Biltemas hästsortiment?

Sv: Biltemas hästsortiment?

*kl*

Biltemas beskrivning av nosludd: "gör att grimman är bekväm för hästen även när det är kallt". Jo, för hästen fryser säkert om huvudet om man använder grimma utan ludd. :angel:

Jag hade kunnat tänka mig att köpa mindre grejer på Biltema, men större saker som träns och täcken vill jag ha lite kvalitet på och tror att man får vad man betalar för.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Jag var förbi på Biltema i Uppsala härom dagen och blev lite besviken på att den enda färg som fanns var brunt... på ALLT! Jag hade varit intresserad av benlindorna och schabraken om de funnits i lite fler färger.

Däremot hade de klisterlindor för 9:90 - det är inte helt fel!!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Biltemas hästsortiment?

En i stallet var där o handlade flugtäcke, grimset o regntäcket. Regntäcket är helt ok, bra passform o håller väta. Dessutom rätt snyggt :)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Med tanke på kvaliteten på Biltemas övriga sortiment är det nog inget som jag vill utsätta vare sig mig själv eller min häst för ... :angel:
Fast biltemas sortiment är det blandad kvalite på precis som de flesta lågprisvarianterna. Tex har dom och Kong dom enda hundleksakerna som håller till min hund för kamplekar. Dom har hållit över ett år nu, annars brukar dom gå åt på mellan 3 min och 3 veckor.
Vi har en del biltemagrejor här hemma men man får kolla grejorna innan man köper och vi undviker även att köpa de dyrare sakerna där just för att man inte vet vilken kvalite det är på grejorna.

/Camilla
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Däremot hade de klisterlindor för 9:90 - det är inte helt fel!!!

Och dessa verkar det dessutom vara väldigt bra kvalitet på inte sånt tunt skit som många kommit med för att de skall vara billiga utan tjocka och kraftiga som de dyraste sorterna. De går tydligen som smör i solsken sist hade de svarta tydligen varit slut en timme efter de fick hem nya här. Fick själv offra mig och ta vita för att få tag på några alls, de hade dock insett att de nog behövde ta hem väldigt många fler än de hade gjort hittills.
Har inte hunnit använda någon än men packade upp en och vid en första koll verkar de som sagt riktigt bra, tjocka och rejäla och klistrade bra i alla fall vid en testklistring, så där har de nog fått fram en storsäljare om de fortsätter att hålla det priset.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Blev lycklig och trodde att dom hade sortimenten här, då det lilla bladet om hästsortimentet fanns i butiken. Men icke det. Tycker att det var ganska dåligt och väldigt missvisande av dom.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Jag köpte massvis av dom, eftersom jag bråkat m en hovböld senaste tiden. Tycker inte de klistrade riktigt lika bra som de vanliga, men de höll ihop utan problem ändå. Däremot höll de inte bättre för att de var tjocka, men de är fortfarande hänften så billiga.

Köpte en hink, ett fodermått, men inga direkta hästiga saker. Däremot funderar jag på vintertäcket till ponnyn, men de hade inte i så små stl. Kanske som extratäcke till de stora? Som visserligen har tre extra vintertäcken var. Någon som köpt?
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

*kl*

Biltemas beskrivning av nosludd: "gör att grimman är bekväm för hästen även när det är kallt". Jo, för hästen fryser säkert om huvudet om man använder grimma utan ludd. :angel:

Hahahaha jag skrattade med åt det :rofl: Hallå eller!

Nä, jag tycker faktiskt Biltema kan hålla sig till andra saker än hästgrejer...
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

*KL*

Nu har hästsortimentet kommit till Kristianstad också. Blev lite kär i det bruna fleecetäcket ;)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Var där förra fredagen, allt är brunt.
Kände lite på halstäcket, verkad ok. Tror dom ligger i samma nivå som andra täcken i den prisklassen(ca 500kr), köpte själv en manborste, transportskydden (dom ändå höga som har passat min häst som har lite konstig storlek på ben, ibland ponny/cob och ibland cob/full) och schabraket,(göör snyggt och bra passform!)

Blev dock väldigt besviken på säkerhetsvästen, jätte konstig storlek =( Så blev ingen väst där.
Annars helt ok, så länge man gillar brunt då!

=)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Alla Biltema butiker ska få hästsortimentet men det kan ta olika lång tid på de olika orterna (har inside information)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Mailade biltema för o se om dom får in lite mindre storlekar på täckerna typ 100, 105, 110 o så.

Fick till svar att de inkommer till biltema (stockholm haninge) våren 2013 =)
Hoppas bara att dom passar o att dom inte tar storhästtäckerna o kortar ryggen som många täckestillverkare verkar tycka att man kan göra (köpte ett 110 vintertäcke till min grabb, fick sy upp de ca 40cm längs me sidorna o ca 50cm vid bogen samt "lyfta" upp bogdelen ca 30cm, nu sitter de helt okej, bra extratäcke ;)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Köpte också transportskydden idag. Snygga och till pangpris! Har du hunnit använda dem något och bildat dig en uppfattning angående hållbarhet? =)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

finns det nån biltema i sthml som säljer hästgrejer? läste nånstans att de inte fanns i de butikerna här uppe.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Haninge gör, värmdö tror jag gör det (tyckte jag hörde att dom var en av de första som skulle få hästsortimentet). Botkyrka har jag ingen aning om.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

*kl

Jag har Biltemas fleecefodrade grimma och jag tycker den är bra i storlek och passform. Hållbarhet kan jag inte uttala mig om då jag bara använder den mellan stall och hage, våra hästar är utan grimma ute och inne.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag bytte till färskfoder nyss. Mush. Diskar skålen i maskinen med våra andra grejer och tvättar händerna osv. Läste nu att en fått...
2
Svar
38
· Visningar
2 758
Senast: Sol
·
Mat Vad brukar ni köpa för något med röd prislapp? Eller tar ni det som finns för att hålla nere matkostnaderna. För det mesta är det ju...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 814
Senast: AI62
·
Anläggning Kan man använda sig av Biltemas markförstärkning för lerig hästhagen, eller varför köpa de dyra "hästiga"?
Svar
4
· Visningar
1 868
Senast: CaisaCax
·
Kläder & Bli fin Har fått ett GoGiftpresentkort som jag skulle vilja använda på Zalando, men jag hittar bara hur man köper/löser in deras presentkort...
Svar
5
· Visningar
477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp