Bukefalos 28 år!

Bildtråd inredningskaos!

Och så ninerna då
 

Bifogade filer

  • 20220101_114807.jpg
    20220101_114807.jpg
    121,9 KB · Visningar: 97
Den här tråden har en annan positiv bieffekt som kanske inte var meningen...
Jag har insett att mitt hem inte är så rörigt som jag ibland känner. Det passar inte alls in här ju. Det tycker jag är positivt! ;) Även om jag har en diskho med disk att ta hand om typ ...nu eller så.
Mitt passar in här ibland. Ibland ser t.ex min köksö eller mitt soffbord helt förfärligt ut, med hur mycket saker framme som helst, och ibland inte. Skulle dock kunna ta en bild på mitt förråd i stallbyggnaden..... Förrådet skulle ALLTID passa in i denna tråden.... :D:o
 
Mitt passar in här ibland. Ibland ser t.ex min köksö eller mitt soffbord helt förfärligt ut, med hur mycket saker framme som helst, och ibland inte. Skulle dock kunna ta en bild på mitt förråd i stallbyggnaden..... Förrådet skulle ALLTID passa in i denna tråden.... :D:o
Mitt förråd i källaren skulle fram till i förrgår passa in här, nu inte eftersom jag och dottern städade där, får hoppas vi inte stökar upp igen! :D
Vi hade sådan röjar dag då förrådet städades, julen plockades ner och istället för att ställa ner lådorna i källarförrådet satte vi in dem i garderroberna här på översta hyllplanen, tetrisade det på plats. Blev mycket bra. Vi har en garderob kvar att tömma och fixa undan, ska antagligen ner med det mesta i källaren. Vi möblerade om i dotterns rum och och i dag fick vi hem en bokhylla till henne. Hennes rum börjar se ok ut, men hon har svårt för det här med ordning, städning för henne är att flytta en sak till ett annan- så, klart. :D
 
20211231_094049.jpg


Det här är milt hur det kan se ut ibland. Alla kassar med återvinning, sånt som är handlat från typ Rusta och liknande som inte måste in i en kyl, lite brädspel jag haft med mig osv.. Allt mellanlandar i hallen så jag får kliva över det tills jag antingen behöver det, eller jag får besök så det måste röjas undan.

20211230_063033.jpg


Det här är ju inte så mycket stök men den här traven med kuddar från balkongen har nu stått här sedan november och jag har fortfarande inte orkat släpa ner den till förrådet..

Inser nu också hur lat jag varit med att täcka över soffan på sommaren när jag inte sitter i den, alla de där kuddarna ska alltså egentligen vara i samma färg..

Till vänster i bakgrunden skymtar också ett gammalt TV-bord som skulle ställts i förrådet/sålts för flera månader sedan..
 
Jag har nu kommit ner till skrivbordet i mitt arbetsrum ... Jag borjade med skrivbord nummer tva ... sa det har uppstatt nagra nya hogar har ocksa :cautious: Men en papperskasse med pappers "kasta grejor" och en liten presentpase med sadant som inte gar i atervinningen. Jag behover kasta mer tror jag.:angel:
 
Den här tråden har en annan positiv bieffekt som kanske inte var meningen...
Jag har insett att mitt hem inte är så rörigt som jag ibland känner. Det passar inte alls in här ju. Det tycker jag är positivt! ;) Även om jag har en diskho med disk att ta hand om typ ...nu eller så.
Det är just det som är poängen. Folk tror att allt ska vara så jävla perfekt hela tiden. Man kan inte orka med allt
 
Det är just det som är poängen. Folk tror att allt ska vara så jävla perfekt hela tiden. Man kan inte orka med allt
Jag är uppvuxen med stök, ser sällan hem som inte har någon form av stök, "perfekta" hem syns inte i min närhet. Så det beror kanske på med vem man umgås. Min poäng var dock att det positiva med tråden var att mitt hem var lite i oordning och inte ens stökigt, trots att jag ibland har den känslan. Vill inte ens lägga in bilder för de passar liksom inte in här. Så det var positivt på det sättet också.
 
Jag har nu kommit ner till skrivbordet i mitt arbetsrum ... Jag borjade med skrivbord nummer tva ... sa det har uppstatt nagra nya hogar har ocksa :cautious: Men en papperskasse med pappers "kasta grejor" och en liten presentpase med sadant som inte gar i atervinningen. Jag behover kasta mer tror jag.:angel:
Det är en märkligt befriande känsla att röja ut någonstans- kasta, skänka bort osv!
 
Ändå finns det folk som lyckas ha det städat och fint hela tiden. Jag avundas dem.
Det gör inte jag. Jag kan säkert ta mig i kragen och hålla instagramfint i alla skåp men jag ser större värde i att vara ute i solen, dricka kaffe, träna hund, umgås.

Ibland är det kul att röja i nåt skåp eller i ett rum men jag tvingar inte mig själv till det. Min burnout lärde mig mycket om vad som är viktigt.
 
Det gör inte jag. Jag kan säkert ta mig i kragen och hålla instagramfint i alla skåp men jag ser större värde i att vara ute i solen, dricka kaffe, träna hund, umgås.

Ibland är det kul att röja i nåt skåp eller i ett rum men jag tvingar inte mig själv till det. Min burnout lärde mig mycket om vad som är viktigt.
För mig är det viktigt att ha det så fint att jag vågar släppa in folk utan att skämmas. Det har hänt att jag fått säga nej till folk för att jag haft det för ostädat. Jag vill inte ha det så.
 
Inser att de måste ligga på vårens att-göra-lista… Men det känns nästan övermäktigt att börja flytta runt på grejerna som då måste hitta egna platser 😱
 

Liknande trådar

Hemmet Efter att ha bott i en resväska i ett och halvt år, med långdistansförhållande mellan två länder och hela baletten, så har jag och...
Svar
5
· Visningar
1 409
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp