Billig men god sallad el dyl till 80 personer?

Ja, alltså... jag låter kanske ogästvänlig och jag brukar inte tänka så här för en normal middag. Men det här är en studentmottagning och själv brukar jag inte räkna med att den är upplagd för att just jag ska få äta en brakmiddag. Det viktiga för min son är att så många nära och kära och kompisar som möjligt får titta in. Jag kommer som sagt ha ett par olika efterrätter också. Nånting får man väl i sig. VIn och surdegsbröd är väl inte det sämsta?
Nej det är det inte. Förhoppningsvis har du alkoholfritt så även jag hade kunnat dricka något mer än vatten då ;)

Men jag tänker inte på gästerna enbart utan på maten som blir kvar, tråkigt att ha mängder kvar?
 
När jag har er matproffs på tråden - jag tror någon nämnde smaksatt smör till surdegsbrödet? Vad tänker ni då kunde vara gott?
 
Plus att om man har en god tjock sås till vanlig couscous blir det liksom bara en enda gröt.
Här i UK har vi helt fantastiska små påsar med färdigkryddad couscous man kan köpa på affären. Lemon and coriander (jag brukar latmansköpa den till fisk. :love: ), marrocan, sundried tomatioes and garlic, roasted vegetables. Det är fin inspiration! De med soltorkade tomater och med rostade grönsaker är ljuvliga.
Kanske kan ge lite smakinspiration?
 
När jag har er matproffs på tråden - jag tror någon nämnde smaksatt smör till surdegsbrödet? Vad tänker ni då kunde vara gott?

Vitlök! Det är ju en smak som en del har svårt för så då är det ju bättre att de som gillar den kan ta den för sig sas. Plus att har sönerna/fotbollslagen inte ätit upp den ;) går den utmärkt att frysa i småportioner till sommarens grillning.

Edit: Great minds @Sel :love:
 
Här i UK har vi helt fantastiska små påsar med färdigkryddad couscous man kan köpa på affären. Lemon and coriander (jag brukar latmansköpa den till fisk. :love: ), marrocan, sundried tomatioes and garlic, roasted vegetables. Det är fin inspiration! De med soltorkade tomater och med rostade grönsaker är ljuvliga.
Kanske kan ge lite smakinspiration?
Åh - allt det där låter sjukt gott! Alla de smakerna vill jag ha! Jag vill nu vara en människa som serverar en gigantisk, engelskinspirerad buffé. Jag kanske hinner bli det till juni.
 
När jag har er matproffs på tråden - jag tror någon nämnde smaksatt smör till surdegsbrödet? Vad tänker ni då kunde vara gott?


Något som är vansinnigt gott är att ha olivolja och flingsalt som man kan hälla upp på en tallrik eller små skålar och doppa surdegsbrödet i. Nu förstår jag ju dock att det inte funkar logistiskt denna gången om allt ska kunna ätas från en tallrik men ett tips för framtiden kanske!

Jag tycker också vitlökssmör är galet gott, ta det och naturellt smör för de som inte gillar starka smaker.
 
Något som är vansinnigt gott är att ha olivolja och flingsalt som man kan hälla upp på en tallrik eller små skålar och doppa surdegsbrödet i. Nu förstår jag ju dock att det inte funkar logistiskt denna gången om allt ska kunna ätas från en tallrik men ett tips för framtiden kanske!

Jag tycker också vitlökssmör är galet gott, ta det och naturellt smör för de som inte gillar starka smaker.
Skall ske!
 
Oh, pesto och turkisk yoghurt snor jag direkt! En sådan sås kommer att bli perfekt till sommarens grillade och den fungerar ju också till bröd :d

Edit: Jag kan verkligen se de som inte är bekväma med en blandad sallad ändå kunna äta bröd, någon röra samt något protein :up:
Det blev väldigt gott! Och är man lagd åt vitlökshållet blir det ännu godare att pressa i lite extra...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp