Sv: Bilprovning - fråga
Vi har en lampa för nån airbag som lyser konstant. Fick veta att vår bil inte skulle besiktigas i år, men för nån dag sedan fick vi info om att den ska besiktigas senast siste oktober så det var bara att inse att vi har en månad på oss att ordna den här jävla lampan. 500 kr för att felsöka problemet + några tusen för att fixa problemet, beroende på vad det är. Det är nästan så jag i stället känner för att smida en plan om att koppla den lampa till grannlampan så den tänds och släcks när den gör det....
Men visst, det är bra med airbag. Bara att betala och se glad ut, be om att problemet är lättåtgärdat och tänka på att airbag är viktiga!
Det beror nog på vilken lampa som lyser. Är det ABS lampan så blir det garanterat en 2a. Om det är någon annan lampa så tror jag du kan få igenom den. Mina föräldrar har en bil där det är en varningslampa för bromsarna som lyser och den har gjort så ett bra tag. Det är visst ett vanligt problem och svårt att få den att slockna. Det är inget fel på bromsarna på den bilen och jag tror de haft det även vid besiktning.
Vi har en lampa för nån airbag som lyser konstant. Fick veta att vår bil inte skulle besiktigas i år, men för nån dag sedan fick vi info om att den ska besiktigas senast siste oktober så det var bara att inse att vi har en månad på oss att ordna den här jävla lampan. 500 kr för att felsöka problemet + några tusen för att fixa problemet, beroende på vad det är. Det är nästan så jag i stället känner för att smida en plan om att koppla den lampa till grannlampan så den tänds och släcks när den gör det....