• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Vinur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 157
  • Visningar Visningar 92 309

Bukefalos 30 år!

IMG_4801.webp

Jag hade verkligen ingen lust att rida idag men tänkte att några varv på banan kan vi väl ta. Min häst hade andra idéer och vill han ut så får han väl gå ut. Han är riden ute väldigt lite då jag varit rädd för att rida honom och han är osäker.
Min duktige kille
1000002011.webp

Jag brukar ha hjälm men blev inte så igår 🫣 denna damen har mycket egna åsikter och aldrig behövt flytta sig för människan innan hon kom till mig som nästan 2 år gammal, så vi jobbar dagligen med det. Kom över ett klipp från en tränare som arbetar med just detta så jag provade hans metod vilket verkligen gav resultat!
IMG_1623.webp

Jag brukar ha hjälm men blev inte så igår 🫣 denna damen har mycket egna åsikter och aldrig behövt flytta sig för människan innan hon kom till mig som nästan 2 år gammal, så vi jobbar dagligen med det. Kom över ett klipp från en tränare som arbetar med just detta så jag provade hans metod vilket verkligen gav resultat!
Visa bifogad fil 190763

Ska hon sittas in iår?
Hur hög är hon nu?

Jag kommer ihåg hennes annons och att ja tänkte ”nån måste ju köpa den där 🥰
Lite för mycket häst för mig dock då jag inser mina begränsningar 😅🙈 men helt i min smak!

Ska hon sittas in iår?
Hur hög är hon nu?

Jag kommer ihåg hennes annons och att ja tänkte ”nån måste ju köpa den där 🥰
Lite för mycket häst för mig dock då jag inser mina begränsningar 😅🙈 men helt i min smak!
Jag tänkte nog sitta in henne i år ja, men har ingen brådska så vi tar allt i hennes takt!
Vet faktiskt inte hur hög hon är nu, hon var ca 163 när jag tittade på henne i december, men växt lite på höjden men mest breddat sig och fyllt ut kroppen 😄

Vad roligt att du såg annonsen, jag var egentligen mest intresserad av den andra som låg ute samtidigt men när jag kom dit skiftade det totalt pga personlighet och vad man såg direkt istället för på en stillbild.

Hon är en fantastisk häst, både extremt trygg men samtidigt mycket nerv och känslighet. Lite svår balansgång där ibland, det är lätt att glömma att hon är såpass ung som hon är. Och extremt vacker enligt mig då 😍 men mer som en stor hund än en häst, väldigt mycket personlighet och smart på ett sätt jag inte upplevt hos en häst tidigare.

Jag tänkte nog sitta in henne i år ja, men har ingen brådska så vi tar allt i hennes takt!
Vet faktiskt inte hur hög hon är nu, hon var ca 163 när jag tittade på henne i december, men växt lite på höjden men mest breddat sig och fyllt ut kroppen 😄

Vad roligt att du såg annonsen, jag var egentligen mest intresserad av den andra som låg ute samtidigt men när jag kom dit skiftade det totalt pga personlighet och vad man såg direkt istället för på en stillbild.

Hon är en fantastisk häst, både extremt trygg men samtidigt mycket nerv och känslighet. Lite svår balansgång där ibland, det är lätt att glömma att hon är såpass ung som hon är. Och extremt vacker enligt mig då 😍 men mer som en stor hund än en häst, väldigt mycket personlighet och smart på ett sätt jag inte upplevt hos en häst tidigare.

Jaha va intressant!
Jag gilla inte alls den andra 🙈 Tyckte inte om dens exteriör lika mycket. För mycket frieser har jag för mig.
Jag tror du köpte helt rätt ♥️

Fröken långhals 😂🫶 denna rundan har vi gått en gång tidigare, och då i mars med sällskap. Ändå gör hon det så bra! Gick förbi andra hästar i hagar och mötte en som red på vägen utan att hon stannar och vill vara med dom, konstiga saker bredvid vägen, tight passage i skogen med ödelagd barack, hoppade över en bred bäck osv osv. Hon är så nöjd bara jag är med henne och visar vägen 🥹 verkligen världens bästa 2-åring, och jag måste ändå ge mig själv lite cred på vägen också
IMG_1644.webp

1789375545126.webp
Det tar en evig tid att köpa hus/gård när tillträdet väntar på att avstyckning ska göras. Men nu är det bara några veckors väntan på överklagande som återstår. Världens bästa säljare längtar bara efter att få dit mig, så mina djur har redan fått flytta dit. (Jag får flytta dit saker och "göra vad jag vill", men jag har själv dragit gränsen vid att bara göra det som går att återställa OM något skulle gå åt skogen innan allt är klart...)

Dominus har vädjat till allmänheten i en lokal Facebookgrupp om att han gärna skulle vilja ha mer äpplen och päron än vad mina egna träd lyckats ge i år. Jag erbjöd mig att kratta upp och hämta själv men fick stort gensvar från många människor som gärna vill ge bort fallfrukt till en så rar fruktälskande häst och hans vänner. Några kom hem till mig med en stor kasse igår så de fick vara med och se glädjen när delar portionerades ut.

Idag ska vi leka skattjakt på ridbanan igen så han får vandra runt lös och hitta en lagom mängd (enligt mig lagom, inte enligt Dominus) godsaker på olika platser. Men att tigga frukt var ett strålande initiativ av människan, tycker Dominus.

IMG_7296.webp

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • Valvaka!
  • Vad är en rimlig hyra/boendekostnad?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur