Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Haha, jo unge herrn var rätt så taggad :D

Vilken trevlig häst! Är det en ny pålle du har? Vad är det för nån? (har nog inte hängt med riktigt)
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Det syns! Hela hästen utstrålar verkligen livsglädje! :love:

Tack! Nja det är inte min, jag bara hjälper till att rida in honom. Han är egentligen ett dressyrkackel (är rädd för hinder) men jag låtsas inte om det utan smyger in honom här ändå! Hans mamma har gått fälttävlan så det kanske finns hopp (han vet bara inte om det, inte hans ägare heller för den delen :D).

Han är 6 år iår, och har jobbat med honom sedan i höstas. Han är stor och har varit sen, så därför rids han in först nu. Man påbörjade insittning osv vid tre års ålder, men det är först nu han kan ridas "på riktigt". Jättefin häst som säkert kan bli hur bra som helst.

Han är e: Rosevelt - Koncerz xx
 
Sv: Bilder och filmer 2013

kl

Bild från idag på hingsten. Kanske inte den roligaste bilden, smutshäst på knaggligt underlag :p
I år ska han ridas in :banana:

IMAG1293.jpg
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Ska du iväg till åstorp? Vi är anmälda till 80 och 90 cm, men har inte hoppat på ett tag nu.. Så tror att någon kommer bli exalterad :p

Igår skrittade jag och kompisen ut en sväng på Livonija och Solvey. Såg grått ut när vi gjorde i ordning hästarna, sen när vi ledde dom i stallgången så kom solen fram och stannade sen hela dagen! Underbart:D
Det märks att Solvey inte riktigt är van vid det här livet, dom går ute i hagen från 8-22, fri tillgång på hösilage och rids i princip alltid ut, är väldigt sällan vi är på ridbanan. Trots att hon går i en stor hage med andra hästar så lämnar hon aldrig hösilaget... Hon älskar att gå i skogen första 15 min, sen är hon trött i huvudet :p

Sen på kvällen fick Solvey följa med att löshoppa. Jag har ju lite fördomar om galoppörer, att dom har lite hängande framben och kanske tar lite tid på sig att fatta att man hoppar över och inte igenom hindren.. Så jag hade verkligen inga höga förväntningar på henne. Men hon hoppade faktiskt helt ok vad man kunde se på dom små hopp hon tog. Framför allt så var hon försiktig av sig :) Så hon kanske får bli fälttävlans häst iaf :angel:


IMG_1229_zps7f2ae66c.jpg

IMG_1233_zpsf0e3f0ba.jpg
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Lite bilder från igår! Inge bra fotoväder, men jag är glad att min käre pojkvän fotade lite ändå. :D

Bjuder på denna. Pålle blev skrämd av fotografen.. Jag var totalt oberedd, o höll på att åka av.. :angel:
IMGP9101_zps15c90906.jpg


IMGP9148_zps35828879.jpg

taskigt av pv att skrämmas! ;)
Ser jag i syne eller har ni rejsat så att ländtäcket flyger av!??!?!? :D
 
Sv: Bilder och filmer 2013

haha, ja pojkvännen tänkte nog inte på att Sigge möjligtvis skulle bli fundersam :angel: och jo, du ser rätt, skritt-täcket halkade åt sidan.. vilket min pojkvän tydligen inte såg ;)
 
Sv: Bilder och filmer 2013

https://www.youtube.com/watch?v=G-gPJgkmkU8&feature=youtu.be

Min lilla häst löshoppar på systemet för första gången, första gången på bortaplan. Inte löshoppat så mycket innan men hon är iaf positiv :D Med mer styrka (hon är totalt omusklad), mer avslappning så kan vi nog ta oss över ett hinder eller två i framtiden. Tränaren sa att vi behöver ju inte driva iaf :D Näj, det gör man aldrig på henne i ngn form, man funderar alltid på hur man ska bromsa :p
 
Sv: Bilder och filmer 2013

*kl*

_IMGP9564_zpsb8e22f80.jpg


_IMGP9614_zps53e0d5e1.jpg


IMGP0083_zps6033910c.jpg


IMGP0123_zpsbeff2d10.jpg


IMGP0124_zpsc0ce2d6b.jpg


IMGP0133_zps377cb6bf.jpg


(om ni undrar varför jag har en mantel så genomgår jag nollning just nu ;))
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Tack! :love: Blir mer å mer fäst vid denna pålle, det trodde jag aldrig skulle hända!

Nova: haha, ja det är intensiva 3 veckor i början.. :angel: Pluggar till sjukgymnast i Uppsala, studentstaden nr 1!
 
Sv: Bilder och filmer 2013

kl

Fina bilder allihopa! Längtar till det blir ljust nog och tillräckligt bra underlag så jag kan ta lite kort oxå! Här får ni en film så länge!

Det här är Cognac, som jag nämnt innan är han min nya projekthäst efter att Diesel sålts, och det här är en riktigt stjärna! Började rida honom i November och då var han "typ insutten", men fått en längre vila så det var bara att börja om med att hänga osv. Här rids han för max 20e gången. Cognac är e: Rosevelt - Koncerz xx - Caracas och hans halvbror Beckham (e: Bernstein) tävlas i dressyr av Marina Mattsson. Tanken är att även Cognac ska bli dressyrpålle, men eftersom han är i mitt "våld" så kommer han få göra lite annat oxå, har redan skrittat över lite stockar i skogen och börjat galoppera över bommar osv. Han jobbar verkligen genom hela kroppen, rör sig bra, bär sig bra, är otroligt ridbar och arbetsvillig, helt enkelt en fröjd att rida!

http://www.youtube.com/watch?v=qYUzHqvqWhs
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Visst gör han! Hade önskat jag hade kunnat ta åt mig äran men jag bara åker med :P haha! :D
 
Sv: Bilder och filmer 2013

kl

Här kommer lite bilder på Cognac. Första gången han galopperas utomhus.

img_2372_510d2f3be087c321f0f1b54f.jpg


img_2377_510d2f42ddf2b34e411248b2.jpg


img_2382_510d2f249606ee09df284652.jpg


img_2353_510d2f39e087c321d8cd41a8.jpg


img_2395_510d2f26ddf2b34dff1e00b3.jpg


img_2351_510d2f379606ee09b0ab792f.jpg
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Han ser ju glad ut över galoppen :D Men är bilderna från idag? Du bor väl inte så långt från mig? Iofs hade min sambos mamma, i Höör, fått rätt mycket snö under natten. Vi fick ingen alls :mad:

*Kl*

Här kommer lite bilder från dagens tävling hos Flyinge RF :laugh: En lång dag, rätt kylig men bitvis lite solig. Dock avslutades den uschligt genom att bilen tvärdog när jag skulle backa in släpet hemma. Nu står bil och släp där de står. Tur att jag iaf hann hem :grin: Gissar på att tändningen strular för batteri och startmotor är det inte. Bilen får helt enkelt bogseras till verkstad på måndag morgon. Extra surt att bilen var på service för prick en vecka sen och besiktades UA i tisdags...

Cinna var felfri i båda klasserna (LC och LC+5) så nästa tävling blir det nog start i LB. Tyvärr fick inte Daniella filmkameran att funka i LC:n men det kommer film från LC+5:an. Synd, för jag tycker att jag red bättre i LC:n :p

391933_10151677523926102_1271527048_n.jpg


45478_10151677523916102_387203005_n.jpg


18624_10151677523936102_1649024135_n.jpg


321453_10151677524151102_650836644_n.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 427
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Anonymt nick, vill inte bli igenkänd. Jag har insett att jag har problem med mig själv när det kommer till intimitet. Jag ska försöka...
Svar
17
· Visningar
2 254
Senast: Nahar
·
Relationer Jag undrar hur öppna ni är vad gäller sexsnack med era vänner. Är det något strikt privat som ni enbart delar med er partner, pratar ni...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 854
Senast: _Taggis_
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 988
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp