Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Då minns jag rätt! Vi har en Bellagiounge i stallet.. han är enorm! Men trevlig och en väldigt snygg sida.

Spännande med Cohiba:)

Våran är en pyttis :p Men mamman verkar nedärva sen växt för förra årets föl växer nu hehe. Sen är jag nog hemmablind för vi har haft inhyrt föl som är enorm :o Så alla ser pytte ut bredvid med ;)

Jo jag hoppas det ska bli något bra för fälttävlanssyfte ;) Mamman har ju provat det men hade inte galoppen för det :p
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Lite nya bilder på min tant från idag, är på dygn 207 :D

153thj9.jpg


fk2weg.jpg


116p3lc.jpg


Tycker ni att hon har fått en kula nu då? :D

Idag blev det nya skor för henne också.
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

*kl*

Nån mer som har problem med att ladda upp bilder på pixbox?
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

(en eloge till pixpox som fixade problemet snabbt! :bow:)

OK här kommer dom då,

Dräktig 266 dygn




Dräktig 278 dygn





 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Tråkigt! Fungerar inte photobucket då?


Förövrigt, vad ger ni era ston för foder? I lågdräktighet och högdräktighet? :)

Fri tillgång på hösilage, sen får hon hippo bas och ett hemmablandat kraftfoder. Hippon kommer bytas ut mot Edel avel. Och mineraler och vitaminer.

Allt foder är analyserat men jag vet inte vad det ligger på. Står helinackorderad hos en uppfödare som jobbar på spannmålsfabriken så jag lämnar helt över foderuträkningen till henne.
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Fina Sessan, 156 dygn.

helsessa_stor.jpg


(ser att det ser ut som om hon har "fettnacke" längs mankammen, men det är bara pälsen som har lockat sig när den är blöt!)
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Kommer jag igen med lite nyare bilder på min tant ;)

nox02c.jpg



14t4imu.jpg


Bilder från i lördags, nu idag är hon på dygn 212 :laugh:
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Glömde säga vad hon äter för något:

Morgon: 2 kg hösilage, 3 nävar betfor,1/2 kg havre & 1/2 kg grönpellets ( samma som lusern pellets)

Lunch ute i hagen: 2-3 kg hösilage

Eftermiddag & kväll: stooor hög med hösilage + en kaka hö ( ca. 5-6 kg hö.), 3 nävar betfor,1 kg havre, 2 dl.mineraler & 1/2 kg grönpellets ( får kraften på eftermiddagen, sedan har hon allt grovfoder över eftermiddagen & kvällen)

Allt hennes kraftfoder blötläggs.

:laugh:
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Mettansmage2011-12-18.jpg
Här är min tjej på dygn 190!


GetAttachment.jpg
Här är hon på dygn 198 Tyckte jag kände lite rörelser mot min hand idag, kanske bara inbillning;)

Här också:love:
Mettansmage2011-12-26.jpg


Menuette (Master- Asterix) dräktig med Sir Oldenburg.
Hon har fri tillgång på hösilage + 1,5 kg lympos avelsfoder (musli), ca 2 dl betfor och lite morötter i nuläget.
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

kl
Nu funkar äntligen bilduppladdningen för mig igen!

Tyckte senast igår inne i boxen att Dezza, hon är nog inte dräktig, tycker hon har för lite mage, men idag ute såg hon ut så här... Visserligen står hon ihop med benen, men ändå:D

wv9ydz.jpg
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Haha, liten? :D Stallägarens sto, liksom din är helt enorm om man jämför med min som knappt haft någon mage än.
Men då har ju stallägarens märr haft X antal föl och min är förstagångare nu + att hon rids en del.
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Stella är idag på 181 dygn. Tycker nog att det börjar synas nu.

Stella1-10.jpg


Står hon med framhovarna där hon skrapat bort all halmpellets till golvet och med bakfötterna uppe på bädden så blir magen såhär stor. :p
Stella2-40.jpg
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Hehe Ja, hon har ju faktiskt fått 12 föl redan, men jag tycker hon är fin för att ha fått så många föl + att hon ju är 20år nu:d

Sicken fin mage din har fått nu!! Riktig liten bebis mage:love:
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Ja hon ser verkligen fin ut! :) Vill du ha ett sto eller hingsföl i vår?

Jag var faktiskt lite orolig ett tag, om det fanns någon bebis där inne eller ej. Men nu börjar det ju se ut som en bebismage. :)
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Tja, får man välja så hoppas jag att hon får en hingst denna gång, eftersom den är bortlovad;-) så kan hon få ett sto nästa gång, hade varit drömmen:-D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 831
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 181
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 125
Senast: ino_124
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp