Bilder på fd i sociala medier?

Jag hade låtit bilderna vars kvar. Ok hade jag haft en parbild av oss som profilbild på t.ex Facebook så hade jag bytt men inte tagit bort.

Alla har vi ju ett förflutet och ärligt talat så bryr jag mig inte om kort på sociala medier. Har andra ont av det är det deras problem inte mitt :)
 
Personligen tog jag inte bort mina bilder, men jag satte de på privat eftersom jag inte orkade med alla som trodde vi fortfarande var tillsammans. Jag är inte ett fan av "hej jag är singel igen"-statusar så vi gick aldrig ut på facebook med att ha gjort slut, vilket självklart lämnade folk att tro att vi fortfarande var tillsammans flera månader senare eftersom bilderna låg kvar.

Såg inga fördelar med att lämna de kvar för andra att se heller, visst har alla ett förflutet men man måste inte trycka upp det i ansiktet på sin nya partner osv. :)
Ja så har jag också gjort, dvs gjort en del bilder privata istället för att ta bort.
 
Jag har inga sådana bilder på sociala medier (det finns typ två bilder på mig och särbon tillsammans :D) men något av det första han visade mig var en massa foton på hans tidigare liv (rent tekniskt hade vi inte blivit ihop ännu ;)). Det inkluderade hans ex och tidigare fru. Jag utgår ifrån att han vill vara med mig och att de är ex av en anledning, precis som att mina ex är det.

Hade vi båda Facebook osv hade jag inte stört mig på ex-bilder, jag utgår ifrån att min partner vill vara med mig men vid vår ålder vore det lite ovanligt om vi inte hade en historia av ex-partners. Med vidhängande bilder.
 
Jag begriper inte alls varför folk har parbilder som presentstionsbild? Helt obegripligt om man inte råkar vara siamesiska tvillingar.
Ibland blir man bara bra på parbilder. Seriöst, de finaste bilderna på mig är bilder där jag är med min sambo. Eftersom jag vägrar sån bild som profilbild får jag nöja mig med nån där jag ser halvful ut istället :arghh:.
 
Ibland blir man bara bra på parbilder. Seriöst, de finaste bilderna på mig är bilder där jag är med min sambo. Eftersom jag vägrar sån bild som profilbild får jag nöja mig med nån där jag ser halvful ut istället :arghh:.

Åh, känner igen mig! Fast för mig gäller det bilder med mig och min onge. (Bilder på mig och sambon är alltid bara fyllebilder och därför en del suddiga överallt).

Problemet är kanske inte att jag vägrar bild-med-annan-person direkt (även om jag tycker det är ofantligt störigt) och det är ju knappast en större svårighet att luska ut att jag är den vuxna personen i bilden men jag är inte supersugen på att ha mig+dotter som profilbild hur jäkla dösöta vi än är. Så jag har kvar en 2 år gammal bild där jag lagar äggröra och halsar Baileys istället.

Alla "hej här är jag och ser så himla cool och snygg ut"-bilder får mig alltid att se allt annat än cool och snygg ut. Störigt.
 
Angående trådämnet så tar jag inte bort bilder eller gör några bilder privata. Nu finns det inte speciellt många bilder kopplade till något av mina ex men de få som finns där ser jag som en del av min historia och jag tycker det är kul att ha.

Om min partner har gamla bilder med ex eller inte spelar ingen roll. Möjligtvis skulle det vara kul att se om det är relaterat till något resmål vi pratat om eller liknande. Precis lika intressant som om det vore bilder med vänner.
 
Jag har aldrig själv stött på problemet men har full förståelse för ts reaktion. det är för mig heller inte sjävklart att alla sådana känslor bottnar i osäkerhet/svartsjuka, men om jag hade känt nåt dåligt över något liknande så hade det nog med stor sannolikhet varit därför :). har mkt svårt att konkretisera generella uttalanden om att det är viktigt att jobba med sin självkänsla och sitt kontrollbehov övergripande liksom, tror själv att det är just i situationer när sådana mindre smickrande känslor kommer upp som man har möjlighet att ta itu med dem, typ som ts gör här i tråden.

Hade jag ställts inför en liknande irriterande reaktion hos mig själv hade jag förmodligen dryftat den med nån kompis/partnern i fråga, lett litet urskuldande åt mig själv och mina orimliga anspråk på att bilderna ska bort, och hoppats på att en sånt avdramatiserande förhållningssätt gjort feelingen lite mindre stor nästa gång den visar sitt störande och smått fördärvande ansikte.
 
Jag begriper inte alls varför folk har parbilder som presentstionsbild? Helt obegripligt om man inte råkar vara siamesiska tvillingar.
Hmm asså det är ju en sån kraft i gemenskapen, gäller syjuntor, sportlag, skolklasser och typ nykterhetsrörelser också, så jag kan fatta om får en mer positiv vibb inför en bild av nåt som är just delat med andra snarare än en bild på enbart sig själv? man kan kanske även se det som om man visar upp ett intresse, kan va ens hopphäst, kan va ens babe
 
Som parentes kan det generera en del skratt också...
Min bästa vän har haft 3 st förhållanden sen FB startades. Hon har haft FB sen starten.
Det blev fantastiskt kul när min kamerasugna/"hejjagvilldelaalltmedhelavärlden" vän, som har ganska många vänner på FB, både ytliga och nära, lyckades få förhandgranskningen den dagen att innehålla alla 3 männens "pussbilder".
De ytligt bekanta skrev/såg ut ungefär såhär: O_o
Medans en del av dom var mest avundsjuka över hur "lätt" hon hade att bli kär.
Man ser verkligen på bilderna hur överkär hon är. :heart

Vi hade JÄTTEROLIGT!
 
(Hmmm. Går det att skriva med dubbelkomma i en mening?
Det ser konstigt ut...) Meningsuppbyggnaden i övrigt får ni
tydligen ha överseende med. :crazy:
 
Jag raderar bilder på ex som är för mycket "oss". Och det gör jag enbart för min egen skull. Jag går vidare och vill inte ha bilderna på FB helt enkelt. Däremot ligger de kvar i sina mappar i datorn.
Mina bilder har en knepig vana att börja "leva" flera år efter att jag lagt ut dom. Någon går in i ett av mina album och tittar på bilderna och gillar något och vips så surrar den bilden runt igen. Har inte jättestor lust att ha en "ex-bild" som florerar runt på det sättet. Och det vare sig jag är singel eller i ett förhållande.

Jag är för övrigt superallergisk mot dessa "putti-nutti-gullande" bilder på par med sjuttioelva :heartheart:heart ( :yuck::yuck::yuck: )
 
Jag raderar bilder på ex som är för mycket "oss". Och det gör jag enbart för min egen skull. Jag går vidare och vill inte ha bilderna på FB helt enkelt. Däremot ligger de kvar i sina mappar i datorn.
Mina bilder har en knepig vana att börja "leva" flera år efter att jag lagt ut dom. Någon går in i ett av mina album och tittar på bilderna och gillar något och vips så surrar den bilden runt igen. Har inte jättestor lust att ha en "ex-bild" som florerar runt på det sättet. Och det vare sig jag är singel eller i ett förhållande.

Jag är för övrigt superallergisk mot dessa "putti-nutti-gullande" bilder på par med sjuttioelva :heartheart:heart ( :yuck::yuck::yuck: )
Ja det räcker ju med att någon gillar en gammal bild för att den ska dyka upp i flödet igen. Plötsligt är det någon som kommenterar och undrar över bilden utan att inse att den är typ 7 år gammal :D

Någon av mina vänner uttryckte typ "men det är väl ingen som går in och kollar på folks profiler och bilder?".. Men uppenbarligen händer det ;)
 
Mina bilder har en knepig vana att börja "leva" flera år efter att jag lagt ut dom. Någon går in i ett av mina album och tittar på bilderna och gillar något och vips så surrar den bilden runt igen. Har inte jättestor lust att ha en "ex-bild" som florerar runt på det sättet. Och det vare sig jag är singel eller i ett förhållande.

Det här är enda anledningen till varför jag skulle ta bort potentiella parbilder från sociala medier, tror jag.

Det finns knappt några bilder på mig med varken min nuvarande partner eller mina ex online, än mindre romantiska sådana, men om det funnits/kommer finnas i framtiden så kan jag tänka mig att radera eller avtagga den sortens bilder om de dyker upp på nytt, flera år senare och inte känns bekväma (för mig) att ha i nyhetsflödet.

Annars så bryr jag mig verkligen inte alls om vad min sambo har för bilder eller fb-inlägg sparade från tidigare förhållanden. Det finns säkert massvis med galenskaper, hoppas jag :D.
 
Jag har plockat bort bilder på mitt förra ex från min fb. Men det är för min egen skull, jag var inte intresserad att ha honom i mina album och jag har heller inte honom som vän längre på fb. Mitt "nuvarande" ex har jag kvar bilder på oss tillsammans och på honom (en del från Vasaloppet till exempel). Vi är fortfarande vänner på fb och pratar även lite då och då. Återstår att se om/när jag tar bort dom bilderna.
För mig är bilderna för min skull, även om dom delats med vänner/bekanta och är jag inte sugen att ha kvar dom plockat jag bort dom. Huruvida ett ex har kvar bilder på mig och han spelar ingen större roll. Och skulle en framtida partner ha åsikter om eventuella bilder så får man ju prata om saken då varför partnern reagerar. Jag skulle nog inte tänka så mycket om partnern hade bilder på ex, men hade nog helst sluppit se dom.
 
Efter lite diskussioner med vänner har jag insett att man tänker så olika kring det här med att ha eller inte ha bilder på sitt/sina ex uppe på sociala medier. Hur tänker du?

Låter du bilder ligga kvar om det tar slut eller rensar du?
Låter du taggar på dig vara kvar eller tar du bort/döljer?
Spelar det någon roll för dig hur en partner agerar kring de bilder som hen har eller är taggad i?

Själv har jag rensat för det känns himla konstigt för mig att ha "parbilder" eller liksom kärleksfulla bilder på min fd uppe på sociala medier.
Min nya är taggad i en del bilder tillsammans med sitt ex som jag inte gärna vill titta på om man säger så, men det känns också konstigt att ha en åsikt i frågan eller liksom försöka få bilder bortplockade.. Så där är jag lite tudelad :cautious:
Jag vet att både jag och alla jag träffar har ett bagage och det har format oss till de vi är idag och det finns en anledning till att det tagit slut med den tidigare partner. Så varför skulle jag vara svartsjuk?

Jag rensar aldrig bort bilder - de bilder som ligger på min FB är de som jag kan stå för och som format mig till den jag är idag; om en ev partner inte accepterar det så är det inte rätt partner för mig.

Själv skulle jag aldrig bli svartsjuk på en partners förflutna heller - det finns en anledning till att det är det förflutna (sedan har jag åtminstone ett ex som gått tillbaka till en fd partner men inte har det gjort mig mer svartsjuk, det var den personens val och har inget att göra med ev inlägg på FB)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 260
Senast: MML
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 647
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 860
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 450
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp