Bilder från träning och tävling

Sv: Bilder från träning och tävling

Vad är det för klass du rider och vi är ju inte ALLS avundsjuka på ditt fina väder....:cool:

/Nova som red FT i höststorm i söndags....:eek:
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Fin häst och fina hinder och fint väder..

En annan red i höststorm i lördags :crazy:
 
Sv: Bilder från träning och tävling

CIC 1* i 35 graders värme!

Då är det bra att ha ett fullblod under veterinärbesiktningen, han var inte alls besvärad av värmen, trots att han redan börjat sätta vinterpäls... ;)
 
Sv: Bilder från träning och tävling

CIC 1* i 35 graders värme!

Då är det bra att ha ett fullblod under veterinärbesiktningen, han var inte alls besvärad av värmen, trots att han redan börjat sätta vinterpäls... ;)

Men??? Jag trodde inte de satte så mycket päls när de lever i sån värme?
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Tävlingen var i södra Kalifornien, jag bor i Oregon.

De har sommar, vi har höst...
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Ok, men herregud hur långt är det att åka? Hur löser ni såna transporter?

/Nova jättenyfiken
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Man kor himla langt med en san har:
8549-7.jpg


Och en san har:
X08CT_SH030.jpg


Man blir himla bra pa att kora langa strackor med stort slap nar man bor i det har landet!:D

Portland, OR till Paso Robles, CA tar ca 16 tim.
Nar vi aker till Temecula, CA, eller Indio, CA tar det ca 26 tim.
Da ar man trott nar man kommer fram... :crazy:
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Men här får man ju inte transportera hästar längre än 8 timmar innan de måste ur och pausa. Hur gör ni med det? Kör ni 16 tim i sträck med hästarna på släpet eller stannar ni och övernattar på vägen?
 
Sv: Bilder från träning och tävling

En sån vill jag ha :love: Min pappa hade en sådan fast en racerbil i släpet istället för hästar men man kunde lätt byggt om den hästsläp. Men fick jag den när han la av att tävla Näääää :mad:
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Men här får man ju inte transportera hästar längre än 8 timmar innan de måste ur och pausa. Hur gör ni med det? Kör ni 16 tim i sträck med hästarna på släpet eller stannar ni och övernattar på vägen?

16 tim kör vi ett sträck, 24-26 övernattar vi.
Men jag vet dem som kör i ett sträck till Rolex Kentucky - 4 dagar! Och de har gjort båda varienterna med att övernatta på vägen = 6 dar, och svär på att det är bättre för hästarna att köra på och komma dit och sen ge dem ett par dar att återhämta sig.

Våra släp är rätt så rymliga, och min erfarenhet är att de flesta hästar kommer fram piggare om man kör på, jämfört med att hålla på och övernatta, lasta ur och promenera osv.
Och det är alltid en stor risk att lasta ur pigga hästar i tävlingskondis vid en rastplats...:crazy:

Men vi stannar givetsvis för vatten, byta täcken och att ge kli på vägen. Och kisspaus för hästarna, alla gillar inte att kissa när det rör på sig. Och dagen efter vi kommer fram får de mest vila, joggas lite kort bara för att inte stelna till. (Förutom mitt hyperaktiva monster som tjuter, bockar och vill ut och galoppera..:p)
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Ok, det var ungefär som jag trodde. När vi nu ändå är inne på 10 frågor om dig och innan LenaH stryper mig så hur hamnade du där du är och hur länge har du varit där? Planerar du att komma hem igen eller är du "fast" over there?:D

Har nämligen en brorsa som flyttade dit för över 20 år sen, jobbar som pilot, och själv bodde jag där en period men lessnade och flyttade hem igen.
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Jag och min ponny tränar till fälttävlan






:)
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Bilder från vår första terrrängritt i lördags! :D

70 cm (kunde välja 90 cm men eftersom det var första gången så kändes det bättre med lite lägre hinder)
Resultat: felfri på hinder, 4,4 tidsfel. fick rosett :D (visste att vi skulle få tidsfel, tänkte ta det medvetet "lugnt" då jag inte ville att pålle bara skulle springa iväg. men han var hur lyhörd o fin som helst! :love: fram till 4:e hinret höll vi ett fint tempo, men sen var det jag som blev trött efter 4:e hindret så det var mitt fel att vi fick tidsfel :o :angel:)

påklädning
18okt001.jpg


4:e hindret
18okt017.jpg


forts. nästa inlägg..
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder från träning och tävling

forts.

efter ritten. fina pållen :love:
18okt021.jpg

(förstod sen när jag såg denna bilden varför stigbyglarna kändes så konstiga..)

18okt030.jpg


18okt031.jpg


klar för idag!
18okt044.jpg


är hur glad o nöjd som helst! :love:
 
Sv: Bilder från träning och tävling

gud vilken fantastisk ponny du har :love: tycker den påminner lite om min häst :angel:
 

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
801
Senast: Krumben
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 287
Senast: LiviaFilippa
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 862
Senast: Cambrie
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 397
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp