Dräktiga ston 2019/2020

Min började droppa vit mjölk nu ikväll. Vad tror ni, vågar man hoppas på att det äntligen är på gång?
Jag förbannar mig själv för att jag skrev tidigare i tråden att jag hoppas inte min är en av dem som går 360+ dygn men nu är vi där och jag är trött 🤣
 
Tror att ditt föl kommer inom ett dygn :up: Min vandrade och hade droppat mjölk natten mellan onsdag och torsdag. På torsdagen sprutade mjölken periodvis och 21.30 på kvällen föddes han, dygn 351. När allt väl kom igång gick det som smort och stoet är en fantastisk mamma 😍
 
Tror att ditt föl kommer inom ett dygn :up: Min vandrade och hade droppat mjölk natten mellan onsdag och torsdag. På torsdagen sprutade mjölken periodvis och 21.30 på kvällen föddes han, dygn 351. När allt väl kom igång gick det som smort och stoet är en fantastisk mamma 😍
Hoppas att du har rätt. Kom inget inatt men hennes juver är så sprängfyllda att jag knappt vågar titta på dem. Hon avvek från sina vanliga rutiner inatt också och har inte legat ner alls vad jag sett😬
 
Dygn 333 här. Små kristaller på juvret, stort på natten, minskar under dagen. Inte legat ner sedan i torsdags. Minskad temp igår 36,9 mot det stabila 37,3 som det varit varje kväll i 2 veckor, men inget hände... Undrar när hon klämmer ut bebben?
 
Hur har det gått?
Inget föl ännu 😳😳 Veterinären har varit ute och kollat på henne då hon läckt rejält med mjölk. Är förberedd på att den behöver extra råmjölk och ska göra en foal check när och om den föds levande/frisk och veterinären har plasma hemma också. Jag är jätteorolig men veterinären tycker att det är ”lugnt och att fölis kommer när den kommer”. Dock är vi på högt antal dagar så antagligen kommer den vara liten och vara som ett prematurt föl eller ngt. Vi får se. ☺️
 
Känns som jag är den enda som inte fått något föl än :angel:
Mitt sto är beräknat till 23/6. Hon har väl fyllda juver sedan 2 veckor ungefär. Lite klibbigare och grumligare mjölk nu men fortfarande gul. Igår såg juvren ut som på bild med små vaxproppar. Jag tror inte det var riktiga vaxproppar eftersom mjölken är gul, spenarna är inte riktigt fyllda, ingen tempsänkning..
Vad tror ni? Självklart bevakar jag henne noggrant 😊
FD933797-A2CC-405A-9DF7-9F879C7477DF.jpeg
 
Känns som jag är den enda som inte fått något föl än :angel:
Mitt sto är beräknat till 23/6. Hon har väl fyllda juver sedan 2 veckor ungefär. Lite klibbigare och grumligare mjölk nu men fortfarande gul. Igår såg juvren ut som på bild med små vaxproppar. Jag tror inte det var riktiga vaxproppar eftersom mjölken är gul, spenarna är inte riktigt fyllda, ingen tempsänkning..
Vad tror ni? Självklart bevakar jag henne noggrant 😊Visa bifogad fil 52911
Tror det dröjer några dagar till. Håller tummarna att allt går bra 😊
 
Känns som jag är den enda som inte fått något föl än :angel:
Mitt sto är beräknat till 23/6. Hon har väl fyllda juver sedan 2 veckor ungefär. Lite klibbigare och grumligare mjölk nu men fortfarande gul. Igår såg juvren ut som på bild med små vaxproppar. Jag tror inte det var riktiga vaxproppar eftersom mjölken är gul, spenarna är inte riktigt fyllda, ingen tempsänkning..
Vad tror ni? Självklart bevakar jag henne noggrant 😊Visa bifogad fil 52911
Nejdå - jag har ett sto kvar som inte har fölat. Hon är beräknad 25/6 och juvret är inte särskilt utfyllt ännu
 
Jag väntar också. Dygn 337. Juvret är större iaf, minskar inte längre under dagen. Fortfarande gula kristaller på spenarna varje morgon. Hon står mest och hänger i hagen, har inte legat ner på 1,5 vecka, tror inte att hon vågar med risk att inte komma upp. 🤣
 
Jag väntar också. Dygn 337. Juvret är större iaf, minskar inte längre under dagen. Fortfarande gula kristaller på spenarna varje morgon. Hon står mest och hänger i hagen, har inte legat ner på 1,5 vecka, tror inte att hon vågar med risk att inte komma upp. 🤣

Jag har haft ett sto som minskade under dagen som vanligt så att säga för att sen smälla upp ett riktigt kossejuver på kvällen, utan vaxproppar överhuvudtaget och sprutade mjölk som följdes av fölning. Samma häst stod som din och hängde utom de två sista dagarna där den rullade sig i en del i hagen och jag lovar dig, det är inte smidigt men upp kommer dom😂
 
Jag väntar också. Dygn 337. Juvret är större iaf, minskar inte längre under dagen. Fortfarande gula kristaller på spenarna varje morgon. Hon står mest och hänger i hagen, har inte legat ner på 1,5 vecka, tror inte att hon vågar med risk att inte komma upp. 🤣
Min har inte fölat än heller men hon har precis som din gula kristaller varje dag. Dygn 333 idag så jag ska ju inte klaga. Det svåra är bara att inte börja hoppas för mycket på minsta lilla grej 😆
Har gjort kalciumtest på mjölken några ggr och den gick från 10% till 40% chans att hon fölar inom 12h igår så känns som att det inte borde vara allt för många dagar kvar.
2F556E20-3F7D-4929-8AB0-1CBAD5109D91.jpeg
 
Inget föl än 🙄 I förrgår ändrade mjölken färg och igår såg hon ut som på bilden och bäckenbanden släppta så jag kände att nu lär hon ju föla men nej 😴
51DFFFF3-C1D2-4FFE-93D3-9BD3A45B5ED6.jpeg
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 978
Senast: Karro-Lina
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: Cheraderama
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
303
Senast: Hellhound
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 905
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp