• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare sweep
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 299 692
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sen så tycker jag att det är lite roligt när folk kommenterar om smink, jag har t.ex. DUBBELT så mycket smink på den här bilden;

iKVpzrF.jpg

Än vad jag har på den här bilden!
qIlsLkf.jpg

Men brukar få kommentarer om hur naturligt är bäst, när det är det översta som gäller. Jag har inte fräknar. :angel:
Den översta bilden demonstrerar väldigt bra vad jag menade med att det finns dom som ser snygga ut även med mycket smink. :up:

Skulle jag sminka mig, skulle det se hemskt ut. :rofl: :rofl: :rofl:

Äh du har helt rätt i att det är OT. Är egentligen inte särskilt intresserad av vidare diskussion så vi lämnar det :)

Men säger du inte emot dig själv lite nu?
Det är okej att säga vad man tycker är fult men inte hur andra ska se ut. Det är okej att sminka sig mycket så länge det inte syns att det är mycket :laugh: För det är ju bara en oskyldig åsikt.
Det är okej att vara tjock så länge man är tjock på rätt ställen eller det är okej att vara smal så länge man har former.

Det räcker liksom med att säga att trivs bäst utan smink. Och varför måste man poängtera vad man tycker är fult?
Jag bryr mig inte, den här diskussionen är OT och vill du fortsätta den, ta det utanför den här tråden. Jag återgår till att låta folk posta bilder på sig själv.

Du får ha dina åsikter likväl som jag har mina, och vi får acceptera att vi inte delar åsikter. :p

Jag bryr mig inte, den här diskussionen är OT och vill du fortsätta den, ta det utanför den här tråden. Jag återgår till att låta folk posta bilder på sig själv.

Du får ha dina åsikter likväl som jag har mina, och vi får acceptera att vi inte delar åsikter. :p

Haha kom fram till det med men du var snabb på att kommentera :cautious: ;)

Haha, nej, jag gömmer inte något, jag använder inte smink för att dölja mina fel på så vis. Tycker att påsar under ögonen är charmigt som fan!
Vet jag sett någon video på tuben om smink hacks, så de va därför ja kom å tänka på det. Enda gången jag varit sminkad var när det var en sminkör som sminkade mig. :p

Såg ut så här då:
16976355_1564182376945936_508843252_n.jpg
17012592_1564182380279269_619426087_n.jpg

Sen att gå till det här, kort fult hår och vete fan. :rofl::rofl::rofl::rofl:
16997300_1564183426945831_1813053531_n.jpg

Vet jag sett någon video på tuben om smink hacks, så de va därför ja kom å tänka på det. Enda gången jag varit sminkad var när det var en sminkör som sminkade mig. :p

Såg ut så här då:
16976355_1564182376945936_508843252_n.jpg
17012592_1564182380279269_619426087_n.jpg

Sen att gå till det här, kort fult hår och vete fan. :rofl::rofl::rofl::rofl:
16997300_1564183426945831_1813053531_n.jpg
men det är snyggt. bild kvaliteten är inte något vidare på den sista, men du har fina drag!

Min iphone 4s frontkamera är urusel, så det är inte undra på att bilderna blir av sämre kvalité då, men jag använder den sällan. vet jag använde den då för att ta en snapchat bild.
Det spelar mindre roll i sammanhanget. du har vackra ögon och en fint ansikte. med diskreta fina drag.

För jag har alltid tyckt så och jag tycker inte att jag är fin. Det är ungefär som nu att alla säger att min hårfrisyr är så fin och de tycker jag passar i den, själv hatar jag det.
Men du kan bryta mönstret! Du mår mycket bättre om du börjar tycka om det du ser. Jag tycker att du är vacker. Och om du inte gillar din frisyr så går det att ändra! men glöm inte att du är vacker.

Jag tycker det är rätt tråkigt när folk kommenterat att jag måste ha retuscherat mina bilder till exempel. (har även hänt med andra bilder än på mig själv)
Sedan att en del är fotade med kass mobilkamera och andra med systemkameran gör ju att det blir stor skillnad i kvalitet, men jag är jag även om bilderna är systemkameraskarpa så de små och få rynkor som finns syns eller om det är en kass pixlig och oskarp mobilbild där de syns sämre eller inte alls.

Var ser du det roliga eller intressanta med sådana "diskussioner"?

Om någon däremot hade frågat hur jag fått till ljuset/effekten på "den eller den" bilden eller något som faktiskt har med bilden att göra, så hade det ju varit något helt annat..
Fast, det var ingen som ifrågasatte att du inte hade några rynkor. Det som sades var att det syntes att du hade filter som slätar ut....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera... 2
Svar
20
· Visningar
1 915
Kropp & Själ Jag köpte en duschkräm från Rituals häromveckan och provade den första gången i onsdags, luktar gott och allt var okej. Men sedan...
Svar
15
· Visningar
622
Kropp & Själ Jag kunde verkligen inte komma på en vettig rubrik här, men: Jag väljer att äta växtbaserat, så mycket jag bara kan. Frågan handlar nu... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 556
Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 511
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka