Bilder på era hästtransporter.

Sv: Bilder på era hästtransporter.

Har en dalavagn 04 boogi är jätte nöjd med det men jag tycker de e lite smalt och år dålig ventalation. vet ej hur man lägger upp bilder så det blir ingen bild:(
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Jag brukar få låna ett sånt släp av en i stallet å de e banne mig de bästa släp ja har kört, gåt stadigt som en pråm! Fast de jag lånade hade län och inte luckor i bak då.
Lätta att öppna alla luckor, bra framurlastning, ljust, bra fjädrar på luckorna, du har nog gjort ett kap! :)

Det är ramp på den med, beror på hur jag öppnar den..;) Jag är kanon nöjd!! MEn jag var och köpte mig en hästlastbil igår så nu så har jag det med.. Bild kommer när jag hämtat den.. Lastbilen ska vara till uthyrning när jag inte använder den, Iforen lånas inte gärna ut.. :bump:
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Du är alltså en av de som råkat ut för Umes kvalitetsbrist vad gäller lämmen. Intressant. Och förfärligt!

Jag förstår dig, jag har också svårt att glömma sådan händelser.

jag skulle fälla ner luckan för att sopa ur spånet (häst åkt några dagar innan, dock mockad direkt efter som vanligt) när vi skulle hämta hö, men när den åkte ner på backen så "stannade" den inte utan fortsatte glida... :crazy:

ringde UME släp och frågade vad som hade hänt, och de sa att det inte var något fel på deras luckor, vi gjorde lite eftersökningar och ringde igen och KRÄVDE att få veta vad som hänt, varför, och ny lucka. då medgav de att de hade lite problem med den sortens luckor.. och vi var tvugna att köpa en ny lucka :crazy:
jag tycker att de borde vara de som skicka upp lucka till mig + montering eftersom det är deras fel att luckorna blivit såhär! tur att man har kunniga vänner som kunde lossa stötdämpare mm så att mn inte var tvungen att betala flera 1000kr extra på någon verkstad! :smirk:

dock är jag väldigt glad att det inte hände något i samband med lastning!
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Det har ju varit rätt mycket skriverier om detta. Ume har fått både en och två kängor för att de erkänner att det har varit kvalitetsproblem med virket lämmen gjorts av, men vägrat att stå för kostnaden då deras leverantör inte ersätter dem.

Jättesvagt tycker jag.
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Nej men hjälp :eek: Tänk om hästen hade sparkat på den under färd.
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Vaa? Ersatte dom dig inte med en ny? Fick du betala? Dom ska väl vara glad att det hände vid lastning eller om hästen sparkade loss den..... :(
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Det är ramp på den med, beror på hur jag öppnar den..;) Jag är kanon nöjd!! MEn jag var och köpte mig en hästlastbil igår så nu så har jag det med.. Bild kommer när jag hämtat den.. Lastbilen ska vara till uthyrning när jag inte använder den, Iforen lånas inte gärna ut.. :bump:

Har du "uthyrningstillstånd" för den? Skarpare regler för ett motordrivet fordon än en vanlig trailer! Trampade i den gropen själv, det blev "svettigt"...
Hur har det gått med din Christ?
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Vad har du köpt för ngt? Ny eller begagnad? Vad å hur? BILDER, tack..:D:bump:
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Har du "uthyrningstillstånd" för den? Skarpare regler för ett motordrivet fordon än en vanlig trailer! Trampade i den gropen själv, det blev "svettigt"...
Hur har det gått med din Christ?

Det är oklart ännu-- Men Åf har iaf gått med på att byta ut det som inte är ok.

Nej jag har inte något uthyrningstillstånd ännu, har hört talas om det, men inte tagit reda på vart man får det osv.. *slö...*

Vad hände för dig?
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Vad har du köpt för ngt? Ny eller begagnad? Vad å hur? BILDER, tack..:D:bump:

En gammal, gammal Volvo 610 årsmodell -80, men uttagen -79. Så jag skulle nog kalla den begagnad.. ;) Hittade den på blocket, hos en privatperson.

Den har tidigare gått inom militären, så den är välservad och har mycket få mil.. 6000, närmre bestämt. Det är plats för två hästar, nu och ett stort lastutrymme, men det ska göras om till någon form av bodel så småningom.

Den är väl inte det vackraste, men lastar 4490kg.. :banana: Och nybesiktad, och skattad, besiktas i januari 2009 nästa gång och då är den skattebefriad med. Diesel är den ju självklart.

Bilder kommer, den hämtas på måndag :)
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Nej men hjälp :eek: Tänk om hästen hade sparkat på den under färd.

ja, eller trampat igenom vid lastning!
efter att bakluckan gick sönder och vi frågade runt lite på byn fick vi höra om en tjej där hästen gick igenom luckan, den blev sedan livrädd för att åka transport, sträkte sig osv osv :cry:
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Vaa? Ersatte dom dig inte med en ny? Fick du betala? Dom ska väl vara glad att det hände vid lastning eller om hästen sparkade loss den..... :(

tror det var 1000kr med matta(som inte satt fast, utan 2lösa bitar) plus transport, var kära mor som fick betala...

plus att man fick montera allt själv....
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Det har ju varit rätt mycket skriverier om detta. Ume har fått både en och två kängor för att de erkänner att det har varit kvalitetsproblem med virket lämmen gjorts av, men vägrat att stå för kostnaden då deras leverantör inte ersätter dem.
Är de inte anmälda till Konsumentverket??
Lagen är ju på kunsumentens sida vid ett sådant här tillfälle. Är det fel på varan är säljaren skyldig att avhjälpa felet!
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

jag tror måånga har försökt.. ridsport mm har ju varit på dem utan resultat....
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

En ny "lucka" från Ume kostar runt 3000kr med matta etc, så det är iaf "rabatt" på det priset du fick. Men de ska eg ersätta...
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Har en 3-hästars som jag är jättenöjd med! :D Det är en ny modell från van fautras, verligen toppen ;)
17687543.jpg
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Finns det inget bättre ställe att hänga sadeln på än att slänga den på marken?
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Haha jo d e en sadelkammare på andra sidan, men min lillasyster som du ser på bilden, är inte den mest nogranna av sig. Jag lovar, den kmr in i sadelkammaren alldeles strax :rofl:
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Hade ni hästen i då med? :eek: :crazy:

Som TUR var ingen häst i... Fullt med hö från golv till tak var det.
Jag undrar ofta vad som hänt om jag haft hästen i... Jag är ändå nästan säker på att det inte hade varit så farligt. Som sagt, bilen och släpet rubbades inte en millimeter i smällen och jag var redo att fortsätta köra men kom på att jag nog borde stanna :angel:


Blev ju ingen spricka in till själva transporten där en ev. häst skulle stått... Men såklart en obehaglig upplevelse
 

Liknande trådar

Utrustning Letar runt efter en hästtransport och är lite osäker på vilket typ av golv man ska ha. Vad jag vet är att jag inte vill ha trä. Fundera...
Svar
7
· Visningar
663
Senast: lillan222
·
Trädgård & Växter Alltså, jag är såå förvirrad. Ju mer jag letar ju värre blir det. Jag behöver köpa en högtryckstvätt. Men vad köper man? Och hur mycket...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: ptr
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 684
Senast: Smurfoff
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
2 067
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp