Bilder på Barefoot Cheyenne?

Sv: Bilder på Barefoot Cheyenne?

barefooten är väl en av dom billigaste bomlösa?
(4.995:- inkl avlastande pad såg jag på hemsidan)
tycker jag verkar vara ett bra pris :)

tycke det ser ut som normal slitage.

men det är ju padden som kostar extra, inte sadeln.
om du jämför det priset med en vanlig sadel i engelsk typ, så "får man vad man betalar för" även där.

Ja, men jag tycker ändå det är mycket pengar för en sadel som slits så snabbt.

Vid engelska sadlar är det en bom som kostar pengar att tillverka, då tycker jag att Barefooten borde ha högre läderkvalitet. Nubuck är ju faktiskt inget att skryta med...

Nej jättefin är den inte, man får tänka på att den är använd i princip varje dag i snart två år, i allt från ösregn till snöstorm och på dammiga ridbanor, i snåriga skogar mm.
Men jag är inte kräsen så jag bryr mig inte.
Den är skön och den passar hästen, räcker fullständigt för mig :)

__Stilett__ skrev:
barefooten är väl en av dom billigaste bomlösa?
(4.995:- inkl avlastande pad såg jag på hemsidan)
tycker jag verkar vara ett bra pris :)

tycke det ser ut som normal slitage.

När jag köpte den kostade den 4.500 UTAN padd.

Med tanke på i vilken terräng och i vilka väder vi rider :D (värsta bush-riders) så är det normalt slitage, åtminstone för en sadel i nubuck.

I Norge koster barefoot cheyenne 4990 kr uten pad :confused:
En kompis av meg kjøpte i Sverige før jul, hos stall vrå. Mye billigere det.

Min er ikke spesielt slitt, synes den har holdt seg veldig bra faktisk.
Brukes mye, daglig og i perioder på 2 hester daglig. Ikke har jeg stellt SÅ fint med den heller :angel:

kl
Får min nya barefoot på fredag och undrar om ni smörjde in sadeln med något när den var ny. Era ser ju så glansiga och fina ut tycker jag, istället för det matta som man har sett på andra bilder.

Jag red i min ett tag sen la jag läderbalsam på den. Sånt från Effax. :D

Jag tog läderbalsam/läderfett på min. Då får man bort mocka-looken och det ser lite mera ut som vanligt läder.

Jag köpte min från Stall Vrå, var hemma hos henne 2004-07-29 och hämtade sadeln närmare bestämt :p
Betalade 4500 kr, men de var mitt i en prisändring då så jag fick lägga till lite har jag för mig.

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
546
Senast: iNHALE
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 189
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
549
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 232
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka