Bilder från träning och tävling

Sv: Bilder från träning och tävling

KL

Här kommer några bilder från mig.

På Bridon, 9 år.
PC130558.jpg

n572791264_766053_6920.jpg



På MrJames, 4 år och valpig (tolererar inte kontakt med munnen, därav min konstiga stil :p).
n572791264_1206739_7889.jpg

gfhsfgh.jpg

PB290384.jpg

PB290318.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bilder från träning och tävling

Tack! :D De är tagna i Californien. Var där och jobbade på en fälttävlansranch för ett tag sen. Riktigt kul!
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Jag har inga nya filmer från träning, så här kommer en kort snutt från början av året (:
Tränade för Frank Kutscher. Lite kneligt var det att förstå ibland när han blandade svenska, engelska och tyska :D

http://www.youtube.com/watch?v=_8fL2Nzs6RE
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Får man komma med fast man är från andra sidan?? :)

Sista tävlingen för i år. Dressyren gick skit, banhoppningen nolla.

Hann inte värma upp hästen ordentligt till terrrängdelen. En föll av och ambulans kom till platsen, jag missräknade och skulle i princip förbereda mig när jag kom till uppvärmingen. Det var hemskt, men vad ska man göra? Och min häst är 16 år, så jag vill ju värma upp henne i lugn och ro.

milky_way_310808_2.jpg


milky_way_300808.jpg


Och några sekunder innan detta hopp, sprang vi förbi hindret. :angel:

milky_


Vill gärna komma till er och tävla, vad rekommenderar ni? :rofl:
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Jättefin häst!:love: Vad rider du för klasser? I Stockholm finns ju en del banor och även neråt Östergötland. Antar att det är närmast för er eller hur åker ni över till Sverige?
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Ja visst är hon :love: :love:

Vi bor lite norrut, så jag funderade på några banor mot Umeå / Piteå. Vi bor i princip mitt emot Umeå.

Tävlar nationell lätt klass för tillfället. :laugh:

Men vad jag hört och förstått så lär banorna vara betydligt svårare i Sverige. Tex en lätt klass i Swe är ungefär som vår medelsvår.
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Ja visst är hon :love: :love:

Vi bor lite norrut, så jag funderade på några banor mot Umeå / Piteå. Vi bor i princip mitt emot Umeå.

Tävlar nationell lätt klass för tillfället. :laugh:

Men vad jag hört och förstått så lär banorna vara betydligt svårare i Sverige. Tex en lätt klass i Swe är ungefär som vår medelsvår.

Då blir det genast svårare...

Vid Umeå/Piteå hittar du absolut ingenting. Östersund finns en tävling på hösten annars är det närmsta du kan hitta Bollnäs sista helgen i maj, dit har du ca 30 mil ner från Umeå
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Ja visst är hon :love: :love:

Vi bor lite norrut, så jag funderade på några banor mot Umeå / Piteå. Vi bor i princip mitt emot Umeå.

Tävlar nationell lätt klass för tillfället. :laugh:

Men vad jag hört och förstått så lär banorna vara betydligt svårare i Sverige. Tex en lätt klass i Swe är ungefär som vår medelsvår.

Aha, där har jag med bott (maken är uppvuxen där).

Svenska banor är lite mer tekniska än de finska om jag minns rätt, du har väl ca 30 mil till Åbo? sen färjan till Sthlm... Finns ju lite mer att välja på då, du får pussla lite - välkommen:grin:
 
Sv: Bilder från träning och tävling

de är nog längre mellan Ume och Bollnäs, fast de kanske beror på vilken väg man tar.
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Lååångt är det i alla fall :eek:

Tycker den "falska" norrlänskan som aldrig varit i Ume trots att de envisas med att tycka att Hofors tillhör samma zon när det är laghoppning:o

Vi har f.ö lika långt till Falkenberg som till Umeå som inte ens ligger i norra Norrland:angel:
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Lååångt är det i alla fall :eek:

Tycker den "falska" norrlänskan som aldrig varit i Ume trots att de envisas med att tycka att Hofors tillhör samma zon när det är laghoppning:o

Vi har f.ö lika långt till Falkenberg som till Umeå som inte ens ligger i norra Norrland:angel:

Men herregud vilket prat om avstånd. Umeå -Bollnäs ca 44 mil säger en äkta inflyttad norrlänning i storstan. Vi åker från huvudstaden söderut till Skåne, för oss ca 60 mil ännu längre för Betti (borde vara). Så är det när man håller på med den här sporten:cool:. Betti det kan inte bara vara ca 45 mil till Falkenberg för er:confused:.
 
Sv: Bilder från träning och tävling

79891_1226184595.jpg

Det är nästan ett och ett halvt år sen jag tävlade fälttävlan sist. *lider* :(
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Men herregud vilket prat om avstånd. Umeå -Bollnäs ca 44 mil säger en äkta inflyttad norrlänning i storstan. Vi åker från huvudstaden söderut till Skåne, för oss ca 60 mil ännu längre för Betti (borde vara). Så är det när man håller på med den här sporten:cool:. Betti det kan inte bara vara ca 45 mil till Falkenberg för er:confused:.

Nu rör du väl ändå till det lite grann....:cool:

På de 44 milen ovan får du lägga till 12 mil till Bollnäs = 56 mil och 56 mil är exakt vad vi har till Falkenberg (som inte ligger i Skåne:D, då får vi lägga på 10 mil till)

Huvudstaden ligger ju halvvägs till Ryssland:angel: österut, vi åker bara rakt ner genom gnällbältet och har därför sällan längre neröver så länge vi pratar om Sveriges framsida :p
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Nu rör du väl ändå till det lite grann....:cool:

På de 44 milen ovan får du lägga till 12 mil till Bollnäs = 56 mil och 56 mil är exakt vad vi har till Falkenberg (som inte ligger i Skåne:D, då får vi lägga på 10 mil till)

Huvudstaden ligger ju halvvägs till Ryssland:angel: österut, vi åker bara rakt ner genom gnällbältet och har därför sällan längre neröver så länge vi pratar om Sveriges framsida :p

Vad är det jag rör till:confused:? 56 mil är det från Bollnäs till Skellefteå (där jag kommer ifrån)som ligger 12 mil norr om Umeå.
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Vad är det jag rör till:confused:? 56 mil är det från Bollnäs till Skellefteå (där jag kommer ifrån)som ligger 12 mil norr om Umeå.

:rofl::rofl::rofl: Norrländsk fajt!:banana::banana:

Kom igen nu mama, ge den falska Norrländskan på moppo!

/Nova som inte alls gillar att hetsa människor...:angel:
 

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
802
Senast: Krumben
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 290
Senast: LiviaFilippa
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 878
Senast: Cambrie
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 397
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp