Bilder på fd i sociala medier?

En tanke som slog mig när jag läste tråden (mer generellt kring frågan om vad som gör par-bilder med ex känsliga).
Är det faktumet att bilderna finns, eller faktumet att de är publicerade för att andra ska se (och fortfarande ser om de ligger kvar) som gör att de blir känsliga?

Om jag tänker utifrån mig själv är det nog det sista alternativet som skulle vara jobbigare. (Har dock inget problem med det, ett ex är ett ex liksom :P )
Intressant fråga. Håller nog med dig om att det kan vara det sista alternativet!
Personligen hade jag inte brytt mig om bilder som var privata eller typ sparade på datorn, men på sociala medier delar man bilder för att visa upp för andra och då blir det annorlunda.
 
Jag är oavsett inte så intresserad av att diskutera min egna relation. Men om någon vill diskutera i allmänhet vore det intressant :)
Jag tror att det är en ganska normal mänsklig reaktion. Tycker inte reaktionen i sig är vare sig märkvärdig eller konstig.
Hur man agerar sen kan ju dock vara bra och mindre bra.
 
Jag tror att det är en ganska normal mänsklig reaktion. Tycker inte reaktionen i sig är vare sig märkvärdig eller konstig.
Hur man agerar sen kan ju dock vara bra och mindre bra.
Nej så tänker jag också. Därför att jag blev lite förvånad när det drogs så mycket slutsatser här i tråden av att man uttalade sig om tankar och känslor som inte ens lett till att man agerat.
 
Jag tror att min make har bilder på sin fb med något ex. Jag kan inte se varför jag skulle ha åsikter om det. Fanns säkert något sådant på min innan jag tog bort mitt första konto på fb också.
 
Jag hade behållit, jag skulle heller aldrig rensa bland mina foton. Ett ex är ett ex av minst en anledning och iaf jag är tillräckligt gammal för att ha ett förflutet och även min ev partner. Mår du dåligt av bilderna så behöver du jobba med dig själv.

Håller med.
Jag har behållit de bilder jag postat, det är för mig ett tidsdokument och nåt som har hänt. Skulle ev. partner ha något att invända skulle jag nog reagera med bestörtning över nåt så omoget.
Typ: " Mitt liv började med dig älskling" :D .

Följdfråga: Tar man i så fall bort bilder på barnen för att nya partnern ev. blir förnärmad?
 
Är det någon slags osäkerhet som triggar de där känslorna @MiniLi? För mig känns det uppenbart att det är osäkerhet men du kanske ser det annorlunda. När jag var yngre tyckte jag att det kunde vara jobbigt att se bilder på ragg med sina ex men det var ju 100% osäkerhet. Ex är ex av en anledning som någon sa.
 
Är det någon slags osäkerhet som triggar de där känslorna @MiniLi? För mig känns det uppenbart att det är osäkerhet men du kanske ser det annorlunda. När jag var yngre tyckte jag att det kunde vara jobbigt att se bilder på ragg med sina ex men det var ju 100% osäkerhet. Ex är ex av en anledning som någon sa.
Nope, ingen osäkerhet här.
 
Hur kommer det sig att du kopplar det direkt till kontrolltendenser?
Jag tänker att det kan handla om mycket saker och att det inte alls behöver vara typ svartsjuka eller liknande.
Det här måste jag få återkomma till. Vilka andra orsaker skulle det kunna vara förutom svartsjuka? Jag kan inte komma på något.
 
Jag skulle aldrig någonsin ta, låta någon ta, eller lägga upp :heartheart:heart-bilder. Aldrig.

Om en tilltänkt partner hade sådana bilder skulle jag bli mycket skeptisk och orolig inför vår ev relation.

De "parbilder" jag har, typ partner lyfter upp liten unge på stor häst, ser jag inget skäl att ta bort om vi skulle separera.
 
Efter lite diskussioner med vänner har jag insett att man tänker så olika kring det här med att ha eller inte ha bilder på sitt/sina ex uppe på sociala medier. Hur tänker du?

Låter du bilder ligga kvar om det tar slut eller rensar du?
Låter du taggar på dig vara kvar eller tar du bort/döljer?
Spelar det någon roll för dig hur en partner agerar kring de bilder som hen har eller är taggad i?

Själv har jag rensat för det känns himla konstigt för mig att ha "parbilder" eller liksom kärleksfulla bilder på min fd uppe på sociala medier.
Min nya är taggad i en del bilder tillsammans med sitt ex som jag inte gärna vill titta på om man säger så, men det känns också konstigt att ha en åsikt i frågan eller liksom försöka få bilder bortplockade.. Så där är jag lite tudelad :cautious:

Jag tar inte bort några bilder. Det som har varit har varit och behöver inte gömmas eller ges större mening än det haft. Inte heller mindre..
 
Personligen tog jag inte bort mina bilder, men jag satte de på privat eftersom jag inte orkade med alla som trodde vi fortfarande var tillsammans. Jag är inte ett fan av "hej jag är singel igen"-statusar så vi gick aldrig ut på facebook med att ha gjort slut, vilket självklart lämnade folk att tro att vi fortfarande var tillsammans flera månader senare eftersom bilderna låg kvar.

Såg inga fördelar med att lämna de kvar för andra att se heller, visst har alla ett förflutet men man måste inte trycka upp det i ansiktet på sin nya partner osv. :)
 
Jag har tagit bort bilder som varit väldigt "pariga", vilket inte varit så många som öht är på sociala medier, men några stycken. Aldrig att jag tar bort dem på min dator dock, de är ju en del av mitt liv, men jag tycker inte att allt behöver finnas tillgängligt för andra att se. För det känns bäst för mig. Övriga bilder låter jag vara kvar och taggar tar jag inte bort. Bryr mig inte om en ny partner har bilder på ett ex. Har inga tankar på om exet behåller bilderna eller om vänner har kvar bilder på oss.
 
Jag gillar inte ullegullebilder och jag finns därför inte på några, varken med ex eller nuvarande.
Men min nuvarande sambos ex hade en blogg där hon hade postat mycket bilder på dem, med länkar från fb. När vi träffades tyckte jag att det var lite störigt, kanske var jag lite svartsjuk. Efter ett tag brydde jag mig inte, men min parter tog bort alla sina taggar på fotona redan innan vi träffades.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 258
Senast: MML
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 644
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 838
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 450
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp