Bukefalos 28 år!

Bilder på Timo

Sv: Bilder på Timo

Men om hunden inte är erkänd som ras av SKK så räknas den väl som blandras och blandras får man inte avla på om man samtidigt avlar renras inom SKK ..

Nu vet jag inte om det gäller AHT, Men Svenska Kennelklubben, erkänner inte Silken Windhounds, men medlemmar i SKK har dispens att föda upp Silken Windhounds. Se SKK's protokoll, http://www.skk.se/protokoll/ukk/ukk2004/ukk4_04.htm § 79 Övriga ärenden.


Susanne
 
Sv: Bilder på Timo

Men om hunden inte är erkänd som ras av SKK så räknas den väl som blandras och blandras får man inte avla på om man samtidigt avlar renras inom SKK ..

Funkar kanske annorlunda på hundsidan, men på katt får man föda upp och även registrera katter av "icke godkänd ras" så länge den är godkänd i andra förbund. Är den godkänd i annat förbund som ras, så räknas den inte som blandras utan som "icke godkänd ras" och får avlas på.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
417
Senast: tott
·
Kläder & Bli fin Vad ska ni ha på er i jul? :) Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag...
Svar
10
· Visningar
975
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 004
Senast: Mkb
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
902
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att reda upp livet
  • Betyg idrott högstadiet
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp