Biltemas hästsortiment?

Sv: Biltemas hästsortiment?

Ja, men typ allt annat är brunt.
Jag har mailat och frågat om de kommer att utöka med fler färger.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Transportskydden är jag också lite nyfiken på. Sjukt bra pris om man jämför med andra. Transporterar inte min häst speciellt ofta men när jag gör det är det antingen till veterinären ca 10 mil bort eller sadelutprovaren ca 15 mil bort. Känner att det inte hur mycket pengar som helst för de få gångerna samtidigt som jag tycker att gärna hade kunnat få ha nånting på sig då.

Nån som hunnit provåkt med dem än? Hur är det i strl och passform förresten? :)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Transportskydden är jag också lite nyfiken på. Sjukt bra pris om man jämför med andra. Transporterar inte min häst speciellt ofta men när jag gör det är det antingen till veterinären ca 10 mil bort eller sadelutprovaren ca 15 mil bort. Känner att det inte hur mycket pengar som helst för de få gångerna samtidigt som jag tycker att gärna hade kunnat få ha nånting på sig då.

Nån som hunnit provåkt med dem än? Hur är det i strl och passform förresten? :)


Inte provåkt ännu. Men jag tycker de sitter himla bra faktiskt, jag har ponny på min som ligger på cob i skydd. Vet inte riktigt hur stora full skydden är eftersom de var slut när jag var inne. Har en liten stor häst på 157 cm, nätt om benen när det kommer till transport skydd, haft väldiga problem att hitta sådana som sitter bra. Haft likande skydd innan (höga storlek cob) som var stora på henne. Så vet inte riktigt vad man ska säga, stora eller små i storleken?
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Kl.

Såå skönt att biltema har börjat med hästgrejer i skövde!
Sambon ska alltid in i affären och det har varit så fruktansvärt långtråkigt innan :)
Han har inte förstått att det är lika tråkit för mej att gå i en sån butik som han tycker hästbutikerna men nu kan jag iaf gå och kika på nått :)

Här om dagen köpte jag två st långa grimmskaft, två st höpåsar och en massa självhäftande lindor. Höll ögonen på täcken oxå men de får vänta.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Har ej hunnit prova mina än, men det låter ju bra :) De får gärna vara lite större i storleken då mina andra i strl. full var för små i bak.

Ngn som har vinter- eller regntäcket och kan uttala sig om hållbarhet, passform och förmåga att stå emot väta? =)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Är transportskydden såna där lite tjockare, styvare eller är de lite tunnare och mjukare?
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Finns ett regntäcke i stallet och det verkar funka fint! Hållt emot all vätan som kommit, och det är ju inte lite...Verkar ha bra både passform i hållbarhet!
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Biltema i Botkyrka har hästsaker...

Syrran köpte säkerhetsvästen till sin dotter och den ska tydligen ha vart perfekt ....

Lyckades köpa på mej 4 st vita "klisterbandage" efter att Gylle sagt att de är kanon ;) och oavsett är 9.90 inget "pris"...

Är lite kär i fleecetäcket men har redan så jag kan sanda med så det är ingen ide att köpa på sej fler...
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Jag köpte mig ett par transportskydd idag :) De är tjocka och stabila, känns som rätt bra grejer.. Särskilt för det priset! Tyckte de såg ganska stora ut i storleken så jag köpte strl ponny till min D-ponny :)

De var jättetrevliga i butiken i Skövde, produktchefen kom fram till mig och min kompis och bad om våra åsikter om deras sortiment, han visste inte så mycket om hästar så han ville ha lite "insider" info, som tack fick vi en flaska hästschampo var :)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Jag var i Kristianstad igår och köpte fleecelindorna. De verkar bra. Nån som vet om paddarna är bra?:p
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Var där förra fredagen, allt är brunt.
Kände lite på halstäcket, verkad ok. Tror dom ligger i samma nivå som andra täcken i den prisklassen(ca 500kr), köpte själv en manborste, transportskydden (dom ändå höga som har passat min häst som har lite konstig storlek på ben, ibland ponny/cob och ibland cob/full) och schabraket,(göör snyggt och bra passform!)

Blev dock väldigt besviken på säkerhetsvästen, jätte konstig storlek =( Så blev ingen väst där.
Annars helt ok, så länge man gillar brunt då!

=)


Har nu tvättat schabraket för första gången. Håller jätte fint om man drar i det.
MEN endel sömmar har släppt i tråden sen har det tappat lite färg efter första tvätten :( Jätte synd då det är himla snyggt annars!
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

*kl*
En i stallet hade vart på Biltema i Göteborg och fått med sig ett fleecetäcke och schabraket. Fleecetäcket var jag inte så imponerad över, för tunt för min smak men schabraket både såg och kändes fint!
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

jag var där i går och skulle egentligen ha köpt ett regntäcke men de var slut hos leverantören... så jag inpulsköpte ett fleectäcke ist, dock har jag varken öppnat det eller provat på häst än men de får jag ta och göra imorgon ist :)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Har nu kört med transportskydden. Satt grymt bra under hela resan. Stabila och så skönt med bara 3 stora spännen.
Kan verkligen rekomendera dessa!
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Kl

Jag var där i förra veckan och köpte grep + fleecetäcke och båda är kanon :laugh:
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

KL
I Karlstad är deras hästsortiment inte speciellt stort. Jag har bara köpt vetflex-lindor till väldigt bra pris och isolatorer.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Köpte fleecetäcket som visade sig vara jättestort i storleken. Men annars var det mycket täcke för 170 kronor, med mag gjordar och allt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag bytte till färskfoder nyss. Mush. Diskar skålen i maskinen med våra andra grejer och tvättar händerna osv. Läste nu att en fått...
2
Svar
38
· Visningar
2 758
Senast: Sol
·
Mat Vad brukar ni köpa för något med röd prislapp? Eller tar ni det som finns för att hålla nere matkostnaderna. För det mesta är det ju...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 813
Senast: AI62
·
Anläggning Kan man använda sig av Biltemas markförstärkning för lerig hästhagen, eller varför köpa de dyra "hästiga"?
Svar
4
· Visningar
1 868
Senast: CaisaCax
·
Kläder & Bli fin Har fått ett GoGiftpresentkort som jag skulle vilja använda på Zalando, men jag hittar bara hur man köper/löser in deras presentkort...
Svar
5
· Visningar
477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp