Bilder från en lure coursing-tävling!

Hur läser du resultatlistan? :D Vinnande hund fick 338p, vilket är en bra bit över 200p ;) 100p per domare och runda ja, vilket ger maxpoäng på 200p per lopp. Nationellt prov, så det är två domare. 67% är certgräns, så den här gången när det blev två lopp så behövdes 268p vilket samtliga salukis klarade med god marginal. Vad du menar med "finalgräns" förstår jag dock inte.
Ja alltså jag menade 200 per lopp. Jaha, bara två domare. Jag räknade med tre domare och hundra per st. I såna fall har man ju misslyckats kapitalt om man inte skrapar ihop ens 200 :D

Jag menade att gick alla vidare oavsett poäng? det fanns ingen poänggräns för att få springa andra rundan? Eller var man godkänd om man fick 50%? Och alla godkända fick springa i final?
 
Ja alltså jag menade 200 per lopp. Jaha, bara två domare. Jag räknade med tre domare och hundra per st. I såna fall har man ju misslyckats kapitalt om man inte skrapar ihop ens 200 :D

Jag menade att gick alla vidare oavsett poäng? det fanns ingen poänggräns för att få springa andra rundan?

Ah, ja då förstår jag att det blev knasigt :D 50% av poängen är det enda som krävs för att få starta lopp 2, inte så mycket m.a.o. De enda som inte får springa lopp 2 brukar vara de som knappt jagar trasan utan bara struttar runt på fältet lite på måfå, springer direkt till mål eller helt avbryter loppet. Har hört att de i Finland har så att alla hundar över viss poäng får cert, så att det rent teoretiskt kan vara så att 20 hundar i en ras kan få cert? Vad tycker du om det? Här delas det ut 1 cert när det är 2-12 hundar, 2 cert när det är 13-24 hundar osv.
 
Ah, ja då förstår jag att det blev knasigt :D 50% av poängen är det enda som krävs för att få starta lopp 2, inte så mycket m.a.o. De enda som inte får springa lopp 2 brukar vara de som knappt jagar trasan utan bara struttar runt på fältet lite på måfå, springer direkt till mål eller helt avbryter loppet. Har hört att de i Finland har så att alla hundar över viss poäng får cert, så att det rent teoretiskt kan vara så att 20 hundar i en ras kan få cert? Vad tycker du om det? Här delas det ut 1 cert när det är 2-12 hundar, 2 cert när det är 13-24 hundar osv.
Ja, cert kan delas ut till hundar med minst 3/4 av maxpoäng. Det beror lite på. Jag vet inte riktigt vad jag tycker, faktiskt. Det är nog inte så många hundar som faktiskt får cert, utan kanske ett par, tre stycken i ett lopp om tjugo. Sådär mellan tummen och pekfingret.

Här sätts finalpoänggräns lite enligt antal hundar, men minimiantalet är ju 50% alltså i vårt fall 150p. Domaren/tävlingsledaren får bestämma hurudan poänggräns som sätts.

Jag tror att finalgräns under FM låg på 215.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag bestämde mig för att dagens bilder var värda en egen tråd ;) Idag var det dags för årets största vinthundsutställning och ett...
Svar
12
· Visningar
1 819
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund För ganska exakt 11 månader sedan kom hon till mig, min älskade guldsaluki som då var i fruktansvärt dåligt skick. Att gå en 4km lång...
Svar
18
· Visningar
1 437
Senast: JeayL
·
Övr. Hund Hej. För lite mindre än två år sedan skaffade jag mig min första hund, en blandrastik av jakt- och vallhundsraser. Naiv och opåläst med...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 199
Senast: machafuko
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
10 550
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp