bilstol; Maxi Cosi Mobi eller Britax Secura...

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare ako
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 3 892

ako

Trådstartare
... Eller kanske något annat? Dessa är de två vi fastnat för så de har fått höga betyg i tester och då de går att ställa sittläget på medan barnet sitter i.

Ludvig är nu åtta månader o väger 10 kg o jag tycker bäbisskyddet börjar kännas väl trångt, även om det fortfarande funkar. Därav har vi givit oss in i bilstolsdjungeln...

Någon som har någon av dessa modeller o tycker något om dem?

Tack, tack!

Sv: bilstol; Maxi Cosi Mobi eller Britax Secura...

Ingen av de men har en Be Safe Izikid och den kan man oxå ställa sittläget på enkelt med en liten spak under stolen.

24749365.jpg

Man får testa i bilen. Jag vet att en del tycker maxi cosin blir för hög för att ha i framsätet.

Vi har en Britax Hi-Way som vi är jättenöjda med. Tittade på securan men skillnaden mellan den och Hi-wayen var små och stod inte i proportion till prisskillnaden.

Jag har en Mobi, och är jättenöjd än så länge. Bytte när Sebastian vägde 9 kg, och var någonstans runt 7 mån gammal ungefär.
Nu är han 3 år, och väger bara 13 kg så han har gott om plats fortfarande. Den sitter bra både bak och fram i min Volvo 850, och är relativt lätt att sätta dit på olika ställen/olika bilar.

Jag ska byta bil inom ett halvår och måste då byta stol till en framåtvänd, för nya bilen kommer kommer att ha 3 säten fram där en bakåtvänd inte sitter säkert fast ordentligt tyvärr.

Vi har också en Britax Hi-way som vi är jätte nöjda med. Jag ville också först ha en Secura men jag tyckte att det lilla man ändrade lutningen genom att "fälla stolen" kunde kvitta. Dessutom tog den mycket större plats i bilen än vad Hi-Wayen gör.

Tack för alla svar!!

Om det blir Britax tror jag ändå det blir Securan, för jag vill så gärna kunna luta den (har en kompis som ångrar bittert att hon inte valde en lutningsbar, då hennes grabbs huvud trillar fram när han somnar). Det är dock jättebra att veta att flera är så nöjda med Hi-way, för Secura är ju förhoppningsvis inte sämre.

PMM: Besafe Izikid har vi funderat på, men den går bara till 18 kg medan t ex Maxi Cosi o Britax m fl går till 25, och eftersom Ludvig är ganska stor (74 cm o 10,2 kg på 8-månadersdagen) så är jag rädd att han kanske växer ur den innan det är dax att byta igen vid 4 år, o det vore trist att behöva byta en extra gång. Den verkar ju jättebra annars! Och Rasmus är hemskt gullig i sin blåa stol med matchande blåa byxor :)!

Jag återkommer med rapport om vad det blev - vi ska åka o spana o prova på Måndag.

UPDATE:Nu har vi varit o shoppat bilstol. Det blev en Maxi Cosi Mobi, den satt jättebra i bilen, vilket inte Securan gjorde. Sedan hade vi sådan tur att vi träffade en gammal kompis på eftermiddagen, och berättade att vi köpt stol, o att vi funderade på att köpa en begagnad stol oxå, att sätta i andra bilen (som L bara åker i ibland) bara för att ha en där med om man är hemma med "fel" bil, och då visade det sig att hon hade en Acta Graco (minns ej vad modellen hette, är 5 år gammal) som hennes femåring vuxit ur, och som vi kunde få :). Hon hade tänkt slänga ut den på Blocket för ett par hundra, men det hade inte blivit av o nu tyckte hon bara det var kul om den kom till nytta. Så hem kom vi med två bilstolar :).

Liknande trådar

Småbarn Någon som har bältesstolen Maxi- cosi rodifix? Efter att Ls fötter somnade i den bakåtvända stolen på väg hem från farfar på juldagen...
Svar
1
· Visningar
1 278
Senast: Brandgul
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 906
Senast: Görel
·
Småbarn Hej! Jag ska snart åka till Sverige på lite semester och tänkte jag skulle köpa en bilbarnstol där, eftersom det endast finns... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
14 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka