• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare sweep
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 299 592
Status
Stängd för vidare inlägg.
Så jäkla snyggt!! Det är ju just dina fräknar som gör att det blir så naturligt vackert!

Tack! Ser lite ut som asymetriska "flugskitar" enligt granntanten. Jag har liksom slutat bry mig. Närmar mig snart de 35 men det gör mig inte heller ngt med ngn rynka här och var!
Generellt tycker jag att folk sminkar sig för mycket. Men det är ju en smaksak såklart! Jag tycker dock att det är kul med ett färgglatt läppstift ibland eftersom jag gillar färg och gärna också klär mig färgglatt!

Senast ändrad av en moderator:
Närmar mig snart de 35

Rena barnrumpan då alltså :D

Från igår

Kopia%20av%20160513-3-mindre_zpshbopqevd.jpg

Nyss ett år äldre :eek:

Är faktiskt rätt förskonad från rynkor trots min ålder, troligen en bra kombination av gener, livsstil och hudvård som håller dem borta :up:

Gött! Jag har rätt mycket, främst under ögonen. Men så består min livsstil av rödvin, en cigg då och då och ett jävligt osunt kostintag. Dricker i stort sett bara kaffe och alkohol ;)

Gött! Jag har rätt mycket, främst under ögonen. Men så består min livsstil av rödvin, en cigg då och då och ett jävligt osunt kostintag. Dricker i stort sett bara kaffe och alkohol ;)

:laugh:

Jag dricker knappt vare sig kaffe eller alkohol och äter rätt clean mat, aldrig godis/choklad och sällan fikabröd eller sånt, men jag tror nog generna spelar stor roll. Har en äldre syster som knappt har en rynka och en lillebror i din ålder som inte heller visar tecken på rynkor så på det viset hade vi nog tur genlotteriet

Åh men airbrushar man ser det automatiskt ut som att man har rynkor som man vill dölja :D.

Vilken tur att jag inte har en aning om hur man airbrushar något då, eller ens har ett fotoprogram med nån sån funktion..

Däremot kan jag använda olika inställningar, olika ljus i olika vinklar, ändra kontraster och sådant beroende på om jag vill eller inte och oftast har jag nån foundation av något slag.

Osminkad, renskrubbad, insmord och under lysrörsbelysning som vi alla vet sällan är smickrande.

99c877c7-6f67-4e80-a061-f21aed72830c_zpslgifwvqh.jpg

Fortfarande 44 år och rätt förskonad från rynkor.

Jag tycker att det blev en lite (ursäkta) löjlig diskussion här. Det är tråkigt att så många känner behovet av att visa och påtala att de "ser unga ut".
Skönhet sitter inte i ålder. Jag tror att det är sunt att förlikas med att ok jag är 45 och jag ser ut som 45. Hur klyshigt det än låter så är ju ålder endast en siffra!
Som tur var har det blivit ett uppsving för äldre skönhet i modebranschen på sista tiden. Det har kommit en uppsjö av editorials och diverse reklamer med äldre modeller. Det är trist att se att det inte fått spridning bland "vanligt folk" men jag tror och hoppas att det kommer!

Mitt tips! Googla "advanced style" för en glädjekick istället!

Drömmen att se ut såhär om 40-50 år!

linda-rodin-oil-portraits-grey-hair-1-613x408.jpg

Det är intressant det där med vad det gör att personer uppfattar en som yngre/äldre än vad man är.

Det är något som jag funderat en hel del på eftersom jag som yngre ofta fick höra att man trodde att jag var äldre än jag var och för att numera tror man tvärt om.
Det jag har kommit fram till är att det helt enkelt är en kombination av mitt utseende och ett okonstlat beteende som gör att man antar att jag är yngre än de snart 38 år jag är.
Att det dels sitter i gener och mitt utseende men även i att jag har en Asperger diagnos som gör att vi som vuxna ofta verkar vara yngre än vad vi är.

Pratade med en lärare för någon månad sen där jag nämnde min ålder i förbifarten, hen hajade till och sa ursäkta att jag tappade tråden, men jag trodde du var under 30.
Vet inte om det är bra eller dåligt att jag ger det intrycket. :P

Ursäkta den stora bilden försökte hitta en relativt nytagen bild som tydligt visar hur jag ser ut, med rynkor och allt, har på senare år fått något grått hårstrå då och då, så jag är glad att jag får behålla min naturliga hårfärg ett tag till för den är jag väldigt nöjd med. :)
1917261_10153510454719011_8809909028404088734_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera... 2
Svar
20
· Visningar
1 914
Kropp & Själ Jag köpte en duschkräm från Rituals häromveckan och provade den första gången i onsdags, luktar gott och allt var okej. Men sedan...
Svar
15
· Visningar
622
Kropp & Själ Jag kunde verkligen inte komma på en vettig rubrik här, men: Jag väljer att äta växtbaserat, så mycket jag bara kan. Frågan handlar nu... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 500
Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 505
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31