skitglada när de får göra det som de älskar att göra mest av allt :love:

Det är tack vare dem som jag öht blev intresserad av fotografering, vilket jag är väldigt glad för idag. Började med att jag lånade med en kamera när jag skulle till "min" kennel. Insåg ganska direkt att det var ju roligt om man kunde få bra bilder på dem också, och inte "bara bilder" och på den vägen är det. Blev kär i både fyrbeningarna och teknikprylar i samma veva :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag bestämde mig för att dagens bilder var värda en egen tråd ;) Idag var det dags för årets största vinthundsutställning och ett...
Svar
12
· Visningar
1 819
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Igår var jag iväg på en lure coursing-tävling i Katrineholm och för ovanlighetens skull fick jag möjlighet att fotografera riktigt...
2
Svar
22
· Visningar
2 030
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund För ganska exakt 11 månader sedan kom hon till mig, min älskade guldsaluki som då var i fruktansvärt dåligt skick. Att gå en 4km lång...
Svar
18
· Visningar
1 437
Senast: JeayL
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp