Bildredigeringsprogram

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Tjalfe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 074
T

Tjalfe

Jag skulle vilja ladda hem ett program där jag kan redigera lite bilder, typ göra svart-vitt, klippa och lite såna där enklare grejer. Ska vara lättförstårligt för jag är svårlärd när det gäller sånt här.:o Och behöver inte ha allt för avancerade grejer. Tips? :laugh: Behöver alltså vara enkelt att förstå och använda och finnas ganska lätt tillgängligt att ladda hem.:D

Och så ska det ju vara gratis :D

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bildredigeringsprogram

Googles Picasa! Kan både göra lite enklare redigering och hålla reda på bilderna åt dig.

Gimp finns ju alltid, nu är det väl grymt komplicerat (åtminstone för mig) :angel:
Paint.NET finns också, det är som en primitiv fast användbar version av photoshop.
Artweaver finns också, lite samma som med Paint.NET fast mer funktioner i den.

De två sistnämnda är mer lättlärda än Gimp, i alla fall i mina "ögon" eller "händer".
Göra svart vitt tror jag alla tre program klarar av utmärkt. Klippa, beror på hur du
menar :p men det bör gå i alla tre program mer eller mindre i alla fall :angel:
Samtliga är gratis, och de två sistnämnda är nog lättare att ladda ner än gimp..

Du bör på din dator redan ha (om du har någon version av microsoft office intstallerat) microsoft office picture manager som du hittar i startmenyn -> alla program -> mappen microsoft office -> microsoft office-verktyg.

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 610
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Pratsch
·
Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink... 2
Svar
37
· Visningar
12 912

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka