Bildtråd 2012

Sv: Bildtråd 2012

427731_10150612436135912_733580911_9156799_2126938094_n.jpg

422489_10150612432275912_733580911_9156788_954547133_n.jpg


lite sol i bergsjö i dag så kameran va med min lilla kille tyckte visst inte om att va med på kort i dag
 
Sv: Bildtråd 2012

Världens snällaste unghäst?? :love:

Jaaa, jag tror nästan det.... :love: Man kan göra det mesta med honom utan några större protester.. Han har börjat bråka lite vid lastning nu, men det är väl den åldern.. :grin: Sadlar honom i transporten, står på honom, går under magen, är inne i verkstan och traskar... En kompis som haft unghästar i minst 10 år är imponerad av hans "redighet".. Min Fnunebune! :love:
 
Sv: Bildtråd 2012

Skulle jag ens bara tänka tanken "hänga på ryggen" på min 2åring skulle han explodera. Hahah..
Hoppas han kan ha din som förebild i framtiden...........
 
Sv: Bildtråd 2012

Han hade en kass start i livet (tydligen så tyckte fodervärden att han var hingstig och helt ohanterbar och ställde honom på box, vilket gjort honom till krubbis - jag tyckte han var som sin far; världens coolaste hingst..), så jag vet inte om han vill visa att han verkligen kan nu eller nåt.. Han känns lite övermogen för sin ålder ibland - därav sitt smeknamn Sune - lite gammelgubbig med ett riktigt busfrö! :banana:
 
Sv: Bildtråd 2012

Fodervärden? Hade du honom utlånad?
Min är bara hanterad i 3 veckor egentligen. Så länge som jag ägt honom med andra ord. Stått på lösdrift och levt ungkarlslivet innan utan speciellt mycket mänsklig hantering egentligen.
Så jag intalar mig att anledningen till att han bits som en kobra och vevar med frambenen som en cirkushäst är för att han håller på att fööörvandlas och kommer bli världens mest stabila vuxna häst sen.....................
 
Sv: Bildtråd 2012

Fodervärden? Hade du honom utlånad?
Min är bara hanterad i 3 veckor egentligen. Så länge som jag ägt honom med andra ord. Stått på lösdrift och levt ungkarlslivet innan utan speciellt mycket mänsklig hantering egentligen.
Så jag intalar mig att anledningen till att han bits som en kobra och vevar med frambenen som en cirkushäst är för att han håller på att fööörvandlas och kommer bli världens mest stabila vuxna häst sen.....................

Nej, men förra ägaren. Egentligen förrförra, men han jag köpte honom av hade honom bara en månad för att göra en bra affär.

Ååååååh, vad modig du är! Spännande att se eran utveckling! :bow:
 
Sv: Bildtråd 2012

pic_190864319.jpg


Bjuder på en ofantligt bra bild från idag. Man ser riktigt hur hälften av manen är 2dm kort :o Skönt ridväder var det i alla fall!
 
Sv: Bildtråd 2012

*kl*

Nu längtar jag och tanten efter våren! Hon med fem fölningar i åtanke och jag med två :angel: Vi försöker göra vårat bästa och nu har jag till och med börjat lämna det säkra studsandet i sadel för att lära mig (för och häpna) lättridning :D det är inte så lätt som det låter att få till en bra sits i lättridning men jag kämpar på.

peps2.jpg


peps3.jpg


IMG_9835CR2.jpg


IMG_9837CR2.jpg


Peps.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd 2012

Tur han kom till dig :)
Modig? Kanske. Fram till den dagen jag skall sitta upp på mustangen...
 
Sv: Bildtråd 2012

.. vi hade -14 i dag... och det kom mer snö :mad:
(snödjup på öppen yta ca 60 cm, så det har sjunkit ihop en hel del i alla fall :P)

DSC_0097.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd 2012

Oj har ni snö kvar? :-O Här är den helt borta :love: Hoppas det håller sig bara...

Snön är som tur är på väg bort här och det är på tiden! Idag är det soligt och härliga 7+

I förrgår satte jag mig på tåget och for till Motala...redan nere vid Gävle var det en STOR skillnad på snödjup från där jag bor...och väl i Motala var det helt SNÖFRITT och det doftade vår...kändes lite lagom kul att sätta sig i bilen och fara hemåt till snöriket. Här är det ca 1-1,30 m på öppna fält så vi kommer inte ut och kan jobba än. Får hållas till min lilla plan som vi slungat fram ;) ... och då det är en bildtråd så slänger jag således in bild på varför jag for till Motala:
32887171.jpg

Nu finns det inget väder som stoppar mig när jag ska iväg på nåt kul :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 555
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Har nu i mer en 3 år varit medryttare på en häst nu är det så att ägaren och jag funderar på att göra ändringar i de kontrakt vi har för...
Svar
4
· Visningar
3 177
Senast: As_Vegas
·
Kropp & Själ Jag behöver älta lite. Hoppas att det är okej och jag kan få lite nya infallsvinklar? Eller så får jag bara bekräftat det jag redan vet...
Svar
0
· Visningar
811
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Jag har gått och funderat på detta med foderhäst en tid nu. Väntar på den ultimata dealen- där jag på något...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Min sambo mår dåligt av hunden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp