Billig månad, någon?

Sv: Billig månad, någon?

Hänger också med på detta, efter alla räkningar denna månad så har jag kvar 1000 kr på ICA-kortet och 1200 kr i plånboken! Får se hur det kommer gå :)

Jag behöver jämt billiga månader, som sjukskriven har man aldrig mkt att röra sig med. Och nu när både csn och hundens försäkring vill betalas nästan samtidigt + att vi ska till vetten idag så är det lite småkris:nailbiting:

Kan dock tipsa om Spenatsoppa och Blomkålspaj. Det dyraste där är nog äggen ;)

Åh, ska tillägga att planera veckans mat I förväg så man har en lista att följa när man är I affären det sparar pengar för mig iallafall. Tanken är att man ska enbart komma hem med varorna på listan men det är jäkla svårt ibland :p

Senast ändrad:

KL

Mattips:

Enkel (och billig) pastasås:
1 paket krossade tomater (jag brukar ta med örter)
1 paket grädde (Milda mat och visp brukar det bli här - 2,5 dl)
Lite honung
Krydda som man vill. Idag tog jag en halv grönsaksbuljongtärning, en vitlöksklyfta , fryst basilika (har kommit på att det är smart att ha ett litet paket i frysen!) samt salt och peppar

Koka pasta till och hyvla gärna över lite ost.

Det går SNABBT och är som sagt en billig maträtt :)!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
760
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 662
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens... 2
Svar
21
· Visningar
2 381
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 750
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka