Bukefalos 28 år!

Bilder på Timo

Sv: Bilder på Timo

Men om hunden inte är erkänd som ras av SKK så räknas den väl som blandras och blandras får man inte avla på om man samtidigt avlar renras inom SKK ..

Nu vet jag inte om det gäller AHT, Men Svenska Kennelklubben, erkänner inte Silken Windhounds, men medlemmar i SKK har dispens att föda upp Silken Windhounds. Se SKK's protokoll, http://www.skk.se/protokoll/ukk/ukk2004/ukk4_04.htm § 79 Övriga ärenden.


Susanne
 
Sv: Bilder på Timo

Men om hunden inte är erkänd som ras av SKK så räknas den väl som blandras och blandras får man inte avla på om man samtidigt avlar renras inom SKK ..

Funkar kanske annorlunda på hundsidan, men på katt får man föda upp och även registrera katter av "icke godkänd ras" så länge den är godkänd i andra förbund. Är den godkänd i annat förbund som ras, så räknas den inte som blandras utan som "icke godkänd ras" och får avlas på.
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 596
Senast: hundtant
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
706
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 920
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 306
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp