• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Vinur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 160
  • Visningar Visningar 92 512

Bukefalos 30 år!

Livets häst redo för årets sista dressyrstart 🌟❤️
20251209_152617.webp

Skärmavbild 2025-12-11 kl. 11.20.43.webp

Den röda gullegrisen är så himla kontaktsökande, vill alltid ha gos och kommer bli supersnygg - hade han varit en hon så hade jag haft extremt svårt att skiljas från honom. Men man kan inte ha fyra hästar inackorderade :bag:

Lillkillen fick åka till ridhuset och springa av sig lite på fast underlag idag. Han är en liten dröm på fyra ben 😍. Först fram i hagen, stoppar huvudet i grimman och frågar vad vi ska hitta på nu (trots att vi sällan faktiskt gör någonting, han lever flockliv på lösdrift och jag vill inte överhantera). Gick rakt på transporten båda gångerna, på vägen hem var han inne före mig 😅. Men så är han en morgan också 😉. Det kommer definitivt bli ett tomrum kvar den dag han hittar sin egen människa, så jag försöker njuta av honom så gott jag kan tills dess ♥️

IMG_1238.webp

Lillkillen fick åka till ridhuset och springa av sig lite på fast underlag idag. Han är en liten dröm på fyra ben 😍. Först fram i hagen, stoppar huvudet i grimman och frågar vad vi ska hitta på nu (trots att vi sällan faktiskt gör någonting, han lever flockliv på lösdrift och jag vill inte överhantera). Gick rakt på transporten båda gångerna, på vägen hem var han inne före mig 😅. Men så är han en morgan också 😉. Det kommer definitivt bli ett tomrum kvar den dag han hittar sin egen människa, så jag försöker njuta av honom så gott jag kan tills dess ♥️

Visa bifogad fil 178304
Hur stor kommer han bli? :angel::love:

Skulle tro att han blir åtminstone 155, men troligen inte större än 160. Morgans brukar vara små när man står intill/sköter om men känns större när man sitter på, och sen när man hoppar av är det lagom avstånd ner till marken 😁
Dom är perfekta i storlek :love:

Vi har ridit ut helt själva idag runt sandvägen som går vid vår gård! 🤩
Han skötte sig hur bra som helst även om han alltid tycker det är lite läskigt att gå utanför gården utan en människa på backen.
Vi red till och med förbi den lilla renflocken utan några bekymmer 💕 (renarna åt frukost med hästarna i hagen i morse så han börjar vänja sig 😅).
Har hittat en bettvariant som funkar bra att rida ut på, så jag vet att jag kan få stopp på honom och då känns det genast mycket trevligare 😄

IMG_8130.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka