• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Vinur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 157
  • Visningar Visningar 92 309

Bukefalos 30 år!

Ryktet om den fyrbente äppelfantasten har spritt sig vidare på jobbet till glada kollegor som gärna vill bli av med sitt överflöd. Jag kommer bli känd i kollektivtrafiken som äppelkvinnan när jag återkommande asar hem kilovis i kassar från jobbet. :laugh: Men det är det värt för att få göra sin häst överlycklig med skattjakter. :heart

IMG_7938.webp

Hon är galet snygg! 🤩 växer fint och jämt. Nu är hon 134 cm hög i manken. Hennes trav har ett så härligt gung och schwung att jag lääängtar tills hon rids in. Galoppen ser också väldigt rund och trevlig ut. Hon blir nog en fantastisk dressyrhäst/WE häst i framtiden. Halle är mer markbunden men en fena på att hoppa högt och med fin teknik. Best of both worlds liksom 😎❤️
IMG_3775.webp

Igår skrämde hon livet ur mig. I veckorna jobbar jag långa pass så då blir det oftast bara gröt utanför hagen och lite borstning osv. När hon stod och åt såg det ut som att hon fick magknip, och jag tänkte då direkt på de äppelträd som finns i hagen och att hon ofta står och äter där. Efter promenad, box ett par timmar, bajs i boxen och magen lät som vanligt, jag stängslat av träden, O mådde bra osv, fick hon gå ut igen och mår fortsatt bra. De andra hästarna har inga symtom alls och jag har inte sett att dom äter från träden heller så som min gjort. Dumt att inte stängslat av dom direkt kanske, lesson learned..
IMG_1718.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/tränare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar