Bjäbb, bjäbb, bjäbb - Hund (grann-) JÄVEL!!!

Sv: Bjäbb, bjäbb, bjäbb - Hund (grann-) JÄVEL!!!

Tycker ni inte ska bry er om ifall ni får mer dummakommentarer. Sandlåde nivå? när ni påtalat 2 ggr att hunden stör er -direkt till dem? Nänä...

Det var två år av sådan tortyr som fick mig så avogt inställd till hundar.
Och det går inte över.
I mitt fall så var det en Tervueren men det som du visar bild på ser ut som en Isländsk Fårhund.
Och de låter alltid och hela tiden.
En stor käft på fyra ben.

Bilden TS länkade var inte en isländsk fårhund.

Jag har en islänning däremot och ja, de är väldigt skälliga hundar. Hon har mkt nära till skall och kan knappt leka eller vara glad utan att skälla.

Vi bor i lägenhet dock och det fungerar utmärkt. När hon är hemma säger hon ingenting, förutom om någon hund skäller i trappuppgången, men tystnar när jag säger till.
Ute skäller hon bara om vi leker med boll eller liknande, och jag är väldigt noga med att sådana aktiviteter endast sker dagtid och helst inte inom lägenhetsområdet. (Har dock en STOR öppen gräsplan precis bredvid där vi kan vara, endast dagtid då som sagt.)

En gång när jag gått hemifrån hade jag glömt balkongdörren öppen vilket resulterade i att hon gick ut och skällde på alla grannar hon såg och jag fick ett telefonsamtal från polisen. Blev till att åka hem från jobbet och stänga balkongen, men hade väldigt överseende grannar och det har inte hänt igen. Hon kan vara ensam hemma utan att skälla, om balkongdörren är stängd... ;)

Förstår TS situation och kan bara beklaga. Jag själv avskyr även när min egen hund skäller och är väldigt snabbt på med att säga ifrån när det sker. Men kan mycket väl tänka mig att vissa människor bli immuna mot sin egen hunds skällande, tråkigt nog.

Vad roligt att höra :D

Synd att er granne tog det så, för han bar verkligen bara sig själv att skylla. Ni har gjort rätt och låt honom aldrig få er att tro annat! Bra jobbat och hoppas att ni får behålla friden och att de fortsätter ta hand om sin hund :)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 633
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 405
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 434
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 400
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka