Bilder på fd i sociala medier?

Nja, jag tolkade ditt att du inte ville se dem som att du inte klarade av att se dem, men varför går du in och tittar på hans gamla bilder då? :confused:

Jag tror att det är ganska vanligt när man träffar någon ny och blir vän med denne på fb att man tar en snabb kik på profilen och typ de senaste bilderna. Och om personen inte är så aktiv på FB (som i mitt fall) så är då de gamla pussbilderna det första man får upp ;)
Sen är jag såklart inte inne och kollar sånt sen.
 
Så om det inte finns på bild är det lättare att glömma bort att de faktiskt hade sex, var intima, romantiska, älskade varandra? Jag har bara så svårt att se att just bilden på detta scenario skulle göra någon skillnad.
Vi är väl olika helt enkelt. Jag har inget behov av att glömma att det funnits ett ex alls, vet inte hur du fick det så?
Jag vill bara inte ha det in my face.
 
Jag tror att det är ganska vanligt när man träffar någon ny och blir vän med denne på fb att man tar en snabb kik på profilen och typ de senaste bilderna. Och om personen inte är så aktiv på FB (som i mitt fall) så är då de gamla pussbilderna det första man får upp ;)
Sen är jag såklart inte inne och kollar sånt sen.
Jag hade inte brytt mig för fem öre. Då var då och nu är nu.
 
Jag försöker förstå. Du anser alltså att det är något din nuvarande utsätter dig för?
Nej, har jag sagt det?
Jag tycker inte han gör något konstigt alls. Jag tog mina egna funderingar som ett exempel på något jag ville diskutera och höra andras syn på. Vet inte riktigt varför det direkt tolkades som att jag hade ett problem?
 
Nej, har jag sagt det?
Jag tycker inte han gör något konstigt alls. Jag tog mina egna funderingar som ett exempel på något jag ville diskutera och höra andras syn på. Vet inte riktigt varför det direkt tolkades som att jag hade ett problem?
Du vill slippa se bilderna och vi läser att du vill att han tar bort dem då vi ser det som att du har ett problem med att han har dem kvar?
 
Du vill slippa se bilderna och vi läser att du vill att han tar bort dem då vi ser det som att du har ett problem med att han har dem kvar?
Då har jag nog uttryckt mig slarvigt. Jag har inget problem med några bilder utan tog min egna reaktion från när jag såg dem som ett exempel på något jag var intresserad av att diskutera generellt.
 
Du gillar inte något som din partner gör - är inte det ett problem? Jag blir mer och mer förbryllad över den här tråden.
Av någon anledning verkar ni ha uppfattat att jag önskar diskutera min relation här. Men som jag upprepat skrivit så tog jag exempel på min egna reaktion i en tråd där jag hoppades på en generell diskussion i ett ämne jag tycker är intressant.
 
Då har jag nog uttryckt mig slarvigt. Jag har inget problem med några bilder utan tog min egna reaktion från när jag såg dem som ett exempel på något jag var intresserad av att diskutera generellt.
Men alltså - det har du ju! Du återkommer till att du inte vill se bilderna. Fast nu låter du som om du aldrig sagt det och att den här tråden nog egentligen inte finns. :D
 
Men alltså - det har du ju! Du återkommer till att du inte vill se bilderna. Fast nu låter du som om du aldrig sagt det och att den här tråden nog egentligen inte finns. :D
Haha. Jag svarade utifrån mig själv när jag fick en fråga. Uppenbarligen borde jag inte gjort så eftersom det gav ett tokigt intryck ;)
 
Av någon anledning verkar ni ha uppfattat att jag önskar diskutera min relation här. Men som jag upprepat skrivit så tog jag exempel på min egna reaktion i en tråd där jag hoppades på en generell diskussion i ett ämne jag tycker är intressant.
Du kan ju faktiskt lika gärna läsa den som generell. Om någon inte vill se sin partners ex på fb så verkar denna någon ha ett problem, kan du läsa.
 
Jag är oavsett inte så intresserad av att diskutera min egna relation. Men om någon vill diskutera i allmänhet vore det intressant :)
 
Jag är oavsett inte så intresserad av att diskutera min egna relation. Men om någon vill diskutera i allmänhet vore det intressant :)
I allmänhet så har jag inga problem med att se andra pars ömhetsbetygelser och i synnerhet inte min ev partners gamla foton varesig på nätet eller IRL. Jag vet att det finns de som inte tål att bli påminda om tidigare partners men jag har aldrig haft det problemet, jag bryr mig helt enkelt inte och troligen skulle mina egna känslor svalna en hel del om min partner hade problem med det.
 
En tanke som slog mig när jag läste tråden (mer generellt kring frågan om vad som gör par-bilder med ex känsliga).
Är det faktumet att bilderna finns, eller faktumet att de är publicerade för att andra ska se (och fortfarande ser om de ligger kvar) som gör att de blir känsliga?

Om jag tänker utifrån mig själv är det nog det sista alternativet som skulle vara jobbigare. (Har dock inget problem med det, ett ex är ett ex liksom :p)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 264
Senast: MML
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 652
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 885
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 454
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp