Bilder från systemkameror här tack!

Arabizar

Trådstartare
Jag vill se bilder från systemkameror tagna inne/ute, stillbilder/rörelser.
och där man inte har massor av extra utrustning till som objektiv osv.utan orginal delarna som medföljde kameran.

ska införskaffa mig en system kamera och kommer inte ha råd med extra utrustning på en gång.vill se olika alternativ och vad som funkar bra även om man bara använder sig av "bas" utrustningen.

glöm inte att skriva märke/modell på era kameror;)

Mvh Arabizar

Sv: Bilder från systemkameror här tack!

Nikon d40x, med kitobejktivet (18-55) samt endast den inbyggda blixten och auto-programmet. Några av de första bilderna som togs med kameran, så det är även nybörjare som fotat :D
Förresten, sista bilden (hästen) är nog tagen i sport-läget.

17530496.jpg

17530498.jpg

18139393.jpg

Går inte att fota utan objektiv ;)

Jag köpte min kamera utan objektiv sen köpte jag objektiv vid sidan om :)
Men köp den kameran du gillar med ett billigt "kit-objektiv" så kan du ju komma igång och testa dig fram :)

Jag tycker mkt hänger på objektivet så det är lite svårt att råda i bara kamerahus, vad har du för krav? Vill du kunna utvecklas mkt och avancera och kanske investera i mera objektiv i framtiden? :) Och vilken budget har du till att börja med? :)

bilder tagna med Nikon D90 i jpeg och oredigerade (bara förminskade)

24413112.jpg

24412035.jpg

du kan gå på tex www.flickr.com och skriva "Nikon D80" eller vilken kamera du nu är nyfiken på då brukar det komma upp bilder tagna med den kameran man söker på :)

Senast ändrad:

Går inte att fota utan objektiv sorry:angel:

men jag läser överallt om diverse kameror som det måste köpas extra utrustning till,jag vill få tag på en bra kamera som funkar helt ok med det som ingår i köpet,hoppas någon förstår mitt svammel:o

jag fotograferar väldigt mkt,och vill ha bilder med bra färg och skärpa.och gärna en kamera som pallar att ta bilder under rörelse utan att göra tex hästens ben vid hoppning suddiga:p

prisklass 5-6000kr (om det finns i den prisklassen)

Mvh Arabizar

gärna en kamera som pallar att ta bilder under rörelse utan att göra tex hästens ben vid hoppning suddiga
Fortfarande inte kameran utan optiken som avgör!
Du kommer inte ifrån att köpa objektiv, för kitobjektivet (oftast ljusstyrka (f) mellan 4-5,6) funkar inte så bra när belysningen blir sämre, inget att fota i ridhus med alltså.

Min canon funkar mycket bra vid hopp/trav/dressyr/motorsport
Använder mig dock inte av kitobjektivet . . . Dom gånger det felat så är det skiten bakom kameran som varit orsaken...

Använder kitobjektivet till den gamla kameran 300D och kör ibland foton på inredning/prylar/blommor mm som ska till bloggen, där ställer jag inte så stora krav på bildkvaliten som på en tävling

Senast ändrad:

Du kanske ska kika på en av de "värre" kompakta kamerorna då? Jag har själv en Canon Powershot G10 som är avancerad men har även program och är väldigt bra för att vara icke system :) Den har ju inte så mkt zoom om du gillar sånt, då kanske nått av följande kan vara intressant (har dock inte testa dom själv)

Panasonic Lumix DMC-FZ50
Casio Exilim Pro EX-F1
Canon Powershot SX1 IS

kika på www.cyberphoto.se tex för att se info om kamerorna.... för lägsta pris kolla pricerunner eller prisjakt :) Men undik gärna tex Pixmania dom är i mina ögon inte bra att ha att göra med (jag fick vänta nästan en månad för att få tillbaka mina pengar)

Det klart att det funkar att ta bilder med bara kitobjektivet. Men det tar inte många dagar förrän man vill uppgradera sig, törs jag lova. Men det går ju att köpa ett "mellanting", till exempel finns ju kameror med fast objektiv och upp till 14x zoom som tar mycket bra bilder och som man kan köra mycket manuellt.

Hade jag vart du hade jag satsat på en Nikon eller Canon. I den prisklassen spelar det inte jättestor roll, de är alla lika bra! Nikon D40 har fått superbra kritik och har du inga objektiv sen innan är den kanon.

Ett axploxk av Sony A200 med kitobjektivet. Har inga inomhusbilder såvitt jag vet, orkar inte ladda upp nu heller :p

Rörelse:
23679338.jpg

"Porträtt"
23679342.jpg

Stillbild
21048910.jpg

Skitväder
22080953.jpg

åh herre gud, OT här med vad är det för nått den första fulsöta :love: hunden? Haha så frän!

Canon EOS 400D

23695672.jpg

tror denna hundbild var oredigerad
20789421.jpg

23244872.jpg

innomhus med blixt
23456505.jpg

nattbild
18320505.jpg

innomhus utan blixt
23738722.jpg

Vad jag kommer ihåg så är alla tagen med objektivet som medföljde.

åh,den verkar ju super:d: är den lätt att förstå sig på och vad kostar en sådan?

Tack alla andra oxå som lägger in bilder och hjälper till:bow:

lätt att förstå sig på ja, det är min första systemkamera och jag lärde mig den på bara en dag.
jag köpte min för ett år sedan, då kostade den runt 7000kr men jag köpte ju lite annat också så det slutade på runt 8000kr.

men nu när 450D har kommit så har den blivit billigare, runt 5000kr, och går inte att köpa överallt. en jag känner köpte en nyligen på onoff tror jag det var.

sök på pricerunner ;)

kastar in några till bilder man hittat igen fast dom här äår fotade min Nikon D40 objektiv orginal 18-55.

Ända som är ändrad är att ena bilden är gjort svart/vit

dsc_0091_22513989.jpg

dsc_0383_22513876.jpg

kevin_22513712.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sett väldigt vackra foton på hundar i diverse trådar här på Hund.:love: Och jag kommer inte ens i närheten med att lyckas fota...
Svar
11
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus... 2
Svar
29
· Visningar
4 906
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka