Biltemas hästsortiment?

HotrodKitten

Trådstartare
Läste nyss att Biltema visst hade hästsortiment i vissa butiker, bla i Borlänge.
Någon som varit där och handlat? Är det något att ha?
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Med tanke på kvaliteten på Biltemas övriga sortiment är det nog inget som jag vill utsätta vare sig mig själv eller min häst för ... :angel:
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Vad för hästsortiment? Här har båda Biltema stängsel och stängseltillbehör, samt vattenhinkar och hoar och dylikt. Precis samma kvalite som på lokala hästbutiken, men till halva priset.

Någon direkt häst eller ryttarutrustning har jag aldrig hört talas om.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Vad för hästsortiment? Här har båda Biltema stängsel och stängseltillbehör, samt vattenhinkar och hoar och dylikt. Precis samma kvalite som på lokala hästbutiken, men till halva priset.

Någon direkt häst eller ryttarutrustning har jag aldrig hört talas om.

Såg reklam om flugtäcke, ridhjälm och spö. Men vid sökning på deras hemsida kom ovanstående upp.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Jag har varit och tittat i Borlänge.

Fanns lite täcken, grimmor, schabrak osv

Dock ingenting som föll mig i smaken.

Men jag tror inte att de är ett dugg sämre än andra billigare märken.
Skulle jag tex vara ute efter billiga regntäcken/vintertäcken och ser det som förbrukningsvara skulle jag kunna tänka mig att köpa det förutsatt att de har bra passform till min häst, men så är det ju med allt.
Allt passar ju inte automatiskt för att det är dyrt heller så.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Vi har köpt lite från Biltema. Flugtäcket är väldigt stort i halsen och glider ner på våra vanliga smala hästhalsar. Är även väldigt brett över bogen och under magen. Bägge grimmorna har vi med och dom verkar vara helt ok. Schabraket hittar jag heller inget att anmärka på. Vintertäcket och halsen till det är såklart inte testat än.
Grejorna ser ut att vara bra till det priset som dom säljs för men det är ju såklart inga märkessaker.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Har köpt flughuvan och tycker den är väldigt bra. Pållen behåller den på huvudet och det ger jag ett gott betyg.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

halv kl*

Finns detta sortiment i typ Linköping?
Är nyfiken och vill kolla in på flugtäckena med stora halsar, då min pojke har en BRED hals :p
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Häsrsortimentet ska finnas i Borlänge, Gävle, Göteborg, Helsingborg, Jönköping, Karlstad, Malmö, Umeå, Värmdö, Västervik, Västerås, Växjö och Örebro.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Oh, då kanske man kan kika på det när man är i Jönköping någon dag då.. :)

Tycker det vore bra om det kom till våran butik, då sambon lätt spenderar 4 timmar med att "bara kika lite".. då kunde jag ha lite att titta på i alla fall!
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Tänkte precis det ;) Vi kanske ska tipsa Skövde om ta in det med så vi får anledning att följa med karln och "kika" på Biltema ;)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Jag har bara flugtäcket och kan bara konstatera att ibland får man vad man betalar för... :grin:

Min häst har rätt normal hals och det är lite brett där, men värst är det under magen. Magplattan hänger så löst att jag är rädd att hon ska fastna med benen i den och min häst har normalhull. Jag fick använda en vanlig täckesgjord för att hålla in den lite. Annars verkar täcket ok.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Jag har köpt deras schabrak och en vanlig longerlina som man hittar överallt..
Schabraket är jag tokkär i! Bra passform och det tål tvätt superbra, inte en förändring! Här fanns det dock i bara en färg, lite tråkigt för jag hade gärna köpt fler av modellen.

Grephuvudet har jag också köpt som håller bra än.

Klämde på täckena för någon dag sedan, regn/vintertäckena färgmässigt var fina och de såg ut att ha bra passform till min häst iaf.
Regntäcket hade inget foder alls så tycker det va lite för dyrt för att vara helt ofodrat och inget direkt märke..så det kommer jag inte köpa för att jag tycker man kan få mer för pengarna på ett bättre täcke på andra håll.
Däremot funderar jag på att köpa "vintertäcket" att ha som övergångstäcke i höst, samt halsen då det var lagom fodring för det..skulle inte kalla det vintertäcke för det kan inte ha varit mycket fodring direkt i det..vintertäcke för mig är mer fyllning än vad som fanns i dem.

Annars fanns väl mest småplock som borstar, grimmor, hjälmar, säkerhetsväst, schampo, krubbor, lindor mm

Skrattade dock när jag såg krubborna..undrar om de är till för någon slags monsterhäst som behöver typ 20kg kraft per giva?? :angel: Alldeles för stora för häst tycker jag, typ krockrisk i boxen?
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Vi har köpt lite från Biltema. Flugtäcket är väldigt stort i halsen och glider ner på våra vanliga smala hästhalsar. Är även väldigt brett över bogen och under magen.
halft kl.
jag har en häst som är utformad så, och har alltid problem med att hitta täcken, allt är för smalt/tight över bog och hals, men är biltemas flugtäcke breda borde man kanske testa det!:idea: vad kostar det?

*laeikinois med islandskorsning*
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Knapplån. Har någon provat eller kännt på Biltemas foderskål på 5 liter? Är nyfiken på om de är mjuka eller hårda samt hur hållbara de verkar.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

*kl*

Har inte köpt något från den avdelningen än men som flera andra sagt, är säkert inte sämre än andra billiga hästsaker. Jag som dessutom är relativt nöjd med Ullareds billiga saker tror säkert att biltemas kan vara liknande i kvalité :) Dom borstarna liknar ju dessutom de som finns på Börjes och dom har jag varit toknöjda med hittills, speciellt "manborsten" :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag bytte till färskfoder nyss. Mush. Diskar skålen i maskinen med våra andra grejer och tvättar händerna osv. Läste nu att en fått...
2
Svar
38
· Visningar
2 758
Senast: Sol
·
Mat Vad brukar ni köpa för något med röd prislapp? Eller tar ni det som finns för att hålla nere matkostnaderna. För det mesta är det ju...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 811
Senast: AI62
·
Anläggning Kan man använda sig av Biltemas markförstärkning för lerig hästhagen, eller varför köpa de dyra "hästiga"?
Svar
4
· Visningar
1 868
Senast: CaisaCax
·
Kläder & Bli fin Har fått ett GoGiftpresentkort som jag skulle vilja använda på Zalando, men jag hittar bara hur man köper/löser in deras presentkort...
Svar
5
· Visningar
477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp