Maxi-Cosi Mobi eller BeSafe Izi Kid i Subaru Outback/Legacy?

Sv: Maxi-Cosi Mobi eller BeSafe Izi Kid i Subaru Outback/Legacy?

Om ni har tittat på Besafe så kanske ni kan glutta på Acta graco duologic II också? Min uppfattning att Actan tar mindre plats än Besafe så det kanske vore en stol att kika på?

Den har också maxlast på 18 kg vilket är negativt, men det är ju för att den är en isofix-stol ( som besafe ).

Stolen har också genomgått det senaste plus-testet, vilket inte alla stolar har.
 
Sv: Maxi-Cosi Mobi eller BeSafe Izi Kid i Subaru Outback/Legacy?

Ni med Subaru Outback eller Legacy, vad har ni för bakåtvända stolar? Finns det fler alternativ än Britax Hi-way? Kanske har ngn annan några tips? Är det ngn som kollat in den nya Akta Graco BeLogic som ska vara plustestad till 25 kg?

Vi har en Subaru Outback (årsmodell 2000) och är på gång att köpa en bakåtvänd bilbarnstol så vi är mitt upp i research!

Först tänkte vi oss en BeSafe, eftersom den var så överlägsen i ett krocktest från 2006, men sedan har vi förstått det som så att krocksäkerheten är ganska likvärdig i de främsta stolarna.

Vi provade en BeSafe i bilen häromdagen och konstaterade att den fick väl plats. En förare på 170 (vilket min fru är) kan köra bekvämt med den bakom förarstolen.

Men då BeSafen bara går till 18 kg och vi är angelägna om att köra med sonen bakåtvänd så länge som möjligt (då detta är överlägset säkrare än att ha barnet framåtvänt. Att jämföra framåtvänd åkning med bakåtvända felmonterade stolar tycker jag är irrelevant - självklart får man se till att man monterar stolen rätt!) så har vi nu börjat tänka om.

Den stol som jag upplevt att jag läst allra mest positivt om och faktiskt inget negativt alls är Britax Hi Way.

För oss står det nu mellan en Britax Hi Way eller Akta Gracos nya Belogic. Den senare är ju den första som är plustestad till och med 25 kg och jag tycker att den är lite lik BeSafe:en, fast större? Belogicen är ju rätt så mycket dyrare än Hi Wayen och oprövad, det är väl det som talar emot den.

Imorgon har vi planerat provning av Hi Way och Belogic. Kan rapportera om du är intresserad.l
 
Sv: Maxi-Cosi Mobi eller BeSafe Izi Kid i Subaru Outback/Legacy?

Angående plustest så sa en på säkerhetsbutiken i Stockholm att belogic är den enda som blivit plusgodkänd pga att den stod först i "kön" för att testas. Inom kort kommer antagligen fler bli godkända, så plustestet just nu säger inte så mkt om att den skulle vara mkt säkrare o det har alla jag pratat med sagt.

Har också hört mkt positivt om hi-wayen o det verkar som om man kan åka i den länge innan man växer ur den. Men den som passar bäst i bil o för barn är nog bäst!
 
Sv: Maxi-Cosi Mobi eller BeSafe Izi Kid i Subaru Outback/Legacy?

Imorgon har vi planerat provning av Hi Way och Belogic. Kan rapportera om du är intresserad.l

Intresserad eller ej så får du nu veta att Belogic var "för stor" för oss (gick ju att få in i baksätet förstås, men då fick sätena vara väl framdragna). Britax Hi Way passade däremot bra i Outbacken så den fick det bli!
 

Liknande trådar

Småbarn Vet att det finns en större tråd om bilbarnstolar men hittade den inte, så startade en egen. Ni som har Besafe izi kid, är ni nöjda...
2
Svar
22
· Visningar
4 342
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp